Er altså ved at bære lidt irriteret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

B&J

jeg var 22år da jeg fik daniel næsten 23 men har ALDRIG hørt noget dårligt, og hvis folk syntes man er for ung jamen måske skulle de så bare blande sig uden om eller du lad vær med at lytte på dem.....

det er deres mening og helt sikkert den forkerte mening folk skal ikke skabe en mening om andre før de ved hvordan man er som person og som mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Giraffen

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

Hvorfor er man en dårligere forældre, vbarnet fordi at man får børn tidligt !

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

Der er så mange gange jeg høre ældre menesker sige, 

ej de er for unge

de skulle hellere nyde deres ungdom

det klare de aldrig

de skulle hellere få det fjernet

ALT SAMMEN FORDI DE ER "unge" ! 

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

jeg kan heldigvis ikke snakke med for jeg har ALDRIG oplevet fordomme omkring forældre fordi de er "unge"

vi har en tradition i vores familie om at få børnene rimelig ungt og jeg har en datter nu og er 25 - føler mig ikke ung, men er stadig igang med uddannelse osv

Min fætter var lidt yngre da han fik sin datter og der var folk lidt kede af det fordi det ikke var planlagt, moren kom fra dårlige kår og virkede ikke moden til at tage sig af barnet (hvilket desværre ser ud til at holde stik)

Så det eneste jeg hører folk vurderer på er modenhed og hvordan de er som personer til at kunne klare opgaven - aldrig har jeg fået kommentarer eller kender til nogle, der har fået kommentarer pga alder

Min faster er snart 40 og har også en lille dreng - så vi repræsenterer hver vores ende af skalaen og nyder godt af hinandens oplevelser og erfaringer omkring vores små poder - og her har alderen aldrig og ingen betydning (andet end at de gerne snart vil ha #2 inden det er for sent rent biologisk)

Anmeld

11. januar 2013

Monski

Jeg kan sagtens forstå dig!
Jeg blev mor som 17-årig og dengang der gik jeg ikke udenfor en dør før ALT så perfekt ud.
Efterhånden så rør de fordomme mig ikke rigtig, for jeg ved jeg kan
.. Men det er stadig irriterende med de blikke man en gang imellem kan få.
Og selvom det ikke rør mig så tænker jeg nok stadig over det, for det er vigtigt for mig at Anthons tøj er pænt og god kvalitet, især overtøj.. Altså ikke på den der "se mig jeg har penge" måde (for det har vi ikke )

Anmeld

11. januar 2013

Annette A

Er helt enig, det er latterligt at ens alder er så afgørende for folks opfattelse af ens forældreevner. Det er da ens mentalitet der er vigtig.

Har ikke selv været en rigtig ung mor, var da lige blevet 23 da jeg fik mit første barn, men har altid været ungdommelig af udseende så mange troede jeg var 18-19 dengang. Blev engang uvenner med en kvinde som syntes jeg håndterede en situation med mit barn forkert da han var lidt over et år og et af hendes første argumenter var: "Ja sådan er det med Jer unge mødre, I burde jo heller ikke få børn når I er så unge." Som om ens alder som udgangspunkt er definerende for ens forældreevner.

Blev så harm for hun anede jo intet om mig fordi hun ser et minut af mit liv hvor jeg måtte have fat i mit barn fordi han rendte fra mig midt på Hovedbanegården i Kbh og ovenikøbet smider hun en fordom om unge mødre i hovedet på en.

Det er jo bare tegn på at nogen mennesker er dybt ureflekterende og snæversynet og ser unuanceret på virkeligheden. Men kan godt forstå din frustration. Sådanne fordomme gør også mig dybt irreteret.

Anmeld

11. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lahn11 skriver:

Det jeg bliver stødt over er ikke fordomme imod mig.. Det tror jeg aldrig der har været.. ?

Men når folk høre om mine veninder på min alder, så er de for unge 

Øh, hallo.... Jeg har samme alder ? 

Så siger folk bare, ej men du er jo også meget moden af din alder 

Come ón... Det har jo INTET med ung alder at gøre.. Men derimod om man kan magte opgaven .. Og det tror jeg faktisk tit unge kan bedre end de ældre ( egne erfaringer ) .. 

Synes bare det er svært ikke at blive stødt når det er alderen der begrundes med  

Det er ærgeligt du oplever der er fordomme omkring alderen.

Men du har da også en fordom om at unge bedre magter opgaven end de ældre. Til det vil jeg sige, at man da godt kan studse over at der er flere sager med unge forældre i et børnefamiliecenter end der er med ældre. Men det er ikke ensbetydende med at alle unge forældre ikke magter opgaven.

Et program som de unge mødre hjælper nu heller ikke de unges sag, så medierne tror jeg også spiller en stor rolle.

Det handler om ikke at generalisere, for der findes fantastiske unge forældre. Der er brodne kar i alle lejre. 

Hilsen en "gammel mor" (blev mor som 27årig)

Anmeld

11. januar 2013

Krussedulle

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

Jeg kan nu også godt nikke genkendende til det du skriver!

Blev mor første gang, som 18 årig
Jeg fik mit 3 barn, som 23 årig

Og jeg er blevet mødt af mange fordømmende blikke, selvom folk ikke kender mig, har de næsten dømt mig på forhånd..

Dog ikke så meget meget
Men til gengæld er jeg død træt af kommentarer som "de klare det fantastisk, selvom de er unge"

Vi bliver begge, tit, spurgt "er du så stadig sammen med faderen/moderen?" og så er det "virkelig flot!" når man siger "ja da?!"

Det er ikke en selvfølge at unge forældre går fra hinanden, er det?!

Nå men vores unger mangler altså heller ikke noget

Anmeld

11. januar 2013

DitteFisk

Er enig i at det er unfair med sådanne fordomme mod en bestemt gruppe.

Som ung mor har jeg også mødt lidt. Den første var min tante, som havde sagt til min kusine, at nu skulle hun ikke gøre som mig og få barn før uddannelse, for det var da i hvert fald for dumt. Men nu står jeg -færdiguddannet herd. 21. og min kusine ved endnu ikke hvad hun vil (vi er jævnaldrene). 

Den anden var en vejleder jeg havde, da jeg tog nogle HF-dag for at kvalificere mig til pædagoguddannelsen, som sagde til mig, at nu skulle jeg ikke have for høje forventninger, for det var ikke engang sikkert jeg ville komme ind på pædagogseminariet. Og specielt når jeg var nybagt mor (dengang), så droppede de fleste ud allerede på det første halve år (på HF) - sagde han med et skudlertræk...o_O Jeg var mildest talt chokeret og blev meget forvirret. For hvis ikke jeg kunne klare det, hvad skulle jeg dog så blive til? 
Og jojo, manden havde da ret i at der var flere (også mødre) der droppede ud ret hurtigt, men hvordan kunne han dog tillade sig at sidde og fortælle mig, meget direkte, at han ikke troede på at jeg ville kunne klare den, når han skulle forestille at være min vejleder. 
Jeg ville SÅ gerne snakke med ham nu igen - og vise ham hvor langt jeg er nået, uden bump på vejen og med skidegode resultater, hvis jeg selv skal sige det!  

Men det er også det eneste jeg er stødt på. 

Anmeld

12. januar 2013

Nessie

Lahn11 skriver:

Det jeg bliver stødt over er ikke fordomme imod mig.. Det tror jeg aldrig der har været.. ?

Men når folk høre om mine veninder på min alder, så er de for unge 

Øh, hallo.... Jeg har samme alder ? 

Så siger folk bare, ej men du er jo også meget moden af din alder 

Come ón... Det har jo INTET med ung alder at gøre.. Men derimod om man kan magte opgaven .. Og det tror jeg faktisk tit unge kan bedre end de ældre ( egne erfaringer ) .. 

Synes bare det er svært ikke at blive stødt når det er alderen der begrundes med  

Og her bliver jeg så lidt stødt

Jeg er "gammel" forælder, og det var bestemt ikke af egen vilje, men tror altså ikke at jeg på nogen måde er en dårligere forælder end unge.

Der findes gode og dårlige forældre, uanset alder, og ja, nogen ville have haft bedre af at vente, mens andre nok ville have haft godt af at få børnene lidt tidligere.

Såååå, fordommene går vist begge veje, og er nogen blevet påvirket af andres mening, og har fået en abort, så tror jeg helt ærligt heller ikke at de har været moden / klar til at få et barn

Anmeld

12. januar 2013

Ellie79

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Det er fint at komme med et surt indlæg men når fingeren peger mod andre peger der altid 4 fingre mod en selv. Jeg bliver lidt stødt, jeg er en ældre mor og jeg har valgt at få børn da jeg var klar og ikke da kroppen ville have været mest føde dygtig. Jeg er så ligeglad med hvornår folk får børn, det eneste der kan støde mig er at folk får børn uden at kunne magte opgaven eller kunne forsørge dem. Så skidt med om man er 18 eller 40+.  

Jeg tror måske mange siger at man skal sætte pris på sin ungdom fordi den kommer ikke igen, det er her man grundlægger hvem man er, rejser ud og ser den store verden, får oplevelser man vender tilbage til, det er her man er egoistisk og lever mig livet, det er her du får den uddannelse der skal bærer dig og din familie igennem livet. Og ja har selv taget uddannelse med barn og det kan sagtens lade sig gøre.

Men sæt ord på det der undre dig overfor dem der stiller spørgsmål i stedet for selv at have fordomme om at ældre mødre er dårlige mødre - gør dig vel ikke et hak medre end dem du raser i mod

Anja der håber at få nummer 3 som 36 årig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.