Nu er her sq blevet for kedeligt! :) UPDATE!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.068 visninger
27 svar
1 synes godt om
2. januar 2013

Ka+Ma=Be

SÅ PIGER 

Jeg synes det er på tide, at i allesammen kommer ud af skjulet og fortæller hvordan det går med jer og ikke mindst jeres skønne unger?

Her går ting lid op og ned. Jeg har de sidste 3 måneder skrevet mit afsluttende bachelorprojekt i ergoterapi. Det har været et intenst og hurtigt forløb, som det meste af tiden heldigvis er gået forholdsvis smertefrit Til gengæld er det gået ud over Benjamin, som har været både sur og afvisende samt omklamrende og ked af det Nu har vi heldigvis haft ferie sammen alle 3, hvillket har hjulpet gevaldigt på humøret og jeg er ved at få min glade dreng tilbage 

Benjamin vokser der ud af! Han bliver større og større, kan mere og mere og snakker som et vandfald! Mest russisk, men han prøver  Der kommer hele tiden flere ord til og lige nu er det helt store fulge ("pooop pooop"), "bil" og "bog"! Han siger også ofte "prøv at se", "hoooov" og "av av av" - nok efter sin mor!  

Han efteraber både ord og adfærd, hvilket vi har meget sjov ud af. Forleden var der en mand i programmet "min mand kan", der skulle lave armbøjninger. Det skulle Mathias selvfølgelig også lige gøre og idet farmand ligger der på gulvet og laver armbøjninger, kaster Benjamin sig i gulvet og prøver at gøre ham efter! haha! Golden moment, i'm telling you!

Benjamin elsker stadig sin vuggestue - det fik mor her at se, da han i morges begyndte at juble ved genforening med pædagoger og børn Det er dejligt at vide, at han har det godt i løbet af dagen.

Bum bum, hvad kan jeg mere finde på?

Han har 16 tænder! 16!! Jeg synes virkelig det er gået stærkt på den front. Ved hans 1 års fødselsdag havde han 8 - dem valgte han så lige at fordoble over 2 måneder. Det resulterede også i en del feber og sygedage

Så eeeelsker han sne! Det er lidt ærgerligt at vi ikke har mere af det, men mon ikke det nok skal nås!? 

Det helt store pt er stableklodser, som han kan bruge lang tid på at stable og vælte. Og så roder han generelt bare som.... ja, sin far!  Bordmanerer har han heller ingen af! Men han har også altid fået lov til det meste! Kan godt være vi skal ændre lidt i det efterhånden som han bliver så stor

Jul og nytår gik godt - gaver og knaldperler er et kæmpe hit! 

Og så har jeg vist ikke så meget mere at tilføje Jeg kan slutte af med "lidt" billeder af knægten  

Så, piger! Hvordan går det hos jer?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

SaNiNa

Det lyder til i har det rigtig godt.

Her har Naia ligget syg siden d. 24 dog er hun afsted idag i gæstedagpleje (hun skulle lige 16 trin ned).

Hun har op til jul fået 3 nye tænder så nu er vi oppe på 8 tænder (nicklas hvade alle sine tænder da han var 1&frac12

Hun er fræk som bare pokker og så elsker hun sine dukker og mors telefon son hun går rund med hele tiden op til ører.

hun er så småt begynde at sige flere ord, og er rigtig godt til at forstå hvad vores ord betyder.

Naia var også helt vild med sneen så mens det lå her gik vi med kælken i dagpleje og børnehave, så vi glæder os bare til vi smutter op til 72 cm om få uger.

Vi har besluttet vi skal have hund, så nu skal den helt rigtige bare findes. Naia er jo så glad for farmor og farfars og nicklas siger hele tiden om vi ikke skal have en hund. Så nu har mor og far overgivet sig.

Ja ved ikke rigtig hvad jeg mere skal skrive for det går som det plejer en glad (træt lige pt) pige med en masse gå på mod nogle gange lidt for meget, især når man falder ned af vinduet.

Hun skal til læge på mand og tjekkes for væske på ørerne for det ville den læge vi blev henvist til da vores egen læge har ferie ikke gøre... og så skal hun også vejes og måles da hun stadig ikke rigtig tager på.

Anmeld

3. januar 2013

HeidiØ

Åh Katja, det er sku godt vi har dig til at holde lidt liv i gruppen, hehe!

Skønt at få en lille update fra os alle, glæder mig til at læse flere!

Williams update:
Her går det osse forrygende. William fik lagt dræn d. 14/12 pga MEGET væske på begge ører. KANON beslutning, han har virkelig været glad siden, og dagen efter begyndte han at få, og han går super stabilt og er så småt igang med løbetræning + hoppemetoder!

Han har lige fået et par tænder, jeg har ikke lige 100% styr på hvor mange, men ca 11 i alt pt

Han er OVERALT! Han er utrolig frygtløs og kaster sig bare rundt. Når han falder siger han bare: "hov" og smutter videre. Det er skønt! Nogle gange sidder man og tænker: shiiiit dett må ha gjort ondt... men næh

Han sover stadig ikke særlig godt om natten på trods af dræn og at han kan gå. Vi har tænkt nu at "sådan er det nok bare" og måske det ændre sig når han blir ældre Men han har dog haft møb i juleferien (dog med rendende væske), måske det bare er det?

Han er totalt udebarn, og vi er ude mindst 2-3 timer om dagen og lege i al slags vejr. Jeg har tænkt vi melder ham i skovbørnehave når det blir aktuelt

Han elsker sin dagpleje! Det er bare fedt at afl dernede. Han skal afsted første gang efter ferien imorgen!

Hvad ellers? Ja, han har jo som alle jeres unger sikkert, sin HELT egen mening.. er du vimmer, han flegner ud over ingenting! Helt crazy.. og vi er da heller ikke i tvivl om hvornår han er færdig med at spise, så skal alt vendes på hovedet og kastes på gulvet. Han elsker ris med sovs.. og ærter... og ravioli med kylling/oste fyld

Derudover ævler han løs... uforståeligt self men han kan mange ord som hov, bil, bog, bold, far, mad, bad...

Nå, det blev vidst lidt langt, slutter lige med lidt billeder

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Det lyder til i har det rigtig godt.

Her har Naia ligget syg siden d. 24 dog er hun afsted idag i gæstedagpleje (hun skulle lige 16 trin ned).

Hun har op til jul fået 3 nye tænder så nu er vi oppe på 8 tænder (nicklas hvade alle sine tænder da han var 1&frac12

Hun er fræk som bare pokker og så elsker hun sine dukker og mors telefon son hun går rund med hele tiden op til ører.

hun er så småt begynde at sige flere ord, og er rigtig godt til at forstå hvad vores ord betyder.

Naia var også helt vild med sneen så mens det lå her gik vi med kælken i dagpleje og børnehave, så vi glæder os bare til vi smutter op til 72 cm om få uger.

Vi har besluttet vi skal have hund, så nu skal den helt rigtige bare findes. Naia er jo så glad for farmor og farfars og nicklas siger hele tiden om vi ikke skal have en hund. Så nu har mor og far overgivet sig.

Ja ved ikke rigtig hvad jeg mere skal skrive for det går som det plejer en glad (træt lige pt) pige med en masse gå på mod nogle gange lidt for meget, især når man falder ned af vinduet.

Hun skal til læge på mand og tjekkes for væske på ørerne for det ville den læge vi blev henvist til da vores egen læge har ferie ikke gøre... og så skal hun også vejes og måles da hun stadig ikke rigtig tager på.

Lyder dejligt! Ihh hvor ville vi også gerne have hund - det må vi desværre bare ikke her hvor vi bor Så det må vente lidt endnu. Benjamin er ellers også helt tosset med mine forældres hunde 

Synes godt nok der er mange af de små pus der har væske i ørene Jeg havde også selv problemer med det som barn og Mathias ligeledes - så håber virkelig ikke det er noget Benjamin også skal igennem.

Sorry men... falder ned fra vinduet? Hvad fanden laver hun i vinduet?

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Åh Katja, det er sku godt vi har dig til at holde lidt liv i gruppen, hehe!

Skønt at få en lille update fra os alle, glæder mig til at læse flere!

Williams update:
Her går det osse forrygende. William fik lagt dræn d. 14/12 pga MEGET væske på begge ører. KANON beslutning, han har virkelig været glad siden, og dagen efter begyndte han at få, og han går super stabilt og er så småt igang med løbetræning + hoppemetoder!

Han har lige fået et par tænder, jeg har ikke lige 100% styr på hvor mange, men ca 11 i alt pt

Han er OVERALT! Han er utrolig frygtløs og kaster sig bare rundt. Når han falder siger han bare: "hov" og smutter videre. Det er skønt! Nogle gange sidder man og tænker: shiiiit dett må ha gjort ondt... men næh

Han sover stadig ikke særlig godt om natten på trods af dræn og at han kan gå. Vi har tænkt nu at "sådan er det nok bare" og måske det ændre sig når han blir ældre Men han har dog haft møb i juleferien (dog med rendende væske), måske det bare er det?

Han er totalt udebarn, og vi er ude mindst 2-3 timer om dagen og lege i al slags vejr. Jeg har tænkt vi melder ham i skovbørnehave når det blir aktuelt

Han elsker sin dagpleje! Det er bare fedt at afl dernede. Han skal afsted første gang efter ferien imorgen!

Hvad ellers? Ja, han har jo som alle jeres unger sikkert, sin HELT egen mening.. er du vimmer, han flegner ud over ingenting! Helt crazy.. og vi er da heller ikke i tvivl om hvornår han er færdig med at spise, så skal alt vendes på hovedet og kastes på gulvet. Han elsker ris med sovs.. og ærter... og ravioli med kylling/oste fyld

Derudover ævler han løs... uforståeligt self men han kan mange ord som hov, bil, bog, bold, far, mad, bad...

Nå, det blev vidst lidt langt, slutter lige med lidt billeder

Ja ikk!? hihi 

Hvor er det dejligt at høre, at han har fået det godt igen! Det er sku noget lort med de ører der Som jeg skrev til Sanne var det også et stort problem for Mathias og mig som børn - så kunne godt frygte, at det samme vill blive aktuelt for Benjamin PLEASE NOT 

Er rart at høre, at jeg ikke er den eneste med en hystade (SORRY .) hehe. Det er jo vildt så egenrådig sådan en størelse kan være!

Og de bordmanerer kender vi også alt til! SUK! Når Benjamin er færdig, så har vi bare alle at være færdige og underholde ham Ellers har vi også mad über alles!

Deeejligt med billeder  Flere af dem!

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

Ka+Ma=Be skriver:

Lyder dejligt! Ihh hvor ville vi også gerne have hund - det må vi desværre bare ikke her hvor vi bor Så det må vente lidt endnu. Benjamin er ellers også helt tosset med mine forældres hunde 

Synes godt nok der er mange af de små pus der har væske i ørene Jeg havde også selv problemer med det som barn og Mathias ligeledes - så håber virkelig ikke det er noget Benjamin også skal igennem.

Sorry men... falder ned fra vinduet? Hvad fanden laver hun i vinduet?

Vi er også ved at være så trætte af det men hun er nu glad selvom det gør ondt, det er mest om natten vi mærker til det.

Jaa hun har fået den ide at hun skal op i vinduet hele tiden og alt hvad hun kan finde hun kan skubbe henforan så hun kan kravle op lige meget hvor meget vi sætter væk finder hun noget nyt. Den ene dag hvade hun fået revet en af højtalerne til fars anlæg ud af ledningen og så brugte hun da lige den...

Så hun sidder hun i sin stol mens jeg er i bad, laver mad ja lige så snart vi ikke kan være over hende laver hun ulykker mine elskede orkider er heller ikke så levende mere...

I legestuen har de en ripe og den kravler hun op ad hele tiden somom hun ikke levede for andet. heldigvis har hun fundet ud af hvordan hun skal komme ned igen.

Ved ikke mine levende råd med hende mere, vi skal være 150% over hende hele tiden ellers er alt ødelagt eller de begynder at slås fordi storbror siger hun ikke må og fjerne hende og så begynder den lille hidsige tøs at skrige op.

Føler nogle dag at vi holder hende fanget for at vi kan lave nogle ting som bare er nødvendige. Så ærger mig så meget over vi lige har solgt kravlegården da vi aldrig hvade brugt den... så næste træk må bliver at sætte snor på hende

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Vi er også ved at være så trætte af det men hun er nu glad selvom det gør ondt, det er mest om natten vi mærker til det.

Jaa hun har fået den ide at hun skal op i vinduet hele tiden og alt hvad hun kan finde hun kan skubbe henforan så hun kan kravle op lige meget hvor meget vi sætter væk finder hun noget nyt. Den ene dag hvade hun fået revet en af højtalerne til fars anlæg ud af ledningen og så brugte hun da lige den...

Så hun sidder hun i sin stol mens jeg er i bad, laver mad ja lige så snart vi ikke kan være over hende laver hun ulykker mine elskede orkider er heller ikke så levende mere...

I legestuen har de en ripe og den kravler hun op ad hele tiden somom hun ikke levede for andet. heldigvis har hun fundet ud af hvordan hun skal komme ned igen.

Ved ikke mine levende råd med hende mere, vi skal være 150% over hende hele tiden ellers er alt ødelagt eller de begynder at slås fordi storbror siger hun ikke må og fjerne hende og så begynder den lille hidsige tøs at skrige op.

Føler nogle dag at vi holder hende fanget for at vi kan lave nogle ting som bare er nødvendige. Så ærger mig så meget over vi lige har solgt kravlegården da vi aldrig hvade brugt den... så næste træk må bliver at sætte snor på hende

Årh gud, det kender jeg også alt til!  Benjamin kravler op ad ALT! Han kravler dog, heldigvis, ikke op i vindueskarmen.... endnu

Men han kravler op på stolene og videre op på spisebordet! Jeg synes også, at vi er meget efter ham, og det er godt nok belastende nogle gange! Til tider siger jeg også til mig selv, at han skal lære at "være på egen fod" og ikke have mor og far i røven hele tiden. Dog er der ting som f.eks. det at kravle op på spisebordet, jeg ikke vil finde mig i. Der må vi være efter ham. Men prøver at give ham mere og mere frie tøjler - så må han jo finde ud af det på anden vis! Måske det bare er mere interessant, fordi vi siger "nej nej nej" og hiver ham ned?!

Jeg dog ikke sætte Benjamin i stolen mere, da vi har taget spænden af (og han alligevel rejste sig op i den). Så jeg går i bad, når jeg er alene hjemme eller Mathias er hjemme

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

Naia er kravler også op på borden dog er hun god til at finde ned igen det er hun generalt...

Hun kommer op i stolen for også at give storbror et pusterum ellers er hun inde på hans væresle i løbet af 2 sek og så for hun altså nogle høvl engang i mellem når hun ødelægger hans togbane.

vi har også overvejet at tage hende bøje af for hun kravler hele tiden op på storbrors stole og sider faktisk rigtig godt på den... men nu må vi lige se for vi har lidt mere styr på hende med bøjlen på.

Anmeld

3. januar 2013

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Ja ikk!? hihi 

Hvor er det dejligt at høre, at han har fået det godt igen! Det er sku noget lort med de ører der Som jeg skrev til Sanne var det også et stort problem for Mathias og mig som børn - så kunne godt frygte, at det samme vill blive aktuelt for Benjamin PLEASE NOT 

Er rart at høre, at jeg ikke er den eneste med en hystade (SORRY .) hehe. Det er jo vildt så egenrådig sådan en størelse kan være!

Og de bordmanerer kender vi også alt til! SUK! Når Benjamin er færdig, så har vi bare alle at være færdige og underholde ham Ellers har vi også mad über alles!

Deeejligt med billeder  Flere af dem!

Haha nej, her er der skisme osse en mindre hystade hehe! .. godt man ikke er ene i den båd! Der skal ihvertfald bare prøves grænser af hva

Ej  for det ikke sker for Benjamin, altså med ørerne.. det er virkelig træls! Thomas var ørebarn, jeg har aldrig haft noget med dem!

Anmeld

3. januar 2013

TrineMine86

Hold op hvor er det skønt at læse jeres updates søde piger

hvor er det nogle dygtige børn vi har

Magnus update:

Her hos os går det overordnet rigtig godt, Magnus stortrives og bliver en rigtig stor og skøn dreng, vi får mange sjove grin pga af ham, og han synes bare selv at han er jordens sjoveste lille fyr og griner utrolig meget af sig selv hehe

Magnus har desværre lige haft sin 1 omgang feberkrampe - CHOK! Det er virkelig ikke et syn man ønsker for nogen, puhaa hvor var det grimt.  Han er heldigvis over det og har det rigtig godt igen, vi var dog lige indlagt 1 døgns tid (hvilket Magnus ikke synes var sjovt)

Juleaften gik super godt, og Magnus elskede at pakke sine gaver op og der blev leget rigtig meget  Nytårs aften gik også super godt, på trods af at Magnus da overhovedet ikke ville sove hehe, han gik voldsomt meget op i raketterne og sagde BOM BOM hver gang der kom et brag og efterfølgende vinkede han lige til raketterne

på mandag bliver Magnus jo så 15 måneder og så tror jeg da lige jeg skal have ham vejet og målt, synes godt nok han er blevet tung på det sidste hehe

Magnus er også begyndt at åbne døre nu, hvilket resultere i at han lukker hunden ind og ud hele tiden, eller også selv render ud, så nu har vi låste døre herhjemme

og så får i lige lidt forskellige billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.