Sjovt :-) Hyggetråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

MyLove E

God aften:-)

Min søn på 20mdr siger ingen sådan rigtig ord endnu. Næsten alle andre børn vi kender på samme alder er begyndt at sige ord. Men ikke Elias, pyt da også for Elias kan bare sige præcis som vores æggeur. Nå det ringer løbe han hen til ovnen mens han siger samme lyd, finder grydelapperne og sætter sig på hug og siger UHM :-)

Hvad siger/sagde jeres børn af sjove ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nå hvor sødt. Lyde er også ord når de er så små

min dreng er snart 16 måneder.

Hans første ord var "mere" og han bruger det flittigt

For tiden er "nej" og "far" det sjoveste ord i verden hvis man spørge min dreng. 

Men sjove ord...hmmm..kan ikke rigtig komme i tanke om nogen. 

Eller jo så ville det være hans forsøg på at sige vuf...det er mere hen ad vvfffff.

Anmeld

11. januar 2013

MyLove E

mor:) skriver:

Nå hvor sødt. Lyde er også ord når de er så små

min dreng er snart 16 måneder.

Hans første ord var "mere" og han bruger det flittigt

For tiden er "nej" og "far" det sjoveste ord i verden hvis man spørge min dreng. 

Men sjove ord...hmmm..kan ikke rigtig komme i tanke om nogen. 

Eller jo så ville det være hans forsøg på at sige vuf...det er mere hen ad vvfffff.

Det er ret sødt:-)
Mor og far han slet ikke. det er kun lyde. Men han forstår ALT hvad vi siger til ham:-):-)

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi

Hehe...  Dejlig tråd

Nede i Silas' dagpleje har dp-mor en søn der hedder Jakob og hun kalder på ham nede fra trappen hver morgen for at vække ham og der hjælper Silas så til med at kalde Jaaakoooob... Han kan dog ikke helt sige Jakob, men så bliver det til "Kaakooob" og det råber Silas så hver gang han ser en trappe... "Kaaakoooob!!"

Og så er min høflige lille dreng begyndt at sige "Nej tak" (Nej tart) istedet for bare "Nej" til alting, det smelter jeg lidt ved hver gang han gør

Og en anden ting, her i morges er han som noget helt nyt begyndt at sige "Put" når han prutter,,, Hihihi, det var sjovt at høre på inde fra sengen da Anders tog ham op i morges og han havde prutteflip... "Put, put, puuut"  Samt at han laver pruttelyde med munden når han prutter med rumpen 

Anmeld

11. januar 2013

isabellasmor

Tauf skriver:

God aften:-)

Min søn på 20mdr siger ingen sådan rigtig ord endnu. Næsten alle andre børn vi kender på samme alder er begyndt at sige ord. Men ikke Elias, pyt da også for Elias kan bare sige præcis som vores æggeur. Nå det ringer løbe han hen til ovnen mens han siger samme lyd, finder grydelapperne og sætter sig på hug og siger UHM :-)

Hvad siger/sagde jeres børn af sjove ting?

Hehe, hvor sødt 

Isabella siger "dat" (tak) og "dar" (far..... Og mor)  Hehe. Men det sjove ligger i at hvis hun gerne vil have noget og begynder og pege og siger sine lyde, og man ikke lige reagere. Så kommer der et meget højt og meget bestemt "DAT"! Og så får man bare blikket der siger "nu giver du mig hvad jeg beder om tak" hehe... 

Anmeld

11. januar 2013

MyLove E

Muhmi skriver:

Hehe...  Dejlig tråd

Nede i Silas' dagpleje har dp-mor en søn der hedder Jakob og hun kalder på ham nede fra trappen hver morgen for at vække ham og der hjælper Silas så til med at kalde Jaaakoooob... Han kan dog ikke helt sige Jakob, men så bliver det til "Kaakooob" og det råber Silas så hver gang han ser en trappe... "Kaaakoooob!!"

Og så er min høflige lille dreng begyndt at sige "Nej tak" (Nej tart) istedet for bare "Nej" til alting, det smelter jeg lidt ved hver gang han gør

Og en anden ting, her i morges er han som noget helt nyt begyndt at sige "Put" når han prutter,,, Hihihi, det var sjovt at høre på inde fra sengen da Anders tog ham op i morges og han havde prutteflip... "Put, put, puuut"  Samt at han laver pruttelyde med munden når han prutter med rumpen 

Skønt:-) Det det er sådan han har lært man gør ved trappen:-)

Her er han harbare begyndt at grine når han prutter eller bøvser :-)

Anmeld

11. januar 2013

vitapigen

Min datter på nu 18 mdr har i en lang periode sagt "vov vov" til ALT. Lige fra en hund til fugle der flyver i luften folk der kommer forbi os når vi går, kan ikke lade være med at smile

Anmeld

11. januar 2013

Tauf skriver:

Det er ret sødt:-)
Mor og far han slet ikke. det er kun lyde. Men han forstår ALT hvad vi siger til ham:-):-)

Så længe i forstår hans lyde er det jo også fint. Det er jo bare så forskelligt med sproget hvornår den kommer. Der er ikke manual for hvornår de skal kunne "tale".

Kom lige i tanke om at han siger godnat eller nærmere "gna". Dér smelter mit hjerte

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi skriver:

Hehe...  Dejlig tråd

hihi. Herligt

Anmeld

11. januar 2013

MyLove E

isabellasmor skriver:

Hehe, hvor sødt 

Isabella siger "dat" (tak) og "dar" (far..... Og mor)  Hehe. Men det sjove ligger i at hvis hun gerne vil have noget og begynder og pege og siger sine lyde, og man ikke lige reagere. Så kommer der et meget højt og meget bestemt "DAT"! Og så får man bare blikket der siger "nu giver du mig hvad jeg beder om tak" hehe... 

Ja man skal høre efter hvad det siger:-)

Elias siger Dandar når han skal kalde på nogen. Det er både mor og far ja eller nogen anden:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.