LittleSteps skriver:
Ja, du har ret .. Tøvede også lidt da jeg skulle spørge dig om det 
Vi øver også og stimulerer hendes sprog og så giver hendes selvfølgelig også plads til at være et barn! For hun forstår altså og det skal ikke følge som noget hun bare skal, for frygter en negativ effekt 
Nå for søren. Altså det her fylder også enormt meget i vors hverdag, men det har ikke skræmt os for at få nr 2 (jeg er gravid

, for tror tværtimod at det har en positiv effekt 
Det er trods alt snart 23 år siden
Vi har jo så mange hjælpemidler dagen idag, men ved ikke hvem I skal kontakte, da jeg som tidligere har skrevet - så har jeg ikke forstand på emnet.
Men kun taler ud fra det jeg har lagt øre til fra både min kæreste og hans forældre. Det har været sindsygt hårdt, for min svigermor, da hun valgte at sige sit job op og blive dagplejemor, for at støtte min kæreste da han var lille. Det var vist ret alvorligt, da han jo intet sprog havde ..
Men jeg har også sagt til min kæreste at det ikke holder mig fra at få nummer 2, eller 3, hvis vores kommende datter får et taleproblem. For jeg ved jo hvor skøn og herlig min kæreste er idag! Nogle vil måske tro han stammede lidt en gang i mellem, men det er jo bare en del af ham og han prøver virkelig, han kan godt snakke lidt usammenhængene, men synes han snakker helt fint og normalt .. Det har da ikke afholdt mig for at forelske mig i ham 
Tillykke med den kommende nummer 2 - synes det har gjorde mere skam end gavn, det er SÅ synd for min kæreste at han har været alene barn og han egentlig har fået i hoved og røv og de har klaret alt for ham, på mange måder er jeg dybt uenig hvordan de har opdraget ham på (ikke at han er uopdragen), men nogle af deres holdninger til opdragelse og hvordan man gør, som jeg ikke kan forholde mig til. En af det er at gøre alt for sit barn, så barnet ikke lærer at stå på egne ben, når barnet bliver voksen.
Vi har skulle kæmpe med nogle ting da hans forældre som sagt - har gjort alting for ham! Men han er da på rette spor nu, men puha altså! - Ej se nu, nu fik jeg det hele drejet over på opdragelse osv osv osv. 
Håber I får den hjælp til jeres lille pus, som I behøver - er sikker på alting nok skal blive helt okay