Han har 38C temperaturen, men hvad skal jeg gøre? Ingen erfaring med det her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.254 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

Cris

Hej allesammen! Jeg har brug for at spørge jer, som måske har mere erfaring med sygdom end vi har her...

Min søn på 16 måneder er blevet syg i går, han har haft konstant 38grader hele tiden siden i går om formiddagen. Han har ellers ikke andet. Han har været syg før, men det var noget med halsen og næsen. Men nu er der intet, jeg kan mærke. Jeg prøver at give ham lidt baby paracetamol, men her er den i flydende form og det er godt nok svært at få ham til at tage den (selv om jeg havde blandet det med vand) Hvordan gør I? Og vil I tage ham til lægen? Jeg er en lille smule bange for lægerene her i Indien, de er meget hurtige til at give dem masser af medicin. Men hvad skal jeg faktisk sige til lægen? Han har temperature men ikke mere... Er det normalt? Jeg har forstået, at de meget tit bliver syge, men I hvor mange dage er det "normalt"? Er der nogle, der har oplevet så noget? I DK kunne jeg spørge til andre, men her er vi noget alene på den område og helt uden erfaring... TAK!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Miss Tina

Hej.
Kender godt det med at man ik lige ved hvad der skal gøres.
De gange der har været feber her, hvor jeg har snakket med lægen er svaret: ingen grund til panik hvis der er indtages væske og der er våde bleer.
Når jeg giver flydende medicin, bruger jeg engangs sprøjte (dem i plast) og så helt ind i kinden, så er der ik længere de store problemer, han ligger i "amme-stilling"..

Hilsen Tina

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Ok tak, jeg må finde så nogle engangs sprøjte. Det har bare undret mig at han har været i over 24h med feber, sidste gang har det kun været en nat og en halv dag. Jeg fik dårlig samvittighed, for her siger allesammen, at jeg skulle skynde mig til lægen, men der er ikke så meget at fortælle end kun en konstant temperatur... Og jeg huskede at i Europa siger de, at man skal vente lidt inden man tager til lægen, kun hvis det er noget alvorligt. Men jeg er lidt i tvivl om, hvornår det bliver alvorligt, hvis du forstå, hvad jeg mener... Nå, men så smutter jeg lige til apoteket og køber nogle plast sprøjter. Tak igen for din råd!

Anmeld

15. juni 2009

fam.4xc

Cris skriver:

Ok tak, jeg må finde så nogle engangs sprøjte. Det har bare undret mig at han har været i over 24h med feber, sidste gang har det kun været en nat og en halv dag. Jeg fik dårlig samvittighed, for her siger allesammen, at jeg skulle skynde mig til lægen, men der er ikke så meget at fortælle end kun en konstant temperatur... Og jeg huskede at i Europa siger de, at man skal vente lidt inden man tager til lægen, kun hvis det er noget alvorligt. Men jeg er lidt i tvivl om, hvornår det bliver alvorligt, hvis du forstå, hvad jeg mener... Nå, men så smutter jeg lige til apoteket og køber nogle plast sprøjter. Tak igen for din råd!

Måske det er 3 dags feberen..... der jo som det næsten siger sig selv er feber i 3 dage

MEN jeg ville ik selv søge læge eller gi febernedsættende medicin blot ved 38 i feber og slet ik hvis barnet er stort set som normalt, altså leger, spiser og drikker og har våde bleer.

Først hvis feberen stiger, eller barnet adfærd ændre sig ville jeg begynde at overveje handling............

God bedring

Anmeld

15. juni 2009

Valle81

Jeg ville også tage det stille og roligt.

Børn har tit feber uden grund, grunden til at de får det er for at styrke imunforsvaret.

Men et godt bud kan også være 3 dagsfeberen.

Jeg ville helle rikke give ham noget for det. Med mindre det er fordi han har smreter, ellers har vi jo best af at svede når vi har feber. Det er jo den måde vi kommer af med infektionen på.

Hvis han bliver slatten, fraværende ikke vil spise eller drikke så ville jeg søge læge, ellers ikke.

Børn er nogle gange bare syge.................uden at det er alvorligt.

Christina, som håber dit lille pus, snart er feberfrit:0)

Anmeld

15. juni 2009

Cris

fam.4xc skriver:

Måske det er 3 dags feberen..... der jo som det næsten siger sig selv er feber i 3 dage

MEN jeg ville ik selv søge læge eller gi febernedsættende medicin blot ved 38 i feber og slet ik hvis barnet er stort set som normalt, altså leger, spiser og drikker og har våde bleer.

Først hvis feberen stiger, eller barnet adfærd ændre sig ville jeg begynde at overveje handling............

God bedring

Han leger lidt, men mest siddende og taber interesse, han virker træt hele tiden, men han kan ikke sove længe. Han spiser næsten ingenting og han nægter at drikke. Det er det, jeg er mest bekymret over...  Tak for jeres hjælp!

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Valle81 skriver:

Jeg ville også tage det stille og roligt.

Børn har tit feber uden grund, grunden til at de får det er for at styrke imunforsvaret.

Men et godt bud kan også være 3 dagsfeberen.

Jeg ville helle rikke give ham noget for det. Med mindre det er fordi han har smreter, ellers har vi jo best af at svede når vi har feber. Det er jo den måde vi kommer af med infektionen på.

Hvis han bliver slatten, fraværende ikke vil spise eller drikke så ville jeg søge læge, ellers ikke.

Børn er nogle gange bare syge.................uden at det er alvorligt.

Christina, som håber dit lille pus, snart er feberfrit:0)

Ja, han er noget svag og vil ikke spise eller drikke. Det kunne være, at jeg skal en tur til lægen i aften alligevel... Tak!

Anmeld

15. juni 2009

fam.4xc

Cris skriver:

Han leger lidt, men mest siddende og taber interesse, han virker træt hele tiden, men han kan ikke sove længe. Han spiser næsten ingenting og han nægter at drikke. Det er det, jeg er mest bekymret over...  Tak for jeres hjælp!

Vi forældre blir altid meget bekymret når vores børn ik spiser

Sådan er vi bare indrettet..... Klart han er træt, det er vi jo også når vi har feber...

Hold øje med hans bleer og sørg for han hele tiden kan ta sig noget at drikke

Anmeld

15. juni 2009

Valle81

Så vil jeg nok også søge læge, det tror jeg bestemt.

Nu du siger det med at de indiske læger er hurtige til det med medicin, så lyt til hvad lægen siger han fejler, og hvis du er det mindste i tvivl om det er nødvendigt med det medivin, så ville jeg søge råd i DK.

man må kunne kontakte en Dank læge, for at få svar:0)

God bedrings tanker herfra

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Jeg synes bare, at det må være svært at vide, hvad de engentlig har! For der er så lidt at se... Og ja, de elsker medicamenter her, jo flere desto bedre. Men jeg kan beslutte, hvad det lyder fornuftit eller ej... Puha! Det er bestemt ikke sjovt, når man er så alene her! Tak for jeres råd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.