Lidt råd :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Hun er tynd og lang. Jeg og min mand var også små spiser. Men som mor er man altid bekymret. Nogle dage kan hun spise meget hvor jeg bare er så glad og de dage hun spiser lidt er jeg altid trist. Skal siges at hun spiser "meget" meget sjældent. Og vores meget er 100 ml.

Jeg kender alt til det. Det første år var et helvede, men nu har jeg lært at forstå og leve med at hun bare ikke har større appetit, og nyder de dage hvor hun skovler ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Jeg kender alt til det. Det første år var et helvede, men nu har jeg lært at forstå og leve med at hun bare ikke har større appetit, og nyder de dage hvor hun skovler ind.

man har bare intet humør for man tror altid de er sulten. Når sp vejer hende og siger hun vejer fint så man glad og siger til sig selv når så trives hun fint af det hun spiser men 2 - 3 dage efter så begynder man at blive bekymret igen :-((

Anmeld

11. januar 2013

4xGreve

Anonym skriver:

Hej de damer :-) Jeg har en datter på 3 måneder og 14 dage.... Hun spiser af flaske.... Men hun spiser meget lidt.... Er der nogle af jer der begyndere på gråd noget før....?

Ha i samråd med syndhedsplejerske inden min dreng fyldte 3 måneder... Lavet majsegrød (vand, majsemel og MME) så bettemand stadig fik sit behov dækket

Anmeld

11. januar 2013

2babygirls

Anonym skriver:

man har bare intet humør for man tror altid de er sulten. Når sp vejer hende og siger hun vejer fint så man glad og siger til sig selv når så trives hun fint af det hun spiser men 2 - 3 dage efter så begynder man at blive bekymret igen :-((

Det er svært, og det koster mange tårer. Men jo før du indser at sådan vil det altid se ud jo før kan du finde ro og fokusere på alt det andet positive. Men ja, når de er så små ryger de hurtigt i blodsukker og blir sure. Men du kan jo ikke fortælle hende hvorfor

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

4xGreve skriver:

Ha i samråd med syndhedsplejerske inden min dreng fyldte 3 måneder... Lavet majsegrød (vand, majsemel og MME) så bettemand stadig fik sit behov dækket

Hej gav du din søn majsegrød da han var 3 måneder?

Anmeld

11. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hun bliver ikke mere sulten af at du præsenterer hende for grød. Man plejer starte hvis de får store mængder mælk og ikke virker mætte.

Det ville heller ikke ændre det store at starte på grød, da det til at starte med kun er smagsprøver dvs. et par skeer så hendes mave kan vænne sig til det. 

Hvis det skulle være helt optimalt venter man til 6 måneder hvor maven er klar til at kunne fordøje det. Jeg ville helt klart vente så længe som muligt.

Anmeld

13. januar 2013

4xGreve

Anonym skriver:

Hej gav du din søn majsegrød da han var 3 måneder?

Ja det gjorde jeg i samråd med vores sundhedsplejerske 

Anmeld

13. januar 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej de damer :-) Jeg har en datter på 3 måneder og 14 dage.... Hun spiser af flaske.... Men hun spiser meget lidt.... Er der nogle af jer der begyndere på gråd noget før....?

Man plejer normalt at starte på grød tidligere, hvis barnet ikke længere kan mættes af MME´en, så jeg tror ikke det vil gøre den store forskel i jeres tilfælde, hvor din datter ikke spiser særlig meget.

Anton har også altid være flaskebarn og han spiste også meget lidt i perioder - det skal nok ændre sig igen

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Man plejer normalt at starte på grød tidligere, hvis barnet ikke længere kan mættes af MME´en, så jeg tror ikke det vil gøre den store forskel i jeres tilfælde, hvor din datter ikke spiser særlig meget.

Anton har også altid være flaskebarn og han spiste også meget lidt i perioder - det skal nok ændre sig igen

Hun har været sådan ligesiden hun begyndte på flaske. Hun drikker ikke mere end 90 ml. Og vi er tit nede på 60 ml. Glæder mig så meget til sp kommer på besøg. Vil gerne starte på grød kan jo være hun bliver mere mæt af det. For hun er også begyndt at sove meget dårligt .... :-( Tror det er fordi hun ikke bliver mæt af 90 ml.

Anmeld

13. januar 2013

K&S

Anonym skriver:

Hun har været sådan ligesiden hun begyndte på flaske. Hun drikker ikke mere end 90 ml. Og vi er tit nede på 60 ml. Glæder mig så meget til sp kommer på besøg. Vil gerne starte på grød kan jo være hun bliver mere mæt af det. For hun er også begyndt at sove meget dårligt .... :-( Tror det er fordi hun ikke bliver mæt af 90 ml.

Hvor tit spiser hun?

Kan der måske være tigerspring eller tandfrembrud i gang? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.