Er altså ved at bære lidt irriteret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.908 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

baby012

Helt ærligt ! 

Hvorfor er man en dårligere forældre, vbarnet fordi at man får børn tidligt !

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

Der er så mange gange jeg høre ældre menesker sige, 

ej de er for unge

de skulle hellere nyde deres ungdom

det klare de aldrig

de skulle hellere få det fjernet

ALT SAMMEN FORDI DE ER "unge" ! 

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

LBK

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

Mange af mine veninder i en alder af 19-25 som bliver gravide, vælger at beholde børnene .. IG så kommer fordommene jo bare væltede ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Det høre man aldrig om de gamle som vil have børn.. Jeg synes det er mindst ligeså synd for børn med ældre forældre .. 

Lige et surt opstød fra en mor på 22 som venter nr. 2 .. Og mine børn mangler intet... Er kun blevet passet ude en gang... og er RIGTIG godt med i udviklingen ....! øv for fordomme !! 

jeg var 22 da jeg fik min den første venter nu nummer to som jeg får som 24 årig. HELT PLANLAGT.

Jeg er ikke selv udsat for disse "fordomme" omkring unge mødre/forældre, men jeg forstår udemærket hvad du mener. 

Jeg tror helt klart at medierne spiller en stor rolle i det stigende fokus omkring unge mødre. Men tror også det er meget individuelt fra person til person (den som dømmer) hvordan de ser på tingene. 

JEG tænke altid, at de sammenligner en tilfældig ung mor med nogle tilsvarende unge de kender, som ikke ville være i stand til at blive forældre så tidligt og gudskelov er der jo plads til os alle.. 
Det er blot mine tanker når jeg hører om dette emne.

Vi må lære at lukke ørene når uvidende personer taler

Anmeld

11. januar 2013

LR85

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Men hvad bliver du så stødt og påvirket af, hvis du klare det godt og er stolt af dit valg?? 

Anmeld

11. januar 2013

baby012

LR85 skriver:

Men hvad bliver du så stødt og påvirket af, hvis du klare det godt og er stolt af dit valg?? 

Det jeg bliver stødt over er ikke fordomme imod mig.. Det tror jeg aldrig der har været.. ?

Men når folk høre om mine veninder på min alder, så er de for unge 

Øh, hallo.... Jeg har samme alder ? 

Så siger folk bare, ej men du er jo også meget moden af din alder 

Come ón... Det har jo INTET med ung alder at gøre.. Men derimod om man kan magte opgaven .. Og det tror jeg faktisk tit unge kan bedre end de ældre ( egne erfaringer ) .. 

Synes bare det er svært ikke at blive stødt når det er alderen der begrundes med  

Anmeld

11. januar 2013

baby012

LBK skriver:

jeg var 22 da jeg fik min den første venter nu nummer to som jeg får som 24 årig. HELT PLANLAGT.

Jeg er ikke selv udsat for disse "fordomme" omkring unge mødre/forældre, men jeg forstår udemærket hvad du mener. 

Jeg tror helt klart at medierne spiller en stor rolle i det stigende fokus omkring unge mødre. Men tror også det er meget individuelt fra person til person (den som dømmer) hvordan de ser på tingene. 

JEG tænke altid, at de sammenligner en tilfældig ung mor med nogle tilsvarende unge de kender, som ikke ville være i stand til at blive forældre så tidligt og gudskelov er der jo plads til os alle.. 
Det er blot mine tanker når jeg hører om dette emne.

Vi må lære at lukke ørene når uvidende personer taler

Har heller ikke selv oplevet fordomme imod mig selv ..  

men ofte imod jævnaldrende ., og det gør mig lidt vred ... 

Ja, det handler om ikke at sætte folk i bås

Anmeld

11. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg er enig!!!!!! 

Hilsen en ung mor på 19! Som fødte da hun var 18 og testede positiv som 17 årig! 

Anmeld

11. januar 2013

LMX

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Jeg blev selv mor som 21 årig og som 24 årig havde jeg 2. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du skriver. Jeg er aldrig blevet mødt af andet end respekt fra mine omgivelser. Heldigvis.

Jeg synes det er rigtig træls hvis du har den opfattelse at det er en generel holdning folk har.

For mig handler det mere om hvordan børnene trives. Så kan det sådan set være ligegyldigt om forældrene er 18 eller 35.

Anmeld

11. januar 2013

baby012

rikkeregnbue skriver:

Jeg er enig!!!!!! 

Hilsen en ung mor på 19! Som fødte da hun var 18 og testede positiv som 17 årig! 

Respekt 

Anmeld

11. januar 2013

baby012

LMX skriver:

Jeg blev selv mor som 21 årig og som 24 årig havde jeg 2. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du skriver. Jeg er aldrig blevet mødt af andet end respekt fra mine omgivelser. Heldigvis.

Jeg synes det er rigtig træls hvis du har den opfattelse at det er en generel holdning folk har.

For mig handler det mere om hvordan børnene trives. Så kan det sådan set være ligegyldigt om forældrene er 18 eller 35.

Har bare oplevet disse fordomme et par gange faktisk har fået folk til at vælge abort.. På baggrund af andres holdning, til deres alder.. 

Det synes jeg bare er synd  

Anmeld

11. januar 2013

Leneur

Lahn11 skriver:

Helt ærligt ! 

ej de er for unge

det klare de aldrig

Du smider jo selv en fordom på bordet ang. gamle forældre og den bliver jeg da stødt over, fordi jeg er gammel
Nu ved jeg ikke hvor ung du var med den første men jeg tror at de fleste ældre mennesker måske er lidt misundelige over de muligheder de unge har i dag og ville ønske de selv havde alle de muligheder dengang de var unge. For så havde de måske ændret på ikke at få børn så tidligt.
Min mor blev uplanlagt gravid som 20-årig og måtte i huj og hast gifte sig med min far. 6 år senere, har de 4 børn.
Ærligt vil jeg da gerne have været yngre da jeg skulle have barn men ikke fordi jeg er "gammel", for jeg er lige så god en mor som en yngre mor men ville da gerne have haft en mere og det sætter min alder en begrænsning for.
Synes bare du skal smile til de gamle og så lade dem om deres mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.