Anonym skriver:
Min kæreste og jeg har længe snakket om PB, men han siger at han ikke er helt klar til det.
Samtidig siger han, at han godt vil, hvis vores forhold går godt (hvilket det gør). Jeg forstår ham ikke!
Han vil på ingen måde have at vi dyrker ubeskyttet sex! Det er dybt frustrerende, jeg har grædt mig selv i søvn de sidste 2 nætter. Jeg er så meget ramt af denne skrukhed. Jeg kan bare ikke vente til han en dag siger at han er klar, det kan jeg simpelthen ikke.
Igår da han kom hjem, havde han en blomst med, lavede mad og var så sød - Sukkersød! Hm, har han glemt at jeg lå og græd om natten? Eller er det fordi han håber at jeg glemmer denne skrukhed, hvis han bare gør alt.. ???
Og til jer, som vil skrive til mig at jeg skal tage en dyb snak med ham om det, så vil jeg lige på forhånd sige at det har jeg gjort. Han er ikke til at rokke. Han står fast ved sit om at han ikke er klar, kompromis har vi prøvet før, dette virkede ikke.. Så ja - HJÆLP!!
Nu er min historie så en lidt anden. Herhjemme havde vi også en tidsplan, men fik dog desværre af vide at det nok ikke var så nemt for mig at få børn.
Det første jeg sagde til min kæreste var at så ville jeg ikke vente og jeg var faktisk ligeglad med hans mening. Enten så støttede ham mig ellers også så gik jeg fra ham (tanken om aldrig at få et barn var simpelthen ødelæggende og ville ikke misse chancen). Ja det var utrolig fejt af mig at gøre det på den måde, men børn var bare noget jeg altid havde drømt om og noget mig og kæresten tit havde snakket om, så det er jo ikke bare lige til at ligge bag sig 
Han var heller ikke vild med tanken, men samtidig kunne han heldigvis godt forstå mig og vi gik i gang med at prøve. Min kæreste havde nok de tanker din har, jamen hvad så med min frihed, jeg kommer aldrig til at feste igen, eller spille computer osv osv. Jeg forklarede min kæreste at vi har det jo fint nu, min kæreste går i byen når han vil, han spiller computer når han har lyst - jeg jeg syntes alt i alt jeg er verdens bedste kæreste hehe, og hvorfor skulle det ændre sig bare fordi jeg bliver gravid og vi skal have et barn (også selv der selvfølgelig er en andet ansvar når man har børn).
Jeg er gravid nu og har 2,5 uge tilbage indtil termin, graviditeten har ikke ændret på at min kæreste stadig kan hygge sig og være "vild" og han har været lykkelig for at skulle være far fra 1. dag af. Ja han er nervøs, men det er jeg da også 
Det hele skal nok finde sin rette plads, men skal bare turde tage springet - nogle vil gerne taget springet af sig og andre skal have et lille skub. Måske din kæreste føler sig mere klar når i først er i gang eller er gravide.
Tror i skal tage en større alvors snak, du må helt ind til kernen og forstå hvorfor din kæreste ikke vil holde jeres aftale om baby og så hjælpe ham med at nå en løsning
Det kan jo være at han bare er skræmt af tanken og tror han skal låses fast til puslebordet hehe