Rhesus negativ med Rhesus positivt barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

henh01

Joanna skriver:

Jeg vil tro, at du får et brev med indkaldelse til vaccination, når dagen nærmer sig. Det går automatisk, og man får ikke noget at vide, inden brevet lander... jeg spurgte, da jeg kom derop og sagde at sidste gang var det først efter fødsel: "ja men nu er proceduren ændret". Nå. Okay.

Okay det er meget godt at vide. Jeg er kun i 20 uge så der er tid endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

LittleSteps

Svenne skriver:

Da jeg fik min søn for 2,5 år siden testede man først for barnets blodtype efter det var født.
Han er positiv og jeg er negativ. Jeg fik sprøjten efter fødslen. Så jeg tror da bestemt ikke det gør noget, at du får den i uge 30 og andre i uge 29!
Jeg har også lige fået taget blodprøven med 2. barn (er i uge 28) - men han er negativ som mig, så det er ikke nødvendigt med en indsprøjtning denne gang.
Jeg husker overhovedet ikke indsprøjtningen den gang - men jeg havde jo også lige været igennem en fødsel - så et lille stik var jo "ingenting"

Haps, min datter blev født for ca 3 1/2 år siden. Jeg var helt optaget af min datter, så da jordemoderen sagde, nu kommer der et stik svarede jeg, ja det gør du bare  Så det gjorde ikke det mindste ondt 

Anmeld

7. januar 2013

Tona

SRP skriver:

Hej allesammen

Jeg er rhesus negativ og skal derfor have en sprøjte med Anti-D, da mit barn er rhesus positiv. Jeg er gravid for første gang, og er derfor lidt spændt på det hele.

- Er der nogle bivirkninger ved at få sprøjten for mig eller barnet?

- Er det rigtigt det er ved næste graviditet, der kan ske det at kroppen danner antistoffer, hvis jeg bliver gravid med endnn et rhesus positivt barn?

Er lidt nervøs for om det kan være et problem allerede nu, at jeg og barnet ikke har samme blodtype Er i uge 28+2 i dag og skal først have sprøjten omkring 30+0, selvom mange får den i uge 29, men de sagde det var inden uge 32, så det må jeg vel stole på.

Jeg er gravid for 2 gang med et rhesus positiv barn og er selv rhesus negativ. Både denne gang og sidste gang har jeg fået den sprøjte og jeg har ikke oplevet nogle bivirkninger og jeg er ellers sådan en type der er meget følsom overfor medicin og tit får bivirkninger. Her sidste gang oplevede jeg dog at få kvalme efter jeg fik sprøjten og det er faktisk en anerkendt bivirkning. Men det var til at leve med og tog af efter nogle dage og det er meget få der får det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.