Jeg ville bare fortælle til jer, at den dag jeg havde skrivet, at min søn var syg blev det helt galt... Kl18.30 fik jeg tid hos lægen, men vi nåede aldrig derovre. Han har haft 38.5 feber, men han har prøvet at lege lidt. Jeg har måske lavet den fejl, at jeg tog ham udenfor for at sidde lidt med bilerne og så nogle ting. Efter et styk tid gik vi indenfor, jeg startede air-conditioner i soveværelset og vi puttede i sengen. Og så skete det. Han fik feber kramper. Det var det værste oplevelse i mit liv. Jeg troede, at han var død i mine armene! Jeg har skyndt mig så meget vi kunne til sygehuset. Et sygehus fra Indien, men det er en anden historie. Han blev prikket og tested og hvad ved jeg. Vi skulle bruge natten derovre, for det kunne ske igen. Efter kl04 om morgenen begyndte temperaturen at gå ned. Om morgenen har han haft det godt. Meget svag, han kunne næsten ikke stå, man han havde ikke fået næsten noget mad i to dage og han fik de der kramper. Han var meget irritable, blev bange for at sove/puttes, han ville kun hænge på mig (hvilket generelt tager jeg det rollig, men jeg er 20 uger gravid og han var noget svært til sidst, så begyndte min mave at gør lidt ondt...) Til sidst tog vi bilen og kørte en tur, så han kunne falde i søvn. I nat vågnede ham og var meget ked og ville kramme mig, så han sov hos mig (hans træmmeseng er ellers lige ved siden af min side af sengen) Jeg var helt alene, for min mand er i DK til forskellige møde. Jeg er stadig lidt i shock, jeg lukker øjnene og kan se ham med kramper og han så død ud...
Jeg ville aldrig mere vente så længe med at tage til lægen. Jeg ville herfra fortælle til jer. De sagde, at hvis der ikke er noget tydeligt, om hvorfor han har feber (øre betændelse, halsen, lungen, osv) skal man lave forskellige test. Det kunne være malaria (hvilket ikke er noget problem i DK) men det kunne også være meningitis eller tuberkulose. Efter et døgns med feber uden andre symptomer, skulle man tage ham til lægen og få lavet en akut blodtest for at se, om de har den der slags virus. Han har heldighvis ikke fået noget af den slags, kun et eller andet virus.
Feberkramper sker, når temperaturen stiger alt for hurtigt, så man skal give dem paracetamol eller et eller andet, til at holde den ned. Especielt, hvis feber bliver ved og ved og ikke kommer ned. I skal ALDRIG vente 3 døgn, ellers kan meningitis virus eller tuberkulose spræde sig meget hurtigt til hjerne.
Det var en shock for mig (og for den lille) og jeg stadig få lyst til at græde, når jeg tænker på det. I må passe godt på jeres små guldklumper, når de bliver syge!!!!!!
Anmeld