bekymret over for kort livmorhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2013

norenberg

Jeg har født for tidlig før og derfor tjekker de min livmoderhals ofte...jeg har fået at vide at kommer den under 2,5 cm vil man kunne snørre den sammen for at holde på den lille....og ellers var alternativet at man blev beordret sengeleje i meget lang tid samtidig med at de sætter en i gang med hormon behandling....håber de hurtigt finder en løsning for dig så du kommer så langt hen i graviditeten at de kan hjælpe den lille hvis de skulle gå i fødsel før tid....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

bettelh

men jeg skal til tjek og samtale med overlægen imorgen så må jeg høre hvad han siger..

Anmeld

8. januar 2013

lilledittemor

hej :-) jeg skriver da jeg er meget bekymret. var på sygehuset i fredags  til et kontrol hvorefter de sagde min livmorhals var alt for kort. er der nogen her inde der ved hvor stor chance der er for at man føder før tid og om banet overlever.

er 19+0 idag.

Jeg læste lige det her:

Grænsen for, om livmoderhalsen er afkortet, er
? Mindre end 15 mm, hvis du er gravid med 1 barn og
? Mindre end 25 mm, hvis du er gravid med tvillinger.

Hvis livmoderhalsen er afkortet, skal du tage den med ro. Det kan
ske under indlæggelse eller i hjemme. De fleste gravide patienter
med afkortet livmoderhals er indlagt i begyndelsen af graviditeten.

---------------------------------------------------------

Der er noget du kan læse her. Det er godt nok fra Aalborg sygehus, men det burde jo være det samme  Der står også hvordan man behandler det.

http://www.aalborgsygehus.rn.dk/NR/rdonlyres/2196F 47A-B7B2-4F9C-BC5C-84AB7B4E3624/0/Afkortetlivmoder halsigraviditeten.pdf

Min mor var indlagt 1/2 år med mig, da hendes livmoderhals var for kort. Men det er jo snart 24 år siden tror heller ikke at man bruger den metode med at binde en snor om mere.. De sagde de dengang jeg var på sygehuset og blive tjekket under min første graviditet.

Anmeld

8. januar 2013

Ka+Ma=Be

den er op og ned mellem 1,5cm og 1,8 cm og jo skal til kontrol igen imorgen.. 

Min livmoderhals var også 1½ cm (fik jeg tjekket i uge 28). Der blev jeg midlertidigt sygemeldt med beskeden om at holde mig helt i ro. En uge efter blev den målt til 2½ cm Så det er ikke noget du nødvendigvis skal bekymre dig om. 

Så jeg vil anbefale dig at holde dig i ro og få tjekket op på det (som jeg kan læse mig til at du også får .)

Anmeld

8. januar 2013

bettelh

ja og takker

Anmeld

8. januar 2013

TR

bettelh skriver:

hej :-) jeg skriver da jeg er meget bekymret. var på sygehuset i fredags  til et kontrol hvorefter de sagde min livmorhals var alt for kort. er der nogen her inde der ved hvor stor chance der er for at man føder før tid og om banet overlever.

er 19+0 idag.

Håber bestemt du får mere afvide i morgen!

nu blødte jeg godt nok, men jeg gik lige pludselig i fødsels .. Var 19 uger henne og står uden en baby 

For alt går godt ! 

Anmeld

8. januar 2013

bettelh

det jeg da ked a og høre .og tak

Anmeld

8. januar 2013

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
Ka+Ma=Be skriver:

Min livmoderhals var også 1½ cm (fik jeg tjekket i uge 28). Der blev jeg midlertidigt sygemeldt med beskeden om at holde mig helt i ro. En uge efter blev den målt til 2½ cm Så det er ikke noget du nødvendigvis skal bekymre dig om. 

Så jeg vil anbefale dig at holde dig i ro og få tjekket op på det (som jeg kan læse mig til at du også får .)

Ved forkortet livmoderhals er det stadig brugt, at lægge en snøre for at styrke og sikre barnet bliver  i livmoderen, og du skal sikkert være sengeliggende for at mindske trykket.

rigtig meget held og lykke.

Anmeld

8. januar 2013

Ka+Ma=Be

lisbeth jess skriver:

Ved forkortet livmoderhals er det stadig brugt, at lægge en snøre for at styrke og sikre barnet bliver  i livmoderen, og du skal sikkert være sengeliggende for at mindske trykket.

rigtig meget held og lykke.

Det ved jeg Men det var ikke aktuelt og det er 16 måneder siden jeg fødte

Anmeld

8. januar 2013

morlinen

Min kollega blev sygemeldt 4 mdr før termin og hun gik 2 uger over tid  

Held og lykke til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.