Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
vi plejer at holde nytår sammen med min mands bedsteveninde, hendes mand og deres store dreng (13 år)
vi skulle være her, og vi har derfor for noget tid siden købt en stor tyndsteg på tilbud og puttet i fryseren, den er i morges blevet puttet i køleren til optøning...
men så ringer mandens veninde i dag og siger de ik kommer.... hendes mand skal arbejde og hun kan ik overskue det... hvilket er fair og forståeligt... men nu står vi... 2 voksne en lille på 4 måneder og 3 kg. kød!? vi kender ik lige nogen der ik skal noget og gidder holde "baby nytår"
hvad gør en klog!?
og hvad med resten af nytårs menuen!? nu hvor vi kun er 2
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Kay skriver: vi plejer at holde nytår sammen med min mands bedsteveninde, hendes mand og deres store dreng (13 år) vi skulle være her, og vi har derfor for noget tid siden købt en stor tyndsteg på tilbud og puttet i fryseren, den er i morges blevet puttet i køleren til optøning... men så ringer mandens veninde i dag og siger de ik kommer.... hendes mand skal arbejde og hun kan ik overskue det... hvilket er fair og forståeligt... men nu står vi... 2 voksne en lille på 4 måneder og 3 kg. kød!? vi kender ik lige nogen der ik skal noget og gidder holde "baby nytår" hvad gør en klog!? og hvad med resten af nytårs menuen!? nu hvor vi kun er 2
Ville bare lave hele stegen og resten ville jeg bruge til:
- rester dagen efter
- smide det færdigstegte kød i fryseren, opdelt i portioner, så man har til gullash, det er ikke noget problem når kødet er stegt at "genfryse" (altså når det er første gang det er stegt.)
Peanut skriver: Ville bare lave hele stegen og resten ville jeg bruge til: - rester dagen efter - smide det færdigstegte kød i fryseren, opdelt i portioner, så man har til gullash, det er ikke noget problem når kødet er stegt at "genfryse" (altså når det er første gang det er stegt.)
vi havde egentlig tænkt at skære den til nogle store gode bøffer
Har de ingen mindre børn? For du skriver kun at de har en 13 årig dreng og så tænker jeg Hvorfor kan hun ikke overskue at skulle afsted alene hvis de bare har en så stor dreng? Måske har jeg misforstået det og de også har mindre børn (plus den store) Desværre ingen input omkring maden.
foto på lærred skriver: Har de ingen mindre børn? For du skriver kun at de har en 13 årig dreng og så tænker jeg Hvorfor kan hun ikke overskue at skulle afsted alene hvis de bare har en så stor dreng? Måske har jeg misforstået det og de også har mindre børn (plus den store) Desværre ingen input omkring maden.
de har ingen bil og ingen små børn... men manden skal arbejde noget af aftenen og der bor vi noget fra... og hun vil selvfølgelig gerne se ham så meget hun kan... samtidig med hun er ret stresset pga. hendes job og familie... så forstår godt hendes valg
Jeg ville også bare stege det hele og så gemme resterne. Nogle af resterne kan I tage dagen efter, og resten kan I fryse ned. Vi gemmer mange kødrester, som vi bruger i wokretter. Ellers kunne jeg også finde på at lave en pastaret i ovnen (pasta, grøntsager, eventuelt en færdig pastasovs eller en dåse tomat, lidt ost), hvor jeg brugte noget af kødet skåret i tern.
Det er da kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan bruge rester til, så jeg ser ingen grund til at panikke over dét.
anbiku skriver: Laver det hele og så sørge for at være MEGET sultenHvad med jeres forældre, kan I ikke hægte jer på dem så eller invitere dem over?
Laver det hele og så sørge for at være MEGET sultenHvad med jeres forældre, kan I ikke hægte jer på dem så eller invitere dem over?
mine forældre holder fest med deres venner... og svigeren holder med min mands 2 mostre... som de har tradition for... inc. druk og høj musik... så dem lader vi gøre hvad de plejer uden os men vi har aldrig prøvet ik at skulle noget... så min kære mand blader nærmest fribrilsk sin telefon bog igennem
asphodel skriver: Jeg ville også bare stege det hele og så gemme resterne. Nogle af resterne kan I tage dagen efter, og resten kan I fryse ned. Vi gemmer mange kødrester, som vi bruger i wokretter. Ellers kunne jeg også finde på at lave en pastaret i ovnen (pasta, grøntsager, eventuelt en færdig pastasovs eller en dåse tomat, lidt ost), hvor jeg brugte noget af kødet skåret i tern. Det er da kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan bruge rester til, så jeg ser ingen grund til at panikke over dét.
god ide... mange tak
Kay skriver: mine forældre holder fest med deres venner... og svigeren holder med min mands 2 mostre... som de har tradition for... inc. druk og høj musik... så dem lader vi gøre hvad de plejer uden os men vi har aldrig prøvet ik at skulle noget... så min kære mand blader nærmest fribrilsk sin telefon bog igennem
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128