I mad...det irretere mig da pludselig så voldsomt!
Jeg er under ingen omstændighed fanatisk, de ved i fleste vist efterhånden, men jeg må indrømme jeg er begyndt at grovsortere i mine kostvaner.
Ja det kommer jo af sig selv når man er på kur, og pinlig stanhaftig! Det betyder jo bare ikke at jeg ikke elsker gammeldaws føde, for det gør jeg!!! Der skal ingen tvivl herske om at jeg er et glad madsvin, og ikke engang er flov over at sige det.
Nå det jeg vil med mit indlæg er at spørge/ fortælle om hvor man kan spare på det der lortefedt, for jeg har altså lige overkommet at lave en fedtfattig forloren hare, med fedt fattig brun sovs til!
det er blevet en hel kamp om hvor jeg kan fjerne fedtstoffet uden nogen opdager det, og det er sgu ret sjovt efterhånden!
jeg har lavet kødsovs med knasende sprøde kartofler hen over, uden så meget som et gram fedt, foruden hvad kødet indeholdte, jeg har lavet koldskål som er så fedtfattigt at det er til at brække sig over, selv om det var så tykt at det virkede næsten ulækkert!
nu har jeg så bare nogle hængepartier, hvor jeg håber nogen ved/ kender til en opskrift.
kammerjunkere, selfølgelig fedtfattige...dem kan jeg dælme ikke opdrive, jo de der gængse 8%, men altså....jeg ville da gerne selv forsøge at lave dem, for så ved jeg hvad fedt det indeholder...så kender nogen en god opskrift på sådan nogen så del endelig ud...
fååårk så langt et indlæg om noget så nørdet som fedtfattigt mad...jeg har vist savnet jer!
men del lige ud af jeres opskrifter...for her er jagten sat totalt ind på det fedt jeg kan fjerne!
Anmeld