bekymret over for kort livmorhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

jeanetteknudsen

bettelh skriver:

hej :-) jeg skriver da jeg er meget bekymret. var på sygehuset i fredags  til et kontrol hvorefter de sagde min livmorhals var alt for kort. er der nogen her inde der ved hvor stor chance der er for at man føder før tid og om banet overlever.

er 19+0 idag.

Hej

Jeg ville lige fortælle dig min historie (for at berolige dig lidt) !

Jeg blev indlagt på OUH da jeg var 20+1, med en forkortet livmoderhals på 4 mm. Da jeg var 20+4 var jeg igennem en operation hvor min livmoderhals blev snøret sammen. Jeg har også fået nogle indsprøjtninger der har modnet mit barns lunger, så hvis hun kom alt for tidligt at hun havde en større chance for at overleve. Jeg var indlagt i godt 10 dage, og fik kun lov at komme hjem fordi jeg bor i centrum (tæt på sygehuset).

Jeg har været sengeliggende siden min indlæggelse (20/11-2012 (20+1)) og er det stadig (5/2-2013 (31+0)). Jeg har gået til tjek på sygehuset en gang om ugen og min livmoderhals har svinget rigtig meget. Lige pt. er den 15mm. så det ser lovende ud  

Jeg vil bare fortælle at det sagtens kan gå rigtig godt selvom din livmoderhals er forkortet ! Jeg har formådet at holde på min lille pige i indtil vidre de sidste 11 uger ved at følge lægernes råd til punkt og prikke.. Jeg krydser fingere for at du mindst når lige så langt som mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.