jeg er ikke fanatiker...men fedt altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

linemus

Marco2 skriver:

Hvad forestiller dit profilbillede?

Apropos nasty-billeder.. det der ser ligeså nasty ud som slogs vamle diller-billede...

AG

Ja, undskyld, jeg ser en diller på vej op under trøjen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

linemus

Må jeg ikke nok få nogle opskrifter fra de kloge fedtfattige husmødre? Be be! Vil rigtig gerne med på nul-fedt-bølgen - kan også sagtens se en sport i det.

I forgårs lavede jeg frikadeller. Blandede det hele (undtagen kød) i blenderen og smed en håndfuld frosne broccoli og en håndfuld frosne gulerødder i. I stedet for mel brugte jeg bare havregryn, og så krydrede jeg dem rigtig godt og tilberedte dem i ovnen. De smagte fantastisk, og Nanna spiste 4 stk. "delle". Super måde at få noget mere grønt i børnene (og manden). De blev bare lidt ekstra slatne (frikadellerne), så jeg vil gerne høre, hvordan I gør.

Fedt fattig koldskål - hvordan?

Og hvilke råd skal man følge? Jeg er ikke ekspert, men vil gerne prøve. Hvad skal man undgå?

- Line, der gerne vil gøre familien lidt sundere

Anmeld

18. juni 2009

Lise

Tja, man skal i hvert fald spise en masse fiberrige grøntsager hver dag. Jeg spiser hver dag til frokost ca 130 gram gulerodssalat, da det holder mig mæt længe. Og så noget fisk/fjerkræ til min frokost også, for at få nogle proteiner, som også holder en mæt.

Jeg spiser aldrig mere end et stykke rugbrød, eller andet groft brød, om dagen, for der er altså for mange kalorier i. Og mht. rugbrød hedder det max 1,5 g fedt og min 8 gram kostfibre pr 100 gram.

Hvide ris, hvid pasta, hvidt sukker og hvidt brød er no go! Og light produkter - lad hellere være.

Ca 25 % af ens daglige kalorieindtag skal være morgenmad.

Jeg har købt et par uger på madlog - der kan der virkelig tælles kalorier, og det virker for mig. Også på den måde at jeg har fået øjnene op for at jeg ikke bare kan kværne frugt som jeg har lyst, så jeg er gået fra at spise 4-5 stykker frugt om dagen til 2, max 3! Jeg har ikke tænkt mig at blive der meget længere, men det virker godt sådan til at komme igang med - f.eks. så man finder ud af at selvom rugbrød er sundt, at man ikke bare skal spise løs

Kan ikke komme i tanke om mere.

Anmeld

18. juni 2009

Marco2

linemus skriver:

Jamen så er jeg ikke alene, for det er også det jeg ser.....

AG

Anmeld

18. juni 2009

Plysbjørnen

Må jeg ikke nok få nogle opskrifter fra de kloge fedtfattige husmødre? Be be! Vil rigtig gerne med på nul-fedt-bølgen - kan også sagtens se en sport i det.

I forgårs lavede jeg frikadeller. Blandede det hele (undtagen kød) i blenderen og smed en håndfuld frosne broccoli og en håndfuld frosne gulerødder i. I stedet for mel brugte jeg bare havregryn, og så krydrede jeg dem rigtig godt og tilberedte dem i ovnen. De smagte fantastisk, og Nanna spiste 4 stk. "delle". Super måde at få noget mere grønt i børnene (og manden). De blev bare lidt ekstra slatne (frikadellerne), så jeg vil gerne høre, hvordan I gør.

Fedt fattig koldskål - hvordan?

Og hvilke råd skal man følge? Jeg er ikke ekspert, men vil gerne prøve. Hvad skal man undgå?

- Line, der gerne vil gøre familien lidt sundere

Fedtfattig koldskål med jordbær
www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php

Fedtfattig koldskål uden æg
www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php

Håber Linkene virker

Anmeld

18. juni 2009

Rasmine

linemus skriver:

Lol, DILLER????????
Er det hvad I kalder det?
Men jow, det ligner faktisk en DILLER.

Anmeld

18. juni 2009

Bamseboet :D

Mebach skriver:

Lol, DILLER????????
Er det hvad I kalder det?
Men jow, det ligner faktisk en DILLER.

altså hvad har i gang i??

Tror faktisk det var noget MAVE JOGA
må lige google det

http://www.mailsiread.com/2007/10/stomach-suck-in- yoga.html her er et link

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.