Hvorfor pludselig nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

morethanperfect

An&Jo skriver:

Pyha..

Jeg vil helst ikke til at give ham gamle vaner tilbage så vi holder ud og så må jeg jo putte med ham når det er strengt nødvendigt.. :/

Men det er godt nok strengt at det pludselig bliver sådan..

Det forstår jeg godt du ikke vil !!

Tror det er fordi Oscar jo har fået en lillebror , og han får jo mælk , og så vil Oscar jo også .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Isabella_mor

jeg tænker lidt at det er udvikling.. det er nogengange svært.. villads bliver 2 nu her og vi er det samme igennem, og det er simpelthen pga udviklingen, at de får den slags ture, de bliver større og de forstår mere og mere...

der gælder det jo om som forældre at hjælpe dem igennem, det er vel en lille form for udviklingskrise, hvor de skal igennem det på en god måde.. det kan vel forstås som tigerspring, og det er en naturlig del af udviklingen.. de skal bare støttes og trøstes igennem det..

jeg vil selvfølgelig ikke udelukke at der kan være tale om at de rent faktisk ER bange for et eller andet... men nu når de er så store så kan i jo godt forsøge at føre en samtale med dem, og så kan i jo spørge ind til om der er noget der gør dem bange inde på værelset..

Anmeld

7. januar 2013

Alexander&Lærke

Alexander herhjemme havde også sådan en periode da han omkring de 3, det tog rigtig lang tid. Men vi var nok heller ikke gode til at takle det, fordi vi ikke lige kunne finde vejen frem som virkede fx at de har behov at man lige ligger der til de falder i søvn, her hjalp intet. Ligeså snart han var lagt stod han op og det stod så på fra kl 19 til 22-22.30 hver aften stort set. Selvom vi sad ved ham så stod han op ville heller løbe rundt og lave spilopper. Enkle aftner virkede det at vi sad der. Det holdte først rigtigt da vi fik lillesøster 3 uger før han blev 4. Jeg troede det skulle være løgn at det stod på så længe og jeg magtede enligt ikke at skulle være mor igen, men ligeosm hun blev det gradvis bedre. Så begyndte han godt nok at stå op om natten og komme ind i vores seng, men det lod vi ham gøre for når vi fulgte ham tilbage kom han straks igen. Og når man i forvejen er oppe 2-3 gange om natten med et nyt barn så er man godt brugt. Jeg opfattede det også at han følte sig lidt uden for at vi 3 sov i soveværelset og han skulle sove i et andet rum, så få ikke at gøre det sværre at blive storebror end det er i forvejen fik han lov. Og som vi lod ham gøre det holdte det stille og roligt op. Nu sover de også begge i hver deres rum... Men hans ligge problemer er lidt vendt tilbage nu han er 5,5 år det startede her sidst i ferien og har kørt den sidste uge han vil ikke i seng, gejler sig selv op hvorn han slet ikke kan komme ned igen. Og står konstant op. herhejmme er det så kun far som kan få ham talt til ro igen lige pt.  Men tror de får disse perioder i barneårene.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.