Han har 38C temperaturen, men hvad skal jeg gøre? Ingen erfaring med det her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2009

Miss Tina

Når sønnen her er ramt på den måde, hvor intet bare ik er godt nok, så sidder jeg og putter med ham, tit falder han i søvn.
Er der ik noget mad/drikke som din søn er særlig glad for??

Det er alvorligt når du bliver utrygt og føler dig på usikker grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Cris

Ja, jeg gør det sammen, men han kan ikke sove så lang, måske 45min af gangen. Nu er temperaturen stiget til over 39 men endeligt har han spist en æple. Jeg tager ham til lægen og hører, hvad hun mener... Tak for jeres input!

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Jeg ville bare fortælle til jer, at den dag jeg havde skrivet, at min søn var syg blev det helt galt... Kl18.30 fik jeg tid hos lægen, men vi nåede aldrig derovre. Han har haft 38.5 feber, men han har prøvet at lege lidt. Jeg har måske lavet den fejl, at jeg tog ham udenfor for at sidde lidt med bilerne og så nogle ting. Efter et styk tid gik vi indenfor, jeg startede air-conditioner i soveværelset og vi puttede i sengen. Og så skete det. Han fik feber kramper. Det var det værste oplevelse i mit liv. Jeg troede, at han var død i mine armene! Jeg har skyndt mig så meget vi kunne til sygehuset. Et sygehus fra Indien, men det er en anden historie. Han blev prikket og tested og hvad ved jeg. Vi skulle bruge natten derovre, for det kunne ske igen. Efter kl04 om morgenen begyndte temperaturen at gå ned. Om morgenen har han haft det godt. Meget svag, han kunne næsten ikke stå, man han havde ikke fået næsten noget mad i to dage og han fik de der kramper. Han var meget irritable, blev bange for at sove/puttes, han ville kun hænge på mig (hvilket generelt tager jeg det rollig, men jeg er 20 uger gravid og han var noget svært til sidst, så begyndte min mave at gør lidt ondt...) Til sidst tog vi bilen og kørte en tur, så han kunne falde i søvn. I nat vågnede ham og var meget ked og ville kramme mig, så han sov hos mig (hans træmmeseng er ellers lige ved siden af min side af sengen) Jeg var helt alene, for min mand er i DK til forskellige møde. Jeg er stadig lidt i shock, jeg lukker øjnene og kan se ham med kramper og han så død ud...

Jeg ville aldrig mere vente så længe med at tage til lægen. Jeg ville herfra fortælle til jer. De sagde, at hvis der ikke er noget tydeligt, om hvorfor han har feber (øre betændelse, halsen, lungen, osv) skal man lave forskellige test. Det kunne være malaria (hvilket ikke er noget problem i DK) men det kunne også være meningitis eller tuberkulose. Efter et døgns med feber uden andre symptomer, skulle man tage ham til lægen og få lavet en akut blodtest for at se, om de har den der slags virus. Han har heldighvis ikke fået noget af den slags, kun et eller andet virus.

Feberkramper sker, når temperaturen stiger alt for hurtigt, så man skal give dem paracetamol eller et eller andet, til at holde den ned. Especielt, hvis feber bliver ved og ved og ikke kommer ned. I skal ALDRIG vente 3 døgn, ellers kan meningitis virus eller tuberkulose spræde sig meget hurtigt til hjerne.

Det var en shock for mig (og for den lille) og jeg stadig få lyst til at græde, når jeg tænker på det. I må passe godt på jeres små guldklumper, når de bliver syge!!!!!!

Anmeld

18. juni 2009

A.

Cris skriver:

Jeg ville bare fortælle til jer, at den dag jeg havde skrivet, at min søn var syg blev det helt galt... Kl18.30 fik jeg tid hos lægen, men vi nåede aldrig derovre. Han har haft 38.5 feber, men han har prøvet at lege lidt. Jeg har måske lavet den fejl, at jeg tog ham udenfor for at sidde lidt med bilerne og så nogle ting. Efter et styk tid gik vi indenfor, jeg startede air-conditioner i soveværelset og vi puttede i sengen. Og så skete det. Han fik feber kramper. Det var det værste oplevelse i mit liv. Jeg troede, at han var død i mine armene! Jeg har skyndt mig så meget vi kunne til sygehuset. Et sygehus fra Indien, men det er en anden historie. Han blev prikket og tested og hvad ved jeg. Vi skulle bruge natten derovre, for det kunne ske igen. Efter kl04 om morgenen begyndte temperaturen at gå ned. Om morgenen har han haft det godt. Meget svag, han kunne næsten ikke stå, man han havde ikke fået næsten noget mad i to dage og han fik de der kramper. Han var meget irritable, blev bange for at sove/puttes, han ville kun hænge på mig (hvilket generelt tager jeg det rollig, men jeg er 20 uger gravid og han var noget svært til sidst, så begyndte min mave at gør lidt ondt...) Til sidst tog vi bilen og kørte en tur, så han kunne falde i søvn. I nat vågnede ham og var meget ked og ville kramme mig, så han sov hos mig (hans træmmeseng er ellers lige ved siden af min side af sengen) Jeg var helt alene, for min mand er i DK til forskellige møde. Jeg er stadig lidt i shock, jeg lukker øjnene og kan se ham med kramper og han så død ud...

Jeg ville aldrig mere vente så længe med at tage til lægen. Jeg ville herfra fortælle til jer. De sagde, at hvis der ikke er noget tydeligt, om hvorfor han har feber (øre betændelse, halsen, lungen, osv) skal man lave forskellige test. Det kunne være malaria (hvilket ikke er noget problem i DK) men det kunne også være meningitis eller tuberkulose. Efter et døgns med feber uden andre symptomer, skulle man tage ham til lægen og få lavet en akut blodtest for at se, om de har den der slags virus. Han har heldighvis ikke fået noget af den slags, kun et eller andet virus.

Feberkramper sker, når temperaturen stiger alt for hurtigt, så man skal give dem paracetamol eller et eller andet, til at holde den ned. Especielt, hvis feber bliver ved og ved og ikke kommer ned. I skal ALDRIG vente 3 døgn, ellers kan meningitis virus eller tuberkulose spræde sig meget hurtigt til hjerne.

Det var en shock for mig (og for den lille) og jeg stadig få lyst til at græde, når jeg tænker på det. I må passe godt på jeres små guldklumper, når de bliver syge!!!!!!

puha sikke en omgang....håber at det er over hurtig for jeg begger...ang at lave blodtest når vores barn er syg det er næsten ingen læge som vil gøre det i dk de vil sige at det er bare virus og det går over...det er det de flereste læger plejer at sige men jeg er så heldig at min læge er ikke en af dem...

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Ja, det ved jeg godt. Men jeg gætter på, at der er ikke penge nok i systemet til at ansatte en stor gruppe mennesker i labor til blodtest... Det gør de meget hurtigt her i Indien. De sagde til mig, at efter 24h med feber uden andre symptomer, kunne man risikere at barnet (eller voksne) kæmper med en malaria, meningitis eller tuberkulose virus. Og det lyder lidt ekstrem, men ved du hvad, de har sku ret! Der er meningitis og tuberkulose i Europa nu (blandt andet!!!) og vi skulle have ret at vide, om det handler om en "mild" virus eller en af den slags. Min mands søster har fået meningitis for mange år siden i Kbh. Hun har haft konstant mellem 37 og 38 feber men som alle siger, det er jo ok, det er bare en virus osv. Efter nogle dage, hun fik pludseligt en kæmpe hovedpine og hun kunne næsten ikke gå for at finde en taxa. Det viser sig, at der var allerede fare i hjernen og hun skulle ligge isoleret på sygehuset og fik lavet hjernescanning og andre test. Det kan går galt. Man er måske lidt afslappet i Europa, når der handler om feber og jeg tror, at vi simpelthen ikke have personale nok til det. Men gudskelov er det overstået.

Mit barn er ok nu, han har ikke feber, men han er ikke glad og virker træt hele tiden. Jeg har stadig en knud i maven....

Anmeld

18. juni 2009

Gryer

Kære Chris

Puha en væmmelig oplevelse du har haft med din lille skat.... Og så i et fremmed land - øv øv!
Vil bare sende dig en masse kram for det har du vist brug for lige nu! Jeg har selv prøvet at min lille mus fik feberkramper mens jeg var alene hjemme. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet, og Lui blev ved med at krampe det første døgn - jeg græder stadig når jeg tænker på det, det har sat dybe spor hos mig. Heldigvis husker de små intet!
Vi har fået nogle weleda stikpiller på recept af en antroposofisk læge, der skulle give feberen et mere harmonisk forløb, så der ikke er de store temperaturstigninger som udløser kramperne. Vi har også købt nogle dråber i håndkøb der hedder Belladonna - og de skulle gøre det samme. Så det vil jeg helt klart anbefale!

STORT knus til dig og rigtig god bedring med lillemanden

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Kære Chris

Puha en væmmelig oplevelse du har haft med din lille skat.... Og så i et fremmed land - øv øv!
Vil bare sende dig en masse kram for det har du vist brug for lige nu! Jeg har selv prøvet at min lille mus fik feberkramper mens jeg var alene hjemme. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet, og Lui blev ved med at krampe det første døgn - jeg græder stadig når jeg tænker på det, det har sat dybe spor hos mig. Heldigvis husker de små intet!
Vi har fået nogle weleda stikpiller på recept af en antroposofisk læge, der skulle give feberen et mere harmonisk forløb, så der ikke er de store temperaturstigninger som udløser kramperne. Vi har også købt nogle dråber i håndkøb der hedder Belladonna - og de skulle gøre det samme. Så det vil jeg helt klart anbefale!

STORT knus til dig og rigtig god bedring med lillemanden

Gud! Så kan du forstå mig!!!! Jeg er stadig i shock for jeg troede, han var ved at dø!!! Jeg skal finde ud af det, hvad jeg skal have derhjemme til næste gang, han får feber...

Er du sød at skrive til mig, navnet på den der lægen? det kunne være, at jeg også søger de der weleda piller. Og jeg vil ringe til min mand for at høre, om han kan smutte fra arbejde og købe dråberne.

Jeg fik nogle piller, som jeg skulle give til ham i 5 døgn. Jeg skulle give en halv ad gangen. Men han næger at spise, de smager jo grimt grimt grimt. De skulle være til at undgå kramper igen nu, men han har det fint nu.

Han spiser bare meget meget lidt og han er i dårligt humør, meget mor søgende og bliver nemt irriteret. Jeg ved ikke, om det går forbi... puha! Tak for hjælpen!!!!

Anmeld

18. juni 2009

Karo

Gå ind på hjemmesiden www.sygeboern.dk, der kan man se hvornår man skal reagere på at sit barn er syg og hvad man skal gøre.

Fik den selv anbefalet af min læge.

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Karo skriver:

Gå ind på hjemmesiden www.sygeboern.dk, der kan man se hvornår man skal reagere på at sit barn er syg og hvad man skal gøre.

Fik den selv anbefalet af min læge.

Tak, jeg tjekker lige med det samme!

Anmeld

18. juni 2009

Gryer

Kære Chris

Jeg er desværre på vej i studiet, men skriver lige så snart jeg er hjemme igen!!! Der går lige nogen timer...

Fra Gry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.