sarulee skriver:
Jeg havde graviditetssukkersyge unde min 2. graviditet og havde til hver kontrol et helt perfekt blodsukker. Min diætist sagde, som du også skrev, ingen sukker, intet hvedemel (det vil sige ikke kun hvidt brød, men alt brød der ikke er rugbrød eller groft knækbrød). Og når jeg siger intet, så kan man jo godt en enkelt gang få en lille smule, jeg spiste et lille stykke kage til en fødselsdag, men holdt mig ellers fra det. Det gælder også brød du ville tro er groft brød, f.eks. troede jeg at rugfler ville være grove, men da den første ingrediens er hvedemel, er det det der er mest i af, så niksen biksen. Samme med hvidt pasta, hvide ris osv. Hellere fuldkorns/grove.
Derudover ikke alt for meget mælk, da der er en del mælkesukker i (betyder ikke så meget hvilken slags mælk i forhold til at holde blodsukkeret stabilt). Og hun sagde også kun et par stykker frugt om dagen, også på grund af sukkeret.
Jeg synes det var utrolig let at holde det under graviditeten og som sagt var mit blodsukker perfekt hele vejen igennem, og sukkersygen var også væk efter graviditeten. (At jeg så ikke er lige så god til at holde min diæt på samme måde nu, for at tabe mig det sidste, det er en helt anden historie...
). Det er åbenbart nemmere at gøre noget for sit barn end for sig selv.
Laver lige en tilføjelse, det er er vigtigt i dit tilfælde er at holde dit blodsukker stabilt, det skal ligge inden for en hvis grænse, jeg kan ikke huske tallene.
Så langsomme kulhydrater, grøntsager, proteiner.
Tusind tak for dit svar. Hvad kan langsomme kulhydrater være?
Jeg har førhen spist en "grov" bolle om morgenen, denne er allerede skiftet ud med rugbrød som jeg før min graviditet altid spiste.
Skal til at spise mellemmåltid her om en times tid og den består af en riskiks med lidt ost og to gulerødder.
Frokosten består i dag af rugbrød, 1 æg, ½ avokado, rejer og grønt.
Aftensmaden består af laks, broccoli og hvide ris - jeg plejer egentlig ikke at spise stivelse så det er slet ikke nødvendigt for mig at få risene, så de bliver nok erstattet af blomkål

Aftenhyggen må blive lidt nødder - måske lidt saltede mandler.
Lyder det nogenlunde fornuftigt?