Har min mand ret til barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Karla

Muhmi skriver:

Hvad så hvis han vælger kun at holde fri i de første 14 dage, får han så ikke den ekstra su eller skal han holde fri for at få det?

Så vidt jeg har forstået det, har du 12 ekstra su klip og din mand har 6 ekstra su klip. Så kan man selv bestemme, hvor meget barsel man vil holde. Hvis du fx kun holder 8 måneder, kan du få udbetalt dobbelt su i 4 måneder, fordi du har ret til de 12 klip. Det samme må gøre sig gældende ved din mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

baby012

Muhmi skriver:

Ej okay... Får man EKSTRA su? Det er jo absurd?

Og man kan selv vælge hvordan man vil have dem udbetalt? Ej, men... Det forstår jeg simpelthen ingenting af...

Du skal bare være opmærksom på at du ikke har ret til forsørgertillæg under barsel, det har din mand heller ikke .. Så de fleste gør det sådan at kvinden holder 6 måneder med ekstra klip (dobbel su) og manden 3 med dobbel klip .. 

I kan ikke overføre klip til hinanden .. 

Holder i ikke barsel, så forsvinder de ekstra klip bare .. 

Du får barslen uanset om du er tilmeldt studie efter endt barsel.. Får selv fra marts - august, selvom uddannelse slutter til juni .. 

Så du kan ikke komme på barsel ved kontanthjælp bagefter .. 

Anmeld

3. januar 2013

Aagaard

Muhmi skriver:

Hvad så hvis han vælger kun at holde fri i de første 14 dage, får han så ikke den ekstra su eller skal han holde fri for at få det?

Der er muligheden for at tage MIX klip. Så må man læse og få sine barsels klip alligevel.

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Nea85 skriver:

Jeg ved ikke hvordan reglerne er for barsel, jeg vil bare lige sige, at du ikke kan få SU, hvis du holder orlov fra dit studie..

Det kan man sagtens gjorde jeg sidste år da jeg fik min datter, og igen nu hvor min søn kommer  

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Aagaard skriver:

Der er muligheden for at tage MIX klip. Så må man læse og få sine barsels klip alligevel.

Anmeld

3. januar 2013

Karina84

Han faar hans ekstra klip lige meget hvad, om han kan holde fri fra studiet de 14 dage, er op til hans skole. Som de andre skriver er der ikke noget der hedder barsel.

Jeg fødte paa mit 3.aar af studiet (tog 4aar), og var ogsaa stadig studieaktiv, jeg kunne faa 12 ekstra maaneder med dobbelt SU, startedende 3mdr termin.

Og ja, din mand kan faa 6 mdr. med noget ekstra SU... Er han færdig til sommer er det jo saa dertil.

Anmeld

3. januar 2013

Nea85

Muhmi skriver:

Det gør jeg heller ikke, jeg er stadig studieaktiv og skal til eksamen til sommer

Ok, super

Anmeld

3. januar 2013

Nea85

Lahn11 skriver:

Det kan man sagtens gjorde jeg sidste år da jeg fik min datter, og igen nu hvor min søn kommer  

Det kunne jeg ikke i 2011?

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Karina84 skriver:

Han faar hans ekstra klip lige meget hvad, om han kan holde fri fra studiet de 14 dage, er op til hans skole. Som de andre skriver er der ikke noget der hedder barsel.

Jeg fødte paa mit 3.aar af studiet (tog 4aar), og var ogsaa stadig studieaktiv, jeg kunne faa 12 ekstra maaneder med dobbelt SU, startedende 3mdr termin.

Og ja, din mand kan faa 6 mdr. med noget ekstra SU... Er han færdig til sommer er det jo saa dertil.

Hvad så hvis det ikke er begge som er på su? 

Ksn manden så stadig få mix klip I 6 måneder ?  

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Nea85 skriver:

Det kunne jeg ikke i 2011?

Kan være det er noget nyt ? 

Man kan ihvertfald i 2012 og 13 jeg var slet ikke studie aktiv i 6 måneder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.