Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Når nu at lillebror bliver født, har Anders så ret til de fjorten dages barsel når nu vi er studerende?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Hej
Hvis I begge er studerende, gælder der andre regler end når man arbejder. Så vidt jeg ved får faderen 6 måneders ekstra SU og moderen 12 måneders ekstra SU, som man så kan bruge oveni den man har i forvejen, eller bruge dobbelt på hhv. 3 og 6 måneder. Prøv at læse om det på SU.dk
Håber det hjælper
Han har ret til 6 måneder, og du 12
Anonym23 skriver: Hej Hvis I begge er studerende, gælder der andre regler end når man arbejder. Så vidt jeg ved får faderen 6 måneders ekstra SU og moderen 12 måneders ekstra SU, som man så kan bruge oveni den man har i forvejen, eller bruge dobbelt på hhv. 3 og 6 måneder. Prøv at læse om det på SU.dk Håber det hjælper
Jamen han skal ikke bruge 6 mdr. Hvad sker der så med dem?
Og altså, de tolv mdrs su er vel kun så længe at uddannelsen varer ikke sandt?
Er helt lost lige nu... Fordi uddannelsen slutter til sommer og så skal jeg jo over på kontanthjælp resten af barslen ikke sandt?
Ej okay... Får man EKSTRA su? Det er jo absurd?
Og man kan selv vælge hvordan man vil have dem udbetalt? Ej, men... Det forstår jeg simpelthen ingenting af...
Aagaard skriver: Du holder vel pause fra dit studie ikke? Det gør han også han har bare "kun" 6 mdr i stedet for kun 14 dag
Du holder vel pause fra dit studie ikke? Det gør han også han har bare "kun" 6 mdr i stedet for kun 14 dag
Hvad så hvis han vælger kun at holde fri i de første 14 dage, får han så ikke den ekstra su eller skal han holde fri for at få det?
Nea85 skriver: Jeg ved ikke hvordan reglerne er for barsel, jeg vil bare lige sige, at du ikke kan få SU, hvis du holder orlov fra dit studie..
Jeg ved ikke hvordan reglerne er for barsel, jeg vil bare lige sige, at du ikke kan få SU, hvis du holder orlov fra dit studie..
Det gør jeg heller ikke, jeg er stadig studieaktiv og skal til eksamen til sommer
Muhmi skriver: Det gør jeg heller ikke, jeg er stadig studieaktiv og skal til eksamen til sommer
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128