Guldfiskens hule 28+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Dejlig Opdate søde.

Skønt at jm besøget gik bedre end det første. Det er så vigtigt med en god relation. Og det lyder jo til guldfisken trives derinde. Og hold nu op, allerede 3. Trimester. Tiden går så sindssygt stærkt!!! Inden vi ser os om er vi mødre. <3

Maven vokser jo stadig stødt kan jeg se. Så smuk du er.

Knus

Ja, det er rigtig dejligt, at det gik bedre i dag.. Selvom jeg stadig har den der "var det det?"-følelse, når jeg går derfra.. Tror måske bare mine forventninger er for høje, selvom jeg ikke rigtig ved, hvad mere der skulle ske.. 

Ja, det går bare SÅ hurtigt, og det er vildt at det allerede er lige om lidt! Vi når vel knapt at ses inden du (forhåbentlig) er mor? 

Tusind tak for dine altid søde kommentarer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

2babygirls

M (: skriver:

Hm, det kan da godt være - det er Andreas i hvert fald overbevist om!

Uha, ja, så kan jeg godt se, at det er en ordentlig basse der gemmer sig derinde!  

Men skidt pyt, det må jo bare være et tegn på trivsel, og hveken min eller min kærestes familie har "tradition" for babyer på 3200 gram - nok nærmere 4000+.. (:

Derudover påstår min mor at store babyer er bedre til at sove igennem om natten, fordi de har flere kræfter til at tage store måltider og derfor er mætte længere - og det er da egentlig ikke så ringe endda

Min pige sov i hvert fald fra 22-23 og så til ca kl 5-6 stykker og så sov hun nærmest også 22 timer i døgnet, så her passede det på den lille tykke.
Hun forblev dog kun tyk den første måned og er idag en lang tynd fis, så bare fordi man har runde kinder ved fødslen behøver flæsket ikke at hænge ved.

Anmeld

7. januar 2013

M&N

Lige en lille update her i TREDJE trimester - wow, hvor blev tiden lige af??

Vægten siger nu +7,1 kg, så det stiger stille og roligt, men håber stadig på at kunne holde mig på under 12 kg.. 

Derudover har dagen budt på 2. jordemoderbesøg i dag:

Besøget gik rigtig fint, og kemien med min jordemoder var noget bedre i dag end sidste gang. Hun virkede ikke så stresset, og havde bedre tid til at lytte til mine spørgsmål - havde også en jordemoderstuderende, og hun var ligeledes rigtig sød (:

Urinen var blank og blodtrykket var fint, så det er jo bare super godt!

Symfysefundusmålet var fortsat 27, men jordemoderen tror ikke det skyldes, at maven ikke er vokset, men nærmere, at lægen måske måler lidt anderledes end hun, og at de derfor får forskellige resultater. Målet var lige midt på gennemsnitkurven, så det var helt perfekt. 

Guldfisken vender med hovedet nedaf, og dette var i følgde den jordemoderstuderende nemt at vurdere fordi "jeg var så slank" - yay, guld i en småneurotisk førstegangsgravids ører, når jeg nu er så bekymret for at tage for meget på! 

Den jordemoderstuderende kunne med det samme finde den fineste hjertelyd i højre side - dette passer godt med, at føddernes placering skulle være nederst i venstre side, som også er der, hvor jeg mærker mest liv. 

Fisken blev skønnet til ca. 1400 gram, og det sagde jordemoderen var rigtig fint på nuværende tidspunkt. Jeg skulle ikke være bekymret for at den "var så stor", for som hun sagde, var det svært at skønne præcist på grammet, og skønnet handler mest om at få en fornemmelse af, at den ikke er alt for lille/stor..

Derudover er vi blevet meldt til fødselsforberedelse med start d. 31/1, så det bliver spændende!

Så alt i alt et rigtig godt besøg i dag (:

Anmeld

7. januar 2013

M (:

Baby2påvej skriver:

Min pige sov i hvert fald fra 22-23 og så til ca kl 5-6 stykker og så sov hun nærmest også 22 timer i døgnet, så her passede det på den lille tykke.
Hun forblev dog kun tyk den første måned og er idag en lang tynd fis, så bare fordi man har runde kinder ved fødslen behøver flæsket ikke at hænge ved.

Man kan da håbe, at det også gælder, hvis jeg får en lille tyk fisk!

Nej nej, det kan jo falde i begge retninger - det er jo heller ikke alle, der var små og petitte ved fødslen, der forbliver sådan resten af livet (:

Anmeld

7. januar 2013

2babygirls

Nej nej, det kan jo falde i begge retninger - det er jo heller ikke alle, der var små og petitte ved fødslen, der forbliver sådan resten af livet (:

Haha, nemlig

Anmeld

7. januar 2013

1990h

Ja, det er dejligt - selvom 1400 vist er lidt over gennemsnittet.. Meeeen, det er jo bare et skøn. Nu må vi se, hvad hun siger om halvanden måneds tid!

Ja det selvfølgelig rigtigt nok..

jeg glæder mig også til 3 jordmor besøg men det først i februar.

men onsdag skal jeg til 25 ugers lægetjekket

Anmeld

7. januar 2013

1990h

skal man også lave urin prøve test til lægetjekket egentlig?

Anmeld

7. januar 2013

M (:

1990h skriver:

Ja det selvfølgelig rigtigt nok..

jeg glæder mig også til 3 jordmor besøg men det først i februar.

men onsdag skal jeg til 25 ugers lægetjekket

Det bliver da også spændende! Man skal ALTID have en urinprøve med, når man er i kontakt med sundhedsvæsnet i forbindelse med graviditet (skanninger som eneste undtagelse).. 

Anmeld

7. januar 2013

1990h

Det bliver da også spændende! Man skal ALTID have en urinprøve med, når man er i kontakt med sundhedsvæsnet i forbindelse med graviditet (skanninger som eneste undtagelse).. 

okai når jeg skal til jordmor skal jeg bare lave urin prøven ude på toilettet også teste med den er strimmel og tage strimlen med ind

Anmeld

7. januar 2013

M (:

okai når jeg skal til jordmor skal jeg bare lave urin prøven ude på toilettet også teste med den er strimmel og tage strimlen med ind

Hm, det kan man også sagtens gøre hos lægen, jeg kan bare ikke tisse på komando, så jeg "klarer det" hjemmefra.. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.