Kontanthjælp , barsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Karina84

Anonym skriver:

hvor står der noget om det henne?? 

da jeg søgte barsel fik jeg a vide der kun var mulighed for dobbel klip i 6 måneder, eller enkelt i 12 måneder  

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/udbetaling/Sider/default.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

hvor står der noget om det henne?? 

da jeg søgte barsel fik jeg a vide der kun var mulighed for dobbel klip i 6 måneder, eller enkelt i 12 måneder  

Det er også rigtigt - en fødsel udløser 12 klip ekstra, som man kan vælge at få som dobbeltklip i 6 mdr eller enkeltklip i 12 mdr.

Jeg tror, at hende der svarede dig, har forstået det som om du ville fortsætte på din uddannelse efter du har født, og at du derfor kunne få dine fødselsklip sammen med din almindelige SU - og derved dobbelt i 12 mdr.

Jeg har desværre ingen erfaring - det eneste råd, jeg kan give er at tale med en studievejleder på dit studie (som en anden også foreslår) Ønsker dig held og lykke

- Fra en anden kommende februar-mor

/ Taco78 

Anmeld

2. januar 2013

Karina84

Taco78 skriver:

Det er også rigtigt - en fødsel udløser 12 klip ekstra, som man kan vælge at få som dobbeltklip i 6 mdr eller enkeltklip i 12 mdr.

Jeg tror, at hende der svarede dig, har forstået det som om du ville fortsætte på din uddannelse efter du har født, og at du derfor kunne få dine fødselsklip sammen med din almindelige SU - og derved dobbelt i 12 mdr.

Jeg har desværre ingen erfaring - det eneste råd, jeg kan give er at tale med en studievejleder på dit studie (som en anden også foreslår) Ønsker dig held og lykke

- Fra en anden kommende februar-mor

Jeg er også stadig lidt forvirret over hvad det er TS vil  Så skrev kun det jeg i hvert fald var sikker på...

For hun skriver at hun kan følge med gennem kæresten, men vil tage barsel?

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg er også stadig lidt forvirret over hvad det er TS vil  Så skrev kun det jeg i hvert fald var sikker på...

For hun skriver at hun kan følge med gennem kæresten, men vil tage barsel?

Men må man så lade være med at møde op ? Jeg har tænkt mig at tage eksamen, og lave afleveringer.. Men holde "barsel" i et år .. Giver det mening ?? 

Anmeld

2. januar 2013

Karina84

Anonym skriver:

Men må man så lade være med at møde op ? Jeg har tænkt mig at tage eksamen, og lave afleveringer.. Men holde "barsel" i et år .. Giver det mening ?? 

Det tror jeg kommer an på dit uddannelses sted, for der er jo noget omkring det at være studie aktiv og nogen især ungdomsuddanelser går meget op i det.

Jeg var væk over par mdr. hvor jeg fik lavet det jeg skulle og tog de eksamener der var. Så var der en go lang sommerferie og startede så op i september på mit sidste år

Det var hårdt der før sommerferien, men det var rart at kunne blive færdig sammen med de andre.

Anmeld

2. januar 2013

Karina84

Nu ved jeg ikke hvad du læser til, men man får jo altid mest ud af at møde op til undervisningen, så at blive væk fra det et helt år, synes jeg er lang tid.

Anmeld

2. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Så havde jeg nok misforstået dit indlæg lidt

Om du må blive væk fra undervisningen kommer jo nok an på, hvilken uddannelse der er tale om - på nogle uddannelser er der jo mødepligt.. For at kunne få miksklip, skal du være registreret som studieaktiv... Og der mener jeg altså, at du må dukke op med baby til en vis del af undervisningen - men igen er det nok forskelligt på de forskellige uddannelser..

Så tal med din studievejleder - der vil du kunne få svar på det hele

/ Taco78 

Anmeld

2. januar 2013

Karina84

Taco78 skriver:

Så havde jeg nok misforstået dit indlæg lidt

Om du må blive væk fra undervisningen kommer jo nok an på, hvilken uddannelse der er tale om - på nogle uddannelser er der jo mødepligt.. For at kunne få miksklip, skal du være registreret som studieaktiv... Og der mener jeg altså, at du må dukke op med baby til en vis del af undervisningen - men igen er det nok forskelligt på de forskellige uddannelser..

Så tal med din studievejleder - der vil du kunne få svar på det hele

Nemlig, der hvor jeg gik var det slet ikke unormalt at man tog baby med, hvilket jeg også selv gjorde et par gange.

Anmeld

2. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Karina84 skriver:

Nemlig, der hvor jeg gik var det slet ikke unormalt at man tog baby med, hvilket jeg også selv gjorde et par gange.

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.