Kransekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

tarkoflen

JS<3 skriver:

Tak (:

Min dej har også stået på køl (:

det sværeste syntes jeg, var at få ringene til at passe.

500gram marcipan 200dl sukker og så en æggehvide.

Utrolig nem(: og så er det langt billigere at lave selv (;

Har den også stået natten over eller har du lavet det efter nogle timer?

Det bøvl slipper jeg for, for jeg laver ikke sådan et fint tårn vi bliver kun 9 og sidste år fik vi næsten ikke spist noget...

Det lyder som den jeg har lavet, jeg har bare lavet halv portion, så nu håber jeg der er nok... Hvor mange har du lavet til?

Jeg tænker også det er 100 gange mere lækkert med hjemmelavet frem for købt kransekage? Det er derfor jeg har kastet mig ud i projektet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

JS<3

tarkoflen skriver:

Har den også stået natten over eller har du lavet det efter nogle timer?

Det bøvl slipper jeg for, for jeg laver ikke sådan et fint tårn vi bliver kun 9 og sidste år fik vi næsten ikke spist noget...

Det lyder som den jeg har lavet, jeg har bare lavet halv portion, så nu håber jeg der er nok... Hvor mange har du lavet til?

Jeg tænker også det er 100 gange mere lækkert med hjemmelavet frem for købt kransekage? Det er derfor jeg har kastet mig ud i projektet...

Ja den har stået natten over, men det behøver den altså ikke. Sidste år lod jeg den stå 3 timer på køl, og så i oven. Dagen efter pyntede jeg den.

Vi bliver fem til nytår, og så det tårn til svigermor. Men min kære kærester æder dem ligeså snart de er kommet ud af ovnen

Ja, det er da meget lækre, udover det så er det også lidt hyggeligt (:

Anmeld

30. december 2012

tarkoflen

JS<3 skriver:

Ja den har stået natten over, men det behøver den altså ikke. Sidste år lod jeg den stå 3 timer på køl, og så i oven. Dagen efter pyntede jeg den.

Vi bliver fem til nytår, og så det tårn til svigermor. Men min kære kærester æder dem ligeså snart de er kommet ud af ovnen

Ja, det er da meget lækre, udover det så er det også lidt hyggeligt (:

Jeg tænker bare, at det måske er lidt mere lækkert, hvis de er friskbagte, derfor venter jeg til i morgen, men det ved du nok mere om, end jeg gør

Har du både lavet tårnet og det til jer selv ud af den portion du skrev opskriften på? For så må der også være nok i den halve portion, jeg har lavet til os ni, tror du ikke? Ja nu bliver jeg jo helt i tvivl, plejer ikke at kunne begrænse mig, men har gjort forsøget i dag

Jeg har ingen sprøjtepose, så enten bliver de lavet i hånden ellers bruger jeg den plastpose det ligger i, i køleskabet og satser på, jeg kan få noget anstændigt ud af det

Anmeld

30. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
JS<3 skriver:

Hehe! Jeg er også MEGET præcis, jeg fanger hver en fejl 

Men det er altså bare at havde 4 cm forskel på "rullerne" man laver til ringe (;

jeg har også lavet små stykker.

Ruller du det så bare ud som en pølse, også laver en cirkel?? Fordi allerede der ville det jo gå galt for mig! De ska vel også være ca lige tykke osv?? Vh stine

Anmeld

30. december 2012

BellaCiinea

JS<3 skriver:

Tak (:

Min dej har også stået på køl (:

det sværeste syntes jeg, var at få ringene til at passe.

500gram marcipan 200dl sukker og så en æggehvide.

Utrolig nem(: og så er det langt billigere at lave selv (;

Hihi 200dl sukker.. det er meget

Anmeld

31. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

StineW79 skriver:

Smart! Men det er nu meningen at de ska være i stykker. Jeg dur ik til at lave tårne. De ska være alt for præcise og mit ville gøre det skæve tårn i pica misundelig  Vh stine

Men æggehvider og flormelis, er med til at gøre dem til ægte kransekage. Så får du nemlig den tykke glassur

Anmeld

31. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LouiseVous skriver:

Men æggehvider og flormelis, er med til at gøre dem til ægte kransekage. Så får du nemlig den tykke glassur

Jeg tror også jeg ska prøve at lave den ægte kransekage glasur, hvis jeg ka finde ud af det! Men har du en god " opskrift " på det??

Her regner jeg også med at dyppe bunden i lidt chokolade, så de bliver extra fine! Vh stine

Anmeld

31. december 2012

JS<3

tarkoflen skriver:

Jeg tænker bare, at det måske er lidt mere lækkert, hvis de er friskbagte, derfor venter jeg til i morgen, men det ved du nok mere om, end jeg gør

Har du både lavet tårnet og det til jer selv ud af den portion du skrev opskriften på? For så må der også være nok i den halve portion, jeg har lavet til os ni, tror du ikke? Ja nu bliver jeg jo helt i tvivl, plejer ikke at kunne begrænse mig, men har gjort forsøget i dag

Jeg har ingen sprøjtepose, så enten bliver de lavet i hånden ellers bruger jeg den plastpose det ligger i, i køleskabet og satser på, jeg kan få noget anstændigt ud af det

Hvad skal du bruge sprøjte pose til?

til mine stykker har jeg trillet en pølse og skåret det ud i stykker. til glasuren har jeg brugt en frostpose (:

jo, det burde være nok (: man spiser sig jo ikke mæt

Anmeld

31. december 2012

JS<3

StineW79 skriver:

Ruller du det så bare ud som en pølse, også laver en cirkel?? Fordi allerede der ville det jo gå galt for mig! De ska vel også være ca lige tykke osv?? Vh stine

Ja det gør jeg(:

første gang tænkte jeg også "wow, det klare jeg ALDRIG" men det er altså enormt nemt.

Anmeld

31. december 2012

JS<3

IsabellaCiinea skriver:

Hihi 200dl sukker.. det er meget

Hehe, ja det er en del (; 2 dl sukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.