Unge forældre, hvordan får i det hele til at fungere?(nys)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.583 visninger
32 svar
0 synes godt om
10. januar 2013

VD

Hej alle herinde.
Jeg sidder og tænker på om der er nogle unge forældre der vil fortælle hvordan de får det hele til at fungerer - både med parforhold, penge, fordomme, uddannelse osv. og om det var planlagt eller? 
Håber der er nogle som vil svarer... 
På forhånd tak :-) 
De varmeste hilsner herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Julemusen

Hej, jeg blev gravid som 20-årig med min kæreste som var 21. Det var planlagt og vi havde kendt hinanden i 3 år. Vi har nu en søn på 14 måneder og valgte at blive gift i sommers, på vores 5 års dag :-)
Vi er begge studerende på universitetet, hvor min mand er færdig til sommer og jeg er først om 2 1/2 år, da min uddannelse er længere og jeg tog et års barsel med vores søn.
Vi får begge su, boligstøtte, familieydelse og friplads til vores søn. Ingen lån overhovedet.
Økonomisk er det til tider lidt stramt, men vi klarer det helt fint og har også bil :-)
Ift. studierne går det fint. Handlet bare om at strukturer ebs hverdag og tid. Er hårdt hvis vores søn er syg, men vi deler sygedagene ligeligt og er fælles om alt.
Jeg elsker min mand. Vi har været sammen siden 1. G og kender hinanden ud og ind. Han er den bedste far kan forestille sig. Vores parforhold er blevet mere tæt og vi har lært at værdsætte den alenetid vi har mere efter vi er blevet forældre.
Jeg er aldrig støt på nogle fordomme fra min omgangskreds. Tror unge forældre uden uddannelse desværre dømmer hårde end dem under eller med uddannelse. Handler nok i bund og grund om ressourcer.

Anmeld

10. januar 2013

henh01

Jeg var 18 da jeg fik min datter - blev ret hurtigt alene med hende.

Var under uddannelse så fik hvad man nu engang fik dengang (snart 9 år siden)

Boede i en 2 værelses lejlighed der var til at betale - ingen gæld eller andre forpligtigelser..

Der var mange fordomme, blikke mv når man gik på gaden med sit barn, men jeg lod det prelle af - fik jo overbevist resten af verden om at man godt kan gennemfører uddannelse, etableret et stabilt familieliv og tilmed får noget ud af sit liv, have styr på sin økonomi osv på trods af kun at være "et barn"..

Jeg ville aldrig anbefale andre at få børn så tidligt, synes man som min. bør have en ide om hvad man vil bringe ind i sit liv af indhold også ifm arbjede/uddannelse mv. Samtidig skal man være klar til at tilsidesætte alt andet og miste rigtig mange omkring sig fordi man simpelthen går hver sin vej i livet.
Min datter synes dog det er det mest fantastiske at have en ung mor og jeg nyder også at være ung sammen med hende, men det har været hårdt.

Anmeld

10. januar 2013

Ka+Ma=Be

VD skriver:

Hej alle herinde.
Jeg sidder og tænker på om der er nogle unge forældre der vil fortælle hvordan de får det hele til at fungerer - både med parforhold, penge, fordomme, uddannelse osv. og om det var planlagt eller? 
Håber der er nogle som vil svarer... 
På forhånd tak :-) 
De varmeste hilsner herfra 

Må jeg spørge hvad din baggrund for spørgsmålet er? Er du selv ung forældre? Gravid? Eller fra BT/EB/lignende?

Anmeld

10. januar 2013

Monski

Det bliver langt ..

Jeg blev gravid da jeg var 17. Anthon var ikke planlagt og anthons far gav med det samme udtryk for at han slet ikke var klar til at blive far. Jeg valgte alligevel at beholde Anthon

Jeg begyndte at studerer på e-learning da Anthon var 7 måneder og gik stille og rolig igang med at bygge flere og flere fag på min enkeltfags hf så jeg hele tiden selv kunne styre tempoet
Desværre opdagede jeg under min graviditet at jeg har en kronisk sygdom og efterhånden blev der så slemt at jeg måtte sætte uddannelsen på standby.
Ligenu arbejder jeg i en vuggestue imens jeg venter på diagnose og behandling, men forhåbentlig kan jeg starte uddannelse igen til sommer

Angående parforhold så gik anthons far og jeg fra hinanden da jeg blev gravid, men sås stadig tit. Han var med til fødslen og ser stadig Anthon.
Da Anthon var 1,5 år fik jeg så den mest vidunderlige kæreste
Økonomien synes jeg slet ikke er slem, man skal bare prioritere

Du må endelig spørge ind til noget hvis det er

Anmeld

10. januar 2013

Monski

Ka+Ma=Be skriver:

Må jeg spørge hvad din baggrund for spørgsmålet er? Er du selv ung forældre? Gravid? Eller fra BT/EB/lignende?

Hvorfor tænkte jeg ikke på det?

Anmeld

10. januar 2013

morethanperfect

Ka+Ma=Be skriver:

Tænkte det samme

Anmeld

10. januar 2013

AnnaK89

Jamen jeg tænker lidt, hvorfor det skulle fungere anderledes end hos "ældre"?
Jeg er 23, mor til to piger.
Jeg er gift med Ole på 28. Vi har været sammen i 5 år. Vi er lige så fast et par, som nogen på 40 år.
Ole har fast arbejde med en god, stabil indkomst.
Jeg studerer og får SU - men vores økonomi er god. Vi bor i en dyr stor lejlighed, men kun fordi vi måtte sælge vores hus, da vi fik en handicappede datter, og huset var ikke handicapvenligt.
Vi har en stor bil, som kun var to år da vi købte den, så billig var den ikke.

Anmeld

10. januar 2013

Ka+Ma=Be

Monski skriver:

Hvorfor tænkte jeg ikke på det?

Fordi man regner med at folk er reelle! Hvilket jo også sagtens kan være tilfældet

Jeg undrer mig blot, da indlæget kommer fra en helt ny person og vi jo har oplevet diverse sladderblade "udnytte" kvinder herindefra! 

Anmeld

10. januar 2013

Ka+Ma=Be

morethanperfect skriver:

Tænkte det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.