Jeres børn små sære spisevaner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Lise

Simon vil faktisk også helst have sin frugt og grønt HELT! Så snackagurker og også et hit her. Eller en heel pære (må endelig ikke skrælle den).
Melon må jeg gerne skære ud - ellers ville det også blive for bøvlet. Men han skal se at det er den hele melon jeg skærer af  Vi kan faktisk ikke længere bare servere en tallerken mad for ham - han skal se at havregrynet kommer fra posen, at mælken kommer fra kartonen, melonskiven fra melonen, kødsaucen fra gryden, leverpostejen fra bakken osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Sweet1978

Vil lige tilføje, inspireret af et indlæg i denne tråd. Danielle er også vild med brød, alt brød, men især hjemmebagt. Min kæreste lider af for lavt blodsukker og skal spise engang i timen, så han gider ikke tilberede/smøre mad hvergang. Så han har vænnet sig til at spise "rå" rugbrød og den vane har Danielle allerede arvet. Så snart "far" tager posen frem står hun forventningsfuld klar og vil have noget.

Men når jeg bager selv hitter det stort, så er der høflig selvbetjening fra bageristen. Faktisk en dag kunne hun slet ikke vente, det var nok 5 minutter siden de var kommet ud af ovnen. Men tøsen ville smage og selvom jeg sagde nej 1000 gange, og av av fingre de er varme mm. Gik hun hen og tog en bolle, med lagde den hurtigt igen, selv med ordene av varm. Men hun gav ikke op, hun signalerede bare til mig at jeg måtte komme hen og puste (som på aftensmaden), for hun skulle altså have bolle NU!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.