Kan jeg være gravid "endnu"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

kiwiol

En graviditets test bliver vist ikke ved med at være positiv hele graviditeten i gennem. Det er i starten man producere mest Hcg, og så falder det efter uge 12 .. Så du kan måske godt være gravid.

Hcg producere man i starten for at kroppen ikke skal afstøde fosteret.

http://babyinfo.dk/hcg-human-chorion-gonadotropin.27.ahtml

"HCG ( human chorionic gonadotropin) er et hormon, som din krop producerer under graviditeten. HCG niveauet er stødt stigende i din krop, indtil den tredje måned af graviditeten, hvorefter koncentrationen af HCG falder igen."

Hvis det er 3-4 mdr siden du testede positivt, så har du på daværende tidspunkt været ca. i uge 4.. så kan du i realiteten jo være mellem 16- 20 uger henne nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

kiwiol

Anonym skriver:

stadigBestandig ingen mens her. Var på sygehuset (henvist af egen læge) i fredags og få foretaget blodprøve for at se om der er hcg i blodet selvom urintestene ikke slår ud. Er godt nok spændt på hvad den siger. 

Har du fået svar på blodprøven?

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Har du fået svar på blodprøven?

Hej. Ja og den lå på 2 så ikke gravid.

Anmeld

17. januar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Hej. For 3-4 mdr siden testede jeg svagt positivt på en test. Har haft en lille eller kortere mens 10 dage efter. Og har så ikke haft min mens efter. Jeg har ikke rigtig haft symptomer på graviditet, men igår begyndte mine bryster at være ømme. Specielt det ene og blodårene på brysterne har være meget tydelige de sidste 1,5 måned. Derudover et min mave vokset under navlen. Men har kun negative g-teste. Skal til læge på onsdag, men er mega bange for at jeg fejler noget alvorligt.                         Og så kan jeg forresten trykke noget der ligner råmælk ud af brysterne. Det er halvandet år siden jeg stoppede med at amme.

du ku nok godt være gravid hvis du testede sent sidst

men når du næsten lige har født dit første barn (som jeg forstår dig) så er det også naturligt at kroppen på en graviditet reagerer voldsomt hormonelt og måske ikke helt har forstået at fostret er gået til 

for så snart kroppen får besked om graviditet så går den jo igang med hvad den nu går igang med

men jeg ville ikke være nervøs for at der var noget ravruskende galt, jeg tror 

1) du er gravid

2) du var gravid, fostret gik til, kroppen har ikke helt forstået det endnu

3) du er ikke gravid men har måske en hormonel reaktion 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.