Sprogvanskeligheder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

TNBC

LittleSteps skriver:

Min datter kan ikke dengang sige sit eget navn  men hun kan sige 4  andre navne (Børn hun leger med)

Ved du hvad der fik din nevø til at snakke? Eller hvilken hjælp han fik? 

Meget tit kan børn ikke deres navn fordi de ikke bruger det.
Jeg tror ikke han var noget specielt hjælp.. tror det kom af sig selv. Vi snakkede selvfølgelig meget med ham og.kiggede på ting. Men ellers ikke. Nogen gange er de langsomme til at tale, men gode motoriske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

LittleSteps

Yurie skriver:

Meget tit kan børn ikke deres navn fordi de ikke bruger det.
Jeg tror ikke han var noget specielt hjælp.. tror det kom af sig selv. Vi snakkede selvfølgelig meget med ham og.kiggede på ting. Men ellers ikke. Nogen gange er de langsomme til at tale, men gode motoriske.

Ja, det kan der være noget.

Okay. Det er heller ikke fordi der ikke sker fremskridt her og vi har gang i ting, som stimulerer hende sprog. Men det går langsomt og hun kan selv blive frustreret over det nogle gange   og så alle andres latterlige kommentarer om hende  

Anmeld

10. januar 2013

TNBC

LittleSteps skriver:

Ja, det kan der være noget.

Okay. Det er heller ikke fordi der ikke sker fremskridt her og vi har gang i ting, som stimulerer hende sprog. Men det går langsomt og hun kan selv blive frustreret over det nogle gange   og så alle andres latterlige kommentarer om hende  

Der var derfor at han ikke kunne mit navn.. men det kom stille og roligt.
Øv.. og hvis der ikke sker noget, så snak med lægen.
Angående folks kommentarer: de skal bare lukke r.....
Jeg er sikker på at din datter er en skøn pige og hun skal nok begynde snakke rigtig meget lige pludselig..

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

BabyWish2012 <3 skriver:

Nu er det jo så mange år siden, dengang var der ikke så meget hjælp som der er idag.

Han gik både til skolen, talepædagog og alt muligt. Men hans mor gik hjemme med ham og lavede øvelser med ham og alt muligt. 

Det var blandt andet hans taleproblem der gjorde at de ikke magtede at få nummer 2 - hvilket jeg ikke kan forstå. Men, sådan er det jo.

Ja, du har ret .. Tøvede også lidt da jeg skulle spørge dig om det 

Vi øver også og stimulerer hendes sprog og så giver hendes selvfølgelig også plads til at være et barn! For hun forstår altså og det skal ikke følge som noget hun bare skal, for frygter en negativ effekt 

Nå for søren. Altså det her fylder også enormt meget i vors hverdag, men det har ikke skræmt os for at få nr 2 (jeg er gravid &nbsp, for tror tværtimod at det har en positiv effekt 

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

Der var derfor at han ikke kunne mit navn.. men det kom stille og roligt.
Øv.. og hvis der ikke sker noget, så snak med lægen.
Angående folks kommentarer: de skal bare lukke r.....
Jeg er sikker på at din datter er en skøn pige og hun skal nok begynde snakke rigtig meget lige pludselig..

Okay.

Ja, det har jeg også tænkt på. 

Det burde ihvertfald gøre, for det er slet ikke fair.

Mange tak  Det er hun bestemt også 

Anmeld

10. januar 2013

TNBC

LittleSteps skriver:

Okay.

Ja, det har jeg også tænkt på. 

Det burde ihvertfald gøre, for det er slet ikke fair.

Mtaget tak  Det er hun bestemt også 

Selv tak. Og så luk ørerne for kommentarerne. Børn udvikler sig forskelligt. Og så længe sp eller læge ikke siger der er noget galt, så skal andre bare holde mund..

Anmeld

10. januar 2013

M&N

LittleSteps skriver:

Ja, du har ret .. Tøvede også lidt da jeg skulle spørge dig om det 

Vi øver også og stimulerer hendes sprog og så giver hendes selvfølgelig også plads til at være et barn! For hun forstår altså og det skal ikke følge som noget hun bare skal, for frygter en negativ effekt 

Nå for søren. Altså det her fylder også enormt meget i vors hverdag, men det har ikke skræmt os for at få nr 2 (jeg er gravid &nbsp, for tror tværtimod at det har en positiv effekt 

Det er trods alt snart 23 år siden Vi har jo så mange hjælpemidler dagen idag, men ved ikke hvem I skal kontakte, da jeg som tidligere har skrevet - så har jeg ikke forstand på emnet.

Men kun taler ud fra det jeg har lagt øre til fra både min kæreste og hans forældre. Det har været sindsygt hårdt, for min svigermor, da hun valgte at sige sit job op og blive dagplejemor, for at støtte min kæreste da han var lille. Det var vist ret alvorligt, da han jo intet sprog havde .. 

Men jeg har også sagt til min kæreste at det ikke holder mig fra at få nummer 2, eller 3, hvis vores kommende datter får et taleproblem. For jeg ved jo hvor skøn og herlig min kæreste er idag! Nogle vil måske tro han stammede lidt en gang i mellem, men det er jo bare en del af ham og han prøver virkelig, han kan godt snakke lidt usammenhængene, men synes han snakker helt fint og normalt .. Det har da ikke afholdt mig for at forelske mig i ham 

Tillykke med den kommende nummer 2 - synes det har gjorde mere skam end gavn, det er SÅ synd for min kæreste at han har været alene barn og han egentlig har fået i hoved og røv og de har klaret alt for ham, på mange måder er jeg dybt uenig hvordan de har opdraget ham på (ikke at han er uopdragen), men nogle af deres holdninger til opdragelse og hvordan man gør, som jeg ikke kan forholde mig til. En af det er at gøre alt for sit barn, så barnet ikke lærer at stå på egne ben, når barnet bliver voksen.

Vi har skulle kæmpe med nogle ting da hans forældre som sagt  - har gjort alting for ham! Men han er da på rette spor nu, men puha altså! - Ej se nu, nu fik jeg det hele drejet over på opdragelse osv osv osv.

Håber I får den hjælp til jeres lille pus, som I behøver - er sikker på alting nok skal blive helt okay 

Anmeld

10. januar 2013

dorthemus

LittleSteps skriver:

Hej med jer,

Jeg har brug for råd, hjælp- et eller andet. Kan et barn med sprogvanskeligheder, sagtens have helt "fine ører"? Altså, hvor test viser at der intet er galt, ift væske og alt andet jeg ikke har forstand på?

Eller hænger det ikke sammen??

Er der nogle af jer der har børn, som er meget bagud med sprog? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind

Ja det kan det (desværre) godt. Jeg kender godt til dine frustrationer, selvom mig barn kun er 2,7 år. Hun er blevet vurderet for et par måneder siden til være syv måneder bagud med sproget af talepædagogen og hun sagde det til mig. Min datter har haft mange problemer med ørene men de to ting hænger ikke altid sammen.

Hvad sir til børnehaven??

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

Det er trods alt snart 23 år siden Vi har jo så mange hjælpemidler dagen idag, men ved ikke hvem I skal kontakte, da jeg som tidligere har skrevet - så har jeg ikke forstand på emnet.

Men kun taler ud fra det jeg har lagt øre til fra både min kæreste og hans forældre. Det har været sindsygt hårdt, for min svigermor, da hun valgte at sige sit job op og blive dagplejemor, for at støtte min kæreste da han var lille. Det var vist ret alvorligt, da han jo intet sprog havde .. 

Men jeg har også sagt til min kæreste at det ikke holder mig fra at få nummer 2, eller 3, hvis vores kommende datter får et taleproblem. For jeg ved jo hvor skøn og herlig min kæreste er idag! Nogle vil måske tro han stammede lidt en gang i mellem, men det er jo bare en del af ham og han prøver virkelig, han kan godt snakke lidt usammenhængene, men synes han snakker helt fint og normalt .. Det har da ikke afholdt mig for at forelske mig i ham 

Tillykke med den kommende nummer 2 - synes det har gjorde mere skam end gavn, det er SÅ synd for min kæreste at han har været alene barn og han egentlig har fået i hoved og røv og de har klaret alt for ham, på mange måder er jeg dybt uenig hvordan de har opdraget ham på (ikke at han er uopdragen), men nogle af deres holdninger til opdragelse og hvordan man gør, som jeg ikke kan forholde mig til. En af det er at gøre alt for sit barn, så barnet ikke lærer at stå på egne ben, når barnet bliver voksen.

Vi har skulle kæmpe med nogle ting da hans forældre som sagt  - har gjort alting for ham! Men han er da på rette spor nu, men puha altså! - Ej se nu, nu fik jeg det hele drejet over på opdragelse osv osv osv.

Håber I får den hjælp til jeres lille pus, som I behøver - er sikker på alting nok skal blive helt okay 

Jeg kan godt følge dig, for jeg elsker også min datter som hun er 

Jeg ved hvad du mener og oftest, så har man en tendens til at få ondt af sit barn og opfatte det, som værende hjælpeløs, fordi det ikke kan noget bestemt, som i dette tilfælde er sprog. Så glemmer man at barnet er  i fuld gang med at blive selvstændig og det skal man passe på med at forhindre. 

Jeg er glad for at du skriver som du gør  Det bekræfter mig bare i, at jeg handler rigtigt ift min datter og ikke gør hende hjælpeløs, som på længere sigt, kun vil have en negativ virkning på hendes liv. 

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

Yurie skriver:

Selv tak. Og så luk ørerne for kommentarerne. Børn udvikler sig forskelligt. Og så længe sp eller læge ikke siger der er noget galt, så skal andre bare holde mund..

Jeg skal gøre mit bedste  Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.