Unge forældre, hvordan får i det hele til at fungere?(nys)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

MilleRasmussen

Jeg er gravid, 20 år er sat til næste måned. Min kæreste er 22 år. 

Vi har været sammen i over 2,5 år. Kendt hinanden i 5. 

Jeg er igang som pædagogisk assistent og får elevløn, han er uddannet mekaniker arbejder inde ved KBH med pakkebiler og lastvogne, så økonomien køre fint og har den altid gjort, han er god til at lægge budget, jeg er god til at få så meget ud af det bedst muligt med mad osv. ved og se i reklamer og slå til ved tilbud. 

Jeg er sat til d.22'ende Februar, vi havde snakket rigtig meget om det, men ville ikke gå så meget op i det med ægløsningsteste, for os skulle det 110% føles som et kærlighedsbarn (ved jeg godt det også kan være hvis man tester og skal se hvornår man har ægløsning) så tog én test over tid og vi begge var lykkelige!!!

Jeg tror én af grundene til at vi suplere hinanden så godt er, jeg er storesøster van til at være den "store" have ansvar for nogle ting og gøre dem, hvor Daniel er den "lille" han gør også ting men på hans måde og så er vi gode til og snakke om hvis der er noget og bøje os for hinanden, gå på kompromi. Jeg laver tit hans madpakke skriver små sedler til ham, han er god til at fortælle han elsker mig med ord, blomster osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

morethanperfect

Ka+Ma=Be skriver:

Anmeld

10. januar 2013

isabellasmor

Jeg blev gravid som 17 årig, planlagt. der boede vi i en et-værelses i Taastrup . Så flyttede vi til Frederikssund hvor jeg har Boet hele mit liv. Jeg fødte vores skønne datter. Peter startede på et ordblinde hold for at tage sin 9.klasse , efter et liv i behandling og udredning På KH. 

synes ikke det har været hårdt at få vores datter, og det har heller aldrig belastet os eller vores forhold. 

Jeg er hjemmegående med vores datter, Peter er færdig med sin 10. Klasse til maj, og skal derefter finde en lærerplads. når jeg er færdig med at få børn skal jeg have pædagoguddannelsen. 

Anmeld

11. januar 2013

anja89

Jeg blev gravid som 17/18 årig. Vi ved ikke helt om det bar lige inden eller lige efter jeg fyldte 18

det var ikke planlagt og jeg boede hos mine forældre, men min datters far og jeg blev enige om at tage det ansvar der var på vej.

vi boede så fælles ved mine forældre til vores datter var 4 måneder hvor vi fik egen lejlighed, men vores forhold gik i stykker kort efter.

Idag er jeg 24 og er mor til to dejlige piger, har en fantastisk kæreste på 26 år vi har kendt hinanden i 15 år men været sammen i 8 måneder.

han er færdig uddannet mens fast job og jeg selv er startet på uddannelse for nogle måneder siden

vi bor hver for sig men har tid til at ses hver aften.

økonomien syntes jeg ikke er vanskelig, det er sjældent den er stram og vi mangler abselut ikke noget

Anmeld

11. januar 2013

VD

Kitty-Katten skriver:

Hej, jeg blev gravid som 20-årig med min kæreste som var 21. Det var planlagt og vi havde kendt hinanden i 3 år. Vi har nu en søn på 14 måneder og valgte at blive gift i sommers, på vores 5 års dag :-)
Vi er begge studerende på universitetet, hvor min mand er færdig til sommer og jeg er først om 2 1/2 år, da min uddannelse er længere og jeg tog et års barsel med vores søn.
Vi får begge su, boligstøtte, familieydelse og friplads til vores søn. Ingen lån overhovedet.
Økonomisk er det til tider lidt stramt, men vi klarer det helt fint og har også bil :-)
Ift. studierne går det fint. Handlet bare om at strukturer ebs hverdag og tid. Er hårdt hvis vores søn er syg, men vi deler sygedagene ligeligt og er fælles om alt.
Jeg elsker min mand. Vi har været sammen siden 1. G og kender hinanden ud og ind. Han er den bedste far kan forestille sig. Vores parforhold er blevet mere tæt og vi har lært at værdsætte den alenetid vi har mere efter vi er blevet forældre.
Jeg er aldrig støt på nogle fordomme fra min omgangskreds. Tror unge forældre uden uddannelse desværre dømmer hårde end dem under eller med uddannelse. Handler nok i bund og grund om ressourcer.

Det er bare, min kæreste og jeg har snakekt rigtig meget om, at få en baby. Jeg er selv 19, og færdig med gymnasiet til sommer og han er 20.. Vi bor sammen, har bil, og ja self. lejlighed. Og jeg brænder virkelig efter at få sådna en lille guldklump, er sååå skruk!! Men på den anden side, er det måske for tideligt :/? 

Anmeld

11. januar 2013

VD

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg er blot en kvinde på 19 (bliver tyve i november), som brændende ønsker sig en lille guldklump, og som bare ville hører lidt om de mulige 'problemer', og indtil videre virker det da ikke alt for nagativt   

Anmeld

11. januar 2013

christina92

VD skriver:

Hej alle herinde.
Jeg sidder og tænker på om der er nogle unge forældre der vil fortælle hvordan de får det hele til at fungerer - både med parforhold, penge, fordomme, uddannelse osv. og om det var planlagt eller? 
Håber der er nogle som vil svarer... 
På forhånd tak :-) 
De varmeste hilsner herfra 

Hej du

Jeg fyldte 20 to måneder efter jeg fødte. Det var en planlagt graviditet

Indtil nu har vi begge været på SU og har SU-lån. Det har ikke været svært at få til at rende rundt. udner graviditeten lagde jeg 250 kr. til side i måneden som vi så købte udstyr for.

Jeg er et år på barsel hvor efter jeg starter op på udd igen. Det har ikke været et problem

Det der har været sværest var at passe skolen/praktik da graviditetskvalmen stod på

Anmeld

11. januar 2013

VD

christina92 skriver:

Hej du

Jeg fyldte 20 to måneder efter jeg fødte. Det var en planlagt graviditet

Indtil nu har vi begge været på SU og har SU-lån. Det har ikke været svært at få til at rende rundt. udner graviditeten lagde jeg 250 kr. til side i måneden som vi så købte udstyr for.

Jeg er et år på barsel hvor efter jeg starter op på udd igen. Det har ikke været et problem

Det der har været sværest var at passe skolen/praktik da graviditetskvalmen stod på

Hej, det er det samme med mig hvis jeg blevet gravid nu. Men jeg er jo så bare først færdig med min gymnasielærers uddannelse til sommer.. Må jeg spørger hvad for en uddannelse du er på nu? Og hvor lang tid i har været sammen, samt hvad sagde jeres familie?

Vh.

Anmeld

11. januar 2013

VD

VD skriver:

Hej, det er det samme med mig hvis jeg blevet gravid nu. Men jeg er jo så bare først færdig med min gymnasielærers uddannelse til sommer.. Må jeg spørger hvad for en uddannelse du er på nu? Og hvor lang tid i har været sammen, samt hvad sagde jeres familie?

Vh.

Gymnasielle uddannelse (skriver fra en mobil, så ordene bliver lavet om)*

Anmeld

11. januar 2013

christina92

VD skriver:

Vh.

Ja da spørg bare

Jeg er et år henne på pædagoguddannelsen

Vi havde været sammen i 3 år da PB blev startet og blev gravid 4 måneder efter  

Familien blev glade, dog mest min. Min kærestes var lidt mere forbeholden omkring om jeg nu kunne færdiggøre min udd med en baby og sådan.

Min søster var også kun 19 da hun blev mor første gang og det samme var min mor. Så de kunne jo ikke sige så meget til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.