dorthemus skriver:
Din historie ligner min til forveksling
Altså jeg har jo rendt pædagogerne på dørene og presset på
Det er begrænset hvor meget der kan gøres i den alder for det tekstmateriale der er tilgængelig er fra barnet er 2,9...men det er klart at en talepædsgog altid kan komme med gode råd, både til forældre og til dp/vuggestuen.
Er du bekymret så sig det højt. Og en talepædagog er rar at dele sin bekymring med fordi hun er uddannet til at opfange sproglige vanskeligheder og komme med råd til hvordan vi kan hjælpe sproget igang.
Held og lykke 
Vi har en rigtig god dialog med DP´en (og pædagogen), for hun har givet udtryk for bekymring, fordi han har så lidt sprog (men også fordi han har været meget "mut" - ikke ked af det eller noget, men ikke meget for at lukke op). Der er han dog vendt 180 grader og er et stort smil hele dagen hos DP´en
Det er også herefter at ordene er begyndt at komme.
Vi har været hos ørelægen til regelmæssige tjek og drænene sidder som de skal og alle undersøgelser og tests viser "alt normalt".
Men jeg kan bare mærke, at jeg er bekymret (jeg kan bare ikke finde ud af, om det er fordi "alle andre børn" i hans alder snakker meget bedre) 
Anton er super dygtig motorisk (og der kan jeg godt se, at mange af de andre "halter"), men det opvejer ikke min bekymring 
Jeg vil bare synes det er "synd" for ham, hvis han skal starte i BH uden noget særligt sprog, når han samtidig er en genert og mange gange tilbageholdende lille mand...
Anmeld