Jern i uge 11? Anbefal gerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

banana3

Hej de damer. Jeg har hørt man kan få problemer med maven af jernpiller! Kan i evt anbefale en pille (jern) der ikke giver bøvl med maven? I forvejen døjer jeg lidt med forstoppelse, men har noget movicol jeg tager når det bliver nødvendigt
På forhånd mange tak - jeg fortsætter med gravitamin og fiskeolien ind til der ikke er mere ikke? Eller skal jeg fortsætte resten af graviditeten? Hvad gjorde du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Team Putte

banana3 skriver:

Hej de damer. Jeg har hørt man kan få problemer med maven af jernpiller! Kan i evt anbefale en pille (jern) der ikke giver bøvl med maven? I forvejen døjer jeg lidt med forstoppelse, men har noget movicol jeg tager når det bliver nødvendigt
På forhånd mange tak - jeg fortsætter med gravitamin og fiskeolien ind til der ikke er mere ikke? Eller skal jeg fortsætte resten af graviditeten? Hvad gjorde du?

Vitaminer skal du tage gennem hele graviditeten

Hemo-jern giver ik så meget bøvl i maven.. Husk MASSER af vand og fiberrig kost.. Det hjælper rigtig meget

Anmeld

2. januar 2013

Miss Church

banana3 skriver:

Jeg tager Apovit Jern Gravid Jeg har ikke haft problemer med maven. Men hør evt. på apoteket, hvad de anbefaler.

Jeg tager stadig GraVitamin, men min jordemoder har sagt at jeg bare kan tage en almindelig vitamin-pille, da man ikke har brug for den store mængde folinsyre mere. Fiskeolie og kalk fortsætter jeg med resten af graviditeten

Anmeld

2. januar 2013

Hullabullabulla

banana3 skriver:

Jeg spiser hemojern købt i Kvickly og har ingen problemer haft med forstoppelse.. Blev rådet til at spise gravitamin hele graviditeten - fiskeolie aner jeg ikke da jeg spiser fisk og ikke har behov for yderligere tilskud

Anmeld

2. januar 2013

banana3

Team Putte skriver:

Vitaminer skal du tage gennem hele graviditeten

Hemo-jern giver ik så meget bøvl i maven.. Husk MASSER af vand og fiberrig kost.. Det hjælper rigtig meget

Det vil jeg helt sikkert lige se nærmere på :-) tusind tak..

Anmeld

2. januar 2013

banana3

Miss Church skriver:

Jeg tager Apovit Jern Gravid Jeg har ikke haft problemer med maven. Men hør evt. på apoteket, hvad de anbefaler.

Jeg tager stadig GraVitamin, men min jordemoder har sagt at jeg bare kan tage en almindelig vitamin-pille, da man ikke har brug for den store mængde folinsyre mere. Fiskeolie og kalk fortsætter jeg med resten af graviditeten

Ja, det er nok en god ide lige at forhøre på apoteket, når jeg nu har lidt problemer i forvejen :-)

Anmeld

2. januar 2013

Team Putte

banana3 skriver:

Det vil jeg helt sikkert lige se nærmere på :-) tusind tak..

Så lidt Døjede selv meget med det jern da jeg var gravid

Anmeld

2. januar 2013

LauraL

banana3 skriver:

Hejsa...
Jeg har taget gravitamin hele graviditeten, og købt nogle andre ammevitaminer jeg skal igang med når jeg har født..
Har fra uge 12 taget gravi-jern og har ingen problemer haft med maven.. De råder at man tager dem om natten, skal skulle risikoen for mavepeoblemer være mindre..

Mht fiske olie, har I så set den udsendelse der lige har været?? Langt langt de fleste kapsler er fyldt med fordærvet fiskeolie, så de frarådes faktisk nu... Men det kan I jo tjekke op på, jeg blev meget overrasket og spiser ALDRIG en fiskeolie-pille igen...

Laura

Anmeld

2. januar 2013

LauraL

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/11/13150104.htm

Et link til udsendelsen om fiskeolie...

Anmeld

2. januar 2013

banana3

LauraL skriver:

Hejsa...
Jeg har taget gravitamin hele graviditeten, og købt nogle andre ammevitaminer jeg skal igang med når jeg har født..
Har fra uge 12 taget gravi-jern og har ingen problemer haft med maven.. De råder at man tager dem om natten, skal skulle risikoen for mavepeoblemer være mindre..

Mht fiske olie, har I så set den udsendelse der lige har været?? Langt langt de fleste kapsler er fyldt med fordærvet fiskeolie, så de frarådes faktisk nu... Men det kan I jo tjekke op på, jeg blev meget overrasket og spiser ALDRIG en fiskeolie-pille igen...

Laura

Ej hvor ulækkert! jeg tror altså også sagtens jeg ville kunne droppe dem, da vi spiser fisk ihvertfald en gang om uge, hvor er det bare irriterende at der kommer så mange forskellige informationer ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.