Sprogvanskeligheder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

LittleSteps

dorthemus skriver:

Ja det kan det (desværre) godt. Jeg kender godt til dine frustrationer, selvom mig barn kun er 2,7 år. Hun er blevet vurderet for et par måneder siden til være syv måneder bagud med sproget af talepædagogen og hun sagde det til mig. Min datter har haft mange problemer med ørene men de to ting hænger ikke altid sammen.

Hvad sir til børnehaven??

Hvilken hjælp får din datter så nu?

De kan godt se og høre, at hun er bagud. Vi har et godt samarbejde med dem og de er også obs på hende. Da vi havde en samtale for en måned siden, kunne de se stor fremgang og de er personligt stolte af hende. Det gav mig ro i sindet, for det er dejligt at vide at der er fremgang  Hun er også en meget social, udadvendt og omsorgsfuld pige og forstår alt hvad der bliver sagt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

dorthemus

LittleSteps skriver:

Hvilken hjælp får din datter så nu?

De kan godt se og høre, at hun er bagud. Vi har et godt samarbejde med dem og de er også obs på hende. Da vi havde en samtale for en måned siden, kunne de se stor fremgang og de er personligt stolte af hende. Det gav mig ro i sindet, for det er dejligt at vide at der er fremgang  Hun er også en meget social, udadvendt og omsorgsfuld pige og forstår alt hvad der bliver sagt 

Det var en god besked at få og det er jo vigtigst at se barnet som en helhed også selvom de måske ikke er alderssvarende sprogligt

Runa er endnu for lille til de store foranstaltninger, men hun skal ud og observere hende igen om et par uger og så vurdere hvad der skal til Hun kan sprogtestes om et par måneder når hun er startet i børnehave. er din datter blevet det? De skal hun fra hun er mellem 2,9 - 3,4 år heldigvis er der sket en STOR udvikling med mit barns sprog i julen så det har givet mig en vis ro

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

dorthemus skriver:

Det var en god besked at få og det er jo vigtigst at se barnet som en helhed også selvom de måske ikke er alderssvarende sprogligt

Runa er endnu for lille til de store foranstaltninger, men hun skal ud og observere hende igen om et par uger og så vurdere hvad der skal til Hun kan sprogtestes om et par måneder når hun er startet i børnehave. er din datter blevet det? De skal hun fra hun er mellem 2,9 - 3,4 år heldigvis er der sket en STOR udvikling med mit barns sprog i julen så det har givet mig en vis ro

Lige præcis

Dejligt med fremgang hos jer også

Ja, men der var hun yngre. Jeg synes heller ikke jeg kan forlange mere, end hvad de allerede gør for hende, men jeg kan ikke slippe den dårlige samvittighed og bekymring. Det må jeg  lære at blive bedre til! 

Anmeld

10. januar 2013

dorthemus

LittleSteps skriver:

Lige præcis

Dejligt med fremgang hos jer også

Ja, men der var hun yngre. Jeg synes heller ikke jeg kan forlange mere, end hvad de allerede gør for hende, men jeg kan ikke slippe den dårlige samvittighed og bekymring. Det må jeg  lære at blive bedre til! 

Dårlig samvittighed og bekymring hører sig vist bare med til forældrerollen

Anmeld

10. januar 2013

booster_88

Min søn er fire og hans øre er fine, og hans sprog halter også meget bagud, han går i speciel børnehave mv. og vi er så ved at presse på for en udredning da han udviser særlige behov.

Og det skal siges vi har haft ham til ørelæge tre gange, fordi at psykolog, børnehave mv. havde svært ved at tro på det.

Anmeld

10. januar 2013

K&S

dorthemus skriver:

Ja det kan det (desværre) godt. Jeg kender godt til dine frustrationer, selvom mig barn kun er 2,7 år. Hun er blevet vurderet for et par måneder siden til være syv måneder bagud med sproget af talepædagogen og hun sagde det til mig. Min datter har haft mange problemer med ørene men de to ting hænger ikke altid sammen.

Hvad sir til børnehaven??

Undskyld, jeg lige blander mig

Anton er 2 år og 5 måneder og er også langt bagud med sproget.

Han fik lagt dræn i som 16 mdr. gammel og ørelægen mente på det tidspunkt, at han ikke havde kunne høre i lige knap ½ år (vi havde tidligere været til tjek).

Han går i DP og både DP´en og pædagogen er opmærksomme på hans manglende sprog, men de har endnu ikke fået ham vurderet af en talepædagog.

Vil du mene, jeg skal bede om det nu?

Vi har selv oplevet en stor udvikling den sidste måneds tid, men ordene er langt fra "rene" - og han siger stadig kun enkeltord og ikke begyndende sætninger (udover "op då") 

Anmeld

10. januar 2013

blomst84

Er din datter ikke blevet sprogtestet i sin børnehave?

Anmeld

10. januar 2013

LinLin

Min ældste var langsom til at komme i gang; da han startede i børnehave kunne de ikke forstå ham... Han kunne ikke finde ud af at gentage hvad man sagde. Ex hed toget 'james' 'Rrrr', når han omtalte det
Men han kom efter det og da han var 5 år lavede pædagogmoderen en sprogtest på ham for sjovt og der scorede han som en på 6,5-7 år

Og han har flere gange fået testen hørelse, da jeg var bekymret for om det var hørelsen....

Men jeg tror at konklusionen her må være at han bare var en langsom starter

Anmeld

10. januar 2013

dorthemus

K&S skriver:

Undskyld, jeg lige blander mig

Anton er 2 år og 5 måneder og er også langt bagud med sproget.

Han fik lagt dræn i som 16 mdr. gammel og ørelægen mente på det tidspunkt, at han ikke havde kunne høre i lige knap ½ år (vi havde tidligere været til tjek).

Han går i DP og både DP´en og pædagogen er opmærksomme på hans manglende sprog, men de har endnu ikke fået ham vurderet af en talepædagog.

Vil du mene, jeg skal bede om det nu?

Vi har selv oplevet en stor udvikling den sidste måneds tid, men ordene er langt fra "rene" - og han siger stadig kun enkeltord og ikke begyndende sætninger (udover "op då") 

Din historie ligner min til forveksling Altså jeg har jo rendt pædagogerne på dørene og presset på Det er begrænset hvor meget der kan gøres i den alder for det tekstmateriale der er tilgængelig er fra barnet er 2,9...men det er klart at en talepædsgog altid kan komme med gode råd, både til forældre og til dp/vuggestuen.

Er du bekymret så sig det højt. Og en talepædagog er rar at dele sin bekymring med fordi hun er uddannet til at opfange sproglige vanskeligheder og komme med råd til hvordan vi kan hjælpe sproget igang.

Held og lykke

Anmeld

10. januar 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer
Jeg ville helt sikker få tjekket tungebåndet. Astrid havde intet
forståelse sprog som treårig. Hun havde forkort tungebånd og fik det forlænget hos ørehals lægen i fuld narkose.

Efter følgende trænede vi tungen i et år og da hun var 4 startet hun op med talepædagog. I dag taler hun pænt men ikke perfekt og hun vil nok altid havde nogle lyde hun vil have svært ved. Men det er i småtingsafdelingen.

Prøv at bede din datter om at række tunge, hvis den er hjerteformet så har hun for kort tungebånd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.