Er altså ved at bære lidt irriteret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Fenja09

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

Hvorfor er man en dårligere forældre, vbarnet fordi at man får børn tidligt !

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

Der er så mange gange jeg høre ældre menesker sige, 

ej de er for unge

de skulle hellere nyde deres ungdom

det klare de aldrig

de skulle hellere få det fjernet

ALT SAMMEN FORDI DE ER "unge" ! 

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

Fordomme er altid irriterende - fordi det som regel handler om uvidenhed. Forstår godt din irritation, men du er heller ikke selv særlig fordomsfri. Du vælger at kommentere på et andet indlæg " Og det tror jeg faktisk tit unge kan bedre end de ældre ( egne erfaringer ) .." Men dine erfaring er jo ikke et gennemsnit af den danske befolkning som er forældre. Derfor er det i den grad også en fordom, da den ikke er baseret på en videnskabelig undersøgelse - men udelukkende et billede af noget du har set.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Levi&LilysMor

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

Du har helt ret... hvorfor kan folk ikke bare passe dem selv... det kan godt være de synes man skal nyde ungdommen og ikke få børn i en tidlig alder osv, men der er andre som vil noget helt andet...

Jeg har heldigvis kun mødt søde ældre mennesker indtil videre... jeg fik også Levi som 22 årig, ( næsten 23 ) og nu er jeg snart 24...

Anmeld

11. januar 2013

Moma

LMX skriver:

Jeg blev selv mor som 21 årig og som 24 årig havde jeg 2. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du skriver. Jeg er aldrig blevet mødt af andet end respekt fra mine omgivelser. Heldigvis.

Jeg synes det er rigtig træls hvis du har den opfattelse at det er en generel holdning folk har.

For mig handler det mere om hvordan børnene trives. Så kan det sådan set være ligegyldigt om forældrene er 18 eller 35.

Anmeld

11. januar 2013

nielsen80

Synes hverken det er synd for barn at have ældre eller yngre forældre, bare barnet er ønsket og forældrene kan magte opgaven. Fordomme vil der nok desværre være mod altid være mod folk der går i mod normen - lidt ligesom dine udtalelser er lidt fordomsfulde mod ældre forældre

Anmeld

11. januar 2013

Bertris

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Jeg har godt nok ikke født endnu

Men indtil videre har vi ikke fået kastet fordomme i hovedet som sådan. 

Mine svigerforældre var i starten sådan lidt om ikke var lidt unge, jeg er 18 og min kæreste er LIGE blevet 23 år, men de var også noget ældre ved deres første børn  
Men det er sådan set det der har været, de virker også meget glade for det, ellers synes jeg har mange har støttet os og opmundret os.  

Anmeld

11. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Bertris skriver:

Jeg har godt nok ikke født endnu

Men indtil videre har vi ikke fået kastet fordomme i hovedet som sådan. 

Mine svigerforældre var i starten sådan lidt om ikke var lidt unge, jeg er 18 og min kæreste er LIGE blevet 23 år, men de var også noget ældre ved deres første børn  
Men det er sådan set det der har været, de virker også meget glade for det, ellers synes jeg har mange har støttet os og opmundret os.  

Fordi vi allesammen har børn hernede i Sønderborg  Haha. Ej, ved hvad du mener 

Anmeld

11. januar 2013

morethanperfect

Jeg har aldrig mødt nogle fordomme ..

Kender ingen der har mødt nogle fordomme . Heldigvis

Anmeld

11. januar 2013

Papillon

Det lyder måske lidt fjollet, men jeg tror kun, at jeg har mødt min egen fordom mod at blive forældre i en tidlig alder - men den er jo konstrueret af omgivelserne og samfundet. Det har nok også indflydelse, at det i min familie er en norm, at få sig en lang uddannelse og godt arbejde før børnene kommer...

Jeg har taget mig selv i at mene, at "hun" altså var for ung til at få barn som 16-18-årige ("hun"=flere forskellige bekendte). Samtidigt med jeg selv som 20-årig prøver at blive gravid. Goddag frk. dobbeltmoral 

Et eller andet sted handler det vel mere om personen end om alderen. Ung som "gammel".

Anmeld

11. januar 2013

Bertris

rikkeregnbue skriver:

Fordi vi allesammen har børn hernede i Sønderborg  Haha. Ej, ved hvad du mener 

Du mener vel alle os unge i Sønderborg  

Haha ej, det har sku været rart med noget støtte fra jer når man var gravid, som også kender til det og som er på ens egen alder  

Anmeld

11. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Bertris skriver:

Du mener vel alle os unge i Sønderborg  

Haha ej, det har sku været rart med noget støtte fra jer når man var gravid, som også kender til det og som er på ens egen alder  

Ja, høhø

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.