Influenza vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Snehund

FrkZier skriver:

jo det gik fint, der var ikke så meget at sige end alt var normalt :p

min gode veninde for vaccinen mod influenza hvert år (pga hjertefejl) men hun har altså influenza en gang om året alligvel så jeg tror/håber jeg klare mig uden

det kan jo være at min JM nævner det når jeg skal til hende her slut januar

hehe mon ikke det nok skal gå! jeg synes godt nok også det er svært efterhånden at spise fornuftigt

Dejligt at alt er normalt hos dig!

Spiser lige et stykke Twist as I write

Min veninde har fået graviditetssukkersyge og det er så slemt at det er insulinkrævende - hun går til kontrol hver uge. Uh, det har jeg respekt for. Men aner ikke om hun har indtaget for meget sukker?! Det er jo ikke sikker, at det er derfor.

Synd for din veninde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

FrkZier

Snehund skriver:

Dejligt at alt er normalt hos dig!

Spiser lige et stykke Twist as I write

Min veninde har fået graviditetssukkersyge og det er så slemt at det er insulinkrævende - hun går til kontrol hver uge. Uh, det har jeg respekt for. Men aner ikke om hun har indtaget for meget sukker?! Det er jo ikke sikker, at det er derfor.

Synd for din veninde!

haha jeg sidder også lige og overvejer hvad jeg dog  kan putte i munden - har lige spist en gulerod, men det bare som om det ikke helt tilfredsstiller den søde tand

uha, det lyder ikke helt sjovt - har det indflydelse på evt at føde for tidligt eller sådan?

men altså ofte har det ikke noget at gøre med indtaget af sukker, det er jo arveligt (sagde min JM) jeg skal nemlig til glukosebelastning pga. min far er adopteret, så vi ved ikke om begge hans biologiske forældre havde diabetes, så skal tjekkes for en sikkerheds skyld

Anmeld

3. januar 2013

Miss Church

Snehund skriver:

Hej

Var så uheldig at blive ramt af en voldsom forkølelse med influenza-lignende symptomer (let feber og en hoste, som stadig hænger ved m.m.) her hen over julen Var også meget, meget forkølet for ca en måned siden.

Må sande, at selvom jeg har en "nem" graviditet, er immunforsvaret ikke helt i top og at det absolut ikke er sjovt at være syg og gravid hverken fysisk eller psykisk.

Det fik mig lige til at overveje den såkaldte influenza-vaccine, men er lidt bekymret ved tanken om bivirkningerne (også selvom de evt er sjældne - er de mon det værd?!).

Alligevel, må jeg jo sande, at gravide i 2. og 3. trimester er i risikogruppen for at få alvorlige følger af en evt. influenza - og det anbefales os at tage imod vaccinen.

Men hverken jordemoder eller egen læge har dog nævnt det overfor mig med med et ord?!

Men hvad med jer? Er der nogen af jer, der har erfaringer og/eller holdninger og gode råd?

På forhånd tak.

Jeg er vaccineret og har ikke haft bivirkninger. Har heller ikke været syg endnu   

man skal bare lige huske at der går ca 3 uger fra man er vaccineret, til den virker  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.