Uretfærdig behandlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Min svigerfamilie behandler min søn, som var han biologisk barnebarn/nevø.

Og sådan synes jeg også det skal være. Min kæreste får ikke længere julegaver fra sin søster og bror, fordi de nu køber til hans papsøn.

Jeg ville ikke føle mig som en del af familien, hvis der skulle forskelsbehandles mellem børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Thalia

Anonym skriver:

Hvad med børnene.....de kan føle at gavefordelig er uretfærdig.....specielt hvis ens mor og far giver julegaver til "papniecer" men barnet får ikke en julegave fra "paptante".....

Er det barnet der føler sig uretfærdigt behandlet eller er det barnets mor?

Mine børn opdrages med at julen handler om at glæde andre, ikke om hvor mange gaver man selv skal have. Det går vitterligt ikke op i om alle gir dem en gave, de bliver bare rigtigt glade for de ting de nu engang får.

Anmeld

29. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad med børnene.....de kan føle at gavefordelig er uretfærdig.....specielt hvis ens mor og far giver julegaver til "papniecer" men barnet får ikke en julegave fra "paptante".....

Hvis "paptante" og far og mor ikke havde aftalt noget om gaver, er det jo svært for hende at vide, at der ville være gaver til hendes børn og forventninger om, at det også gjaldt den anden vej. Det ville jeg nedtone over for børnene og fokusere på de andre gaver, de fik - og så sørge for rene linjer næste år. 

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Min mand har altid været meget gavmild overfor sin søster og hendes børn, så hun vidste godt at der ville komme mange gaver fra os...jeg er med til at finde gaver og betale for dem...

Jeg synes at det er pinligt at spørge hende om en gave til mit barn.....

Jeg føler at jeg ikke hører til familien og mit barn er uønsket i denne familie....

Jeg har ikke noget familie selv og mit barns far bor i udlandet og vi har ingen kontakt...

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand har altid været meget gavmild overfor sin søster og hendes børn, så hun vidste godt at der ville komme mange gaver fra os...jeg er med til at finde gaver og betale for dem...

Jeg synes at det er pinligt at spørge hende om en gave til mit barn.....

Jeg føler at jeg ikke hører til familien og mit barn er uønsket i denne familie....

Jeg har ikke noget familie selv og mit barns far bor i udlandet og vi har ingen kontakt...

Det er sjovest at holder Jul med vennerne så holder man Jul med dem man kan lide....

Anmeld

30. december 2012

(august)

Hej

Vi har den regel der hedder at vi giver til vores bedsteforældre, forældre og vores søskende indtil de får børn, også går deres gave til barnet, og det er så lige meget om det er biologisk eller et papbarn. Hvis de er med tæller de som børn i den familie.

Beløb har vi ikke nogen regler om, det bliver hvad man har råd til.

Anmeld

30. december 2012

MorDk

Anonym skriver:

Kan I finde ud af de forskellige regler i forskellige familier.....svigerfamilier.....jeg tænker "julegave regler", beløb, hvem giver en gave til hvem......

Nææ...jeg følger bare mine egne gaveregler...

Anmeld

30. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det må være din kærste der tager snakken med sin søster og resten af sin familie, om at i altså også er hans familie nu. 

Og hvis de fremover bliver ved med at lave forskels behandling, såholder i da bare selv jul alene. Det er altså mega hyggeligt, også ka man gøre tingene på sin helt egen måde! Vh stine

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes det må være din kærste der tager snakken med sin søster og resten af sin familie, om at i altså også er hans familie nu. 

Og hvis de fremover bliver ved med at lave forskels behandling, såholder i da bare selv jul alene. Det er altså mega hyggeligt, også ka man gøre tingene på sin helt egen måde! Vh stine

Ja enig tak 

Anmeld

30. december 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Kan I finde ud af de forskellige regler i forskellige familier.....svigerfamilier.....jeg tænker "julegave regler", beløb, hvem giver en gave til hvem......

Her har vi forskellige regler i min familie og i svigerfamilien. Men det er ikke noget børnene i familien der tænker over I svigerfamilien giver de ikke gaver til børnene når de er konfirmeret. De gør de i min familie. Jeg/vi følger reglerne i svigerfamilien, og giver ikke gaver til dem der er konfirmeret. Men på min side får de gaver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.