Jeres børn små sære spisevaner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

Sweet1978

Danielle elsker aftensmaden - lige indtil den er tilberedt - hun går og hapser råvarerne især når der er peberfrugter eller andet grønt. Men lader hende gøre det får så har hun trods alt fået noget at spise, når maden først er blandet sammen og tilberedt rører hun det sjældent.

Morgenmadsprodukter med mælk på... Kan bare ikke spises med ske, de skal spiser enkeltvis med fingrene og det tager laaaaaaaaaang tid.

Har i nogen guldkorn om jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Susan1978

Jeg så engang i et fjernsynsprogram.. måske var det det der forældre forfra.. hvordan et barn ikke ville have sin aftensmad ..

men da de fik rådet om at give barnet fx grønsagerne rå bare skåret groft ud og lagt  i en skål ved siden af fx og det samme med andet mad evt kartoffler og sovs/kød  også lægges så det ikke er blandet sammen til noget der ligner noget hunden skulle ha haft, så ville barnet faktisk gerne spise det.

Her spiser Emil også rigtig meget af grøntsager inden vi faktisk skal spise, men jeg har altid friske skåret grønstager i skåle til  ungerne..så kan de selv vælge hvad de vil gøre med dem. Spise det før, efter eller i maden..

Men guldkorn.. ja Emil vil hellere stå og se på Sugemallen i akvariummet end at spise..

Anmeld

15. juni 2009

ka li ja

børn gider som regel ikke spise noget der bare er blandet sammen i en stor gryderet.. forestil dig du skal på date og din udkårne har lavet gryderet.. du kan ikke se hvad der er i men du skal bare stole på at det er i orden det han har lavet..... arrhh vel, jeg er sgu alligevel lidt skeptisk.. det er det børnene også er. de ved ikke hvad de spiser, og derfor ser det ikke indbydende ud!
så en rigtig go ide ville være at give ungerne maden skilt i mange små skåle så de kan tage hvad de kan li!

jeg er 100% sikker på at dit barn vil spise meget mere aftensmad hvis du gjorde sådan.

håber ikke det var alt for rodet til at forstå

Anmeld

15. juni 2009

bette

tjaaa har faktisk ingen godt råd...

ville bare høre hvordan dælen i får grønt i jeres børn????

Anmeld

15. juni 2009

Plysbjørnen

bette skriver:

tjaaa har faktisk ingen godt råd...

ville bare høre hvordan dælen i får grønt i jeres børn????

Tilbereder dem og servere dem... det er da let og lige til... for nogen... Laura elsker grøntsager... tror det er forskelligt...

Anmeld

15. juni 2009

ann-kristina

Tja Emilie elsker cherrytomater. Hun kunne sagtens spise en hel bakke hvis hun får lov. Til gengæld siger hun Addr til at andet der kunne tænkes at have været i nærheden af grøntsager. Og hun nægter at spise det

Anmeld

16. juni 2009

Sweet1978

Lige for at korrigere, jeg lavede indlægget fordi jeg synes det var sjove hændelser som jeg gerne ville dele med jer, med guldkorn mente jeg ikke råd, men om i havde nogen sjove oplevelser med jeres børn.

Har tidligere haft tråde om hendes spisevaner hvor jeg hår fået råd og vejledning til at finde ro, med at hun spiser som hun gør lige nu. Og tit er maden delt op, så meget som muigt i al fald ( i kartofler, kød, grøntsager mm.) men bare det at det er blevet tilberedt og at der måske er 2 slags grøntsager blandet sammen - det afviser hun.

Men tak for råd alligevel, de er jo altid kærkomne og vil da overveje at give hende rå grøntsager ved bordet, men så længe hun bare har spist noget som jeg beskriver er jeg kommet frem til at det er lige meget om det er før, under eller efter måltidet. Og så længe det er sundt, hun skal ikke bare gå og snacke kiks og andre mellemmåltider som ikke mætter natten over.

Anmeld

16. juni 2009

Lise

ka li ja skriver:

børn gider som regel ikke spise noget der bare er blandet sammen i en stor gryderet.. forestil dig du skal på date og din udkårne har lavet gryderet.. du kan ikke se hvad der er i men du skal bare stole på at det er i orden det han har lavet..... arrhh vel, jeg er sgu alligevel lidt skeptisk.. det er det børnene også er. de ved ikke hvad de spiser, og derfor ser det ikke indbydende ud!
så en rigtig go ide ville være at give ungerne maden skilt i mange små skåle så de kan tage hvad de kan li!

jeg er 100% sikker på at dit barn vil spise meget mere aftensmad hvis du gjorde sådan.

håber ikke det var alt for rodet til at forstå

Simon eeeeelsker når ting er blandet sammen i en gryderet!!!

Kødsauce, chili con carne, wok - bare der er sovs, så kører det ned  Vi kører den sunde stil derhjemme pt, så spiser meget kyllingefilet, magert svinekød mm., og det synes han sgu er noget tørt stads. Men så laver vi sovs og kartofler til ham, og alt det der er sovs på æder han

Mht. grøntsager så elsker han kogte gulerødder, så det får han selvfølgelig. Næsten hver dag. Og ærter og majs. Han spiser også nogle gange avocado. Men helst kartofler...med SOVS!!!  

Desuden er han helt vild med kikærter og røde kidneybønner. Og mad med chili og hvidløg. Men det er heldigt - for det kan vi andre også godt lide.

Anmeld

16. juni 2009

Kaufie

William spiser ketchup og remoulade ved at stikke en pomfrit eller pastaskrue ned i stadset og sutte det af - uden at spise pomfrit eller skrue før den går i opløsning......

Han kalder alt drikkeligt for "mer" - går ud fra det kommer af at vi har spurgt ham om han vil have mere når han har tømt et glas. Nu er vi obs på at sige mere vand/mælk.

Agurk er den eneste grøntsag jeg kan få i ham - og KUN hvis han får hele agurken at spise af - derfor køber vi nu de små snackagurker...

Anmeld

16. juni 2009

Anja

Elias er helt umulig at få til at spise grønt   - og det irriterer mig vildt, men tilgengæld var Jonas lige sådan i den alder og nu spiser han stort set alt.

Elias elsker dog avokado  -  helst most så han kan spise det med ske

Og så elsker han creme fraiche og dressing -  han sidder og skovler alt det ind han får lov til

Men ellers er han mest til brød   - alt slags brød men helst med smørepålæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.