Jeg hader at holde det hemmeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

Troldemommi

hautecouture skriver:

Vi ville også have ventet til efter NF og så give begge sæt bedsteforældre et scanningsbillede og et lille digt - men da først testen var positiv så hverken kunne eller ville vi holde set hemmeligt - det skulle bare UD!!  Mener, at jeg lige var gået ind i uge 8 da vi fortalte det. - mine tre bedste veninder fik det dog at vide samme dag som jeg havde taget testen 

Jeg vil også gerne fortælle min bedste veninde det men hun er pt ude at rejse og vil ikke fortælle det over skype

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Troldemommi

Nessie skriver:

Tjaaahh, første gang vidste ALLE det, så snart jeg havde fået taget blodprøve.

Anden gang vidste familien nogle få kolleger og nogle venner det.

Tredje gang holdt vi det til familien og nogle venner.

Fjerde gang var det kun nogle ganske få der vidste det, ikke engang vores søskende, og skulle det lykkes denne gang, får de det også først at vide efter skanning.

Synes det har været for hårdt at skulle melde ud til mange mennesker at det ikke blev til noget alligevel

Jeg kan sagtens forestille mig hvor hårdt det må have været  

Ps held og lykke med rugningen

Monica

Anmeld

27. december 2012

Troldemommi

Månsson skriver:

De to første gange da jeg stod med en positiv test og denne gang var det deres julegave men der vidste min søster og et par veninder det os med det samme. Så det var bare for at gøre det lidt sjovt.. Ser ingen grund til at skjule det for familien

Jeg tror vi er lidt overtroiske på det punkt, vil helst først fortælle det når vi har hørt og set den lille til nf scanningen

Anmeld

27. december 2012

Troldemommi

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg havde SÅ svært ved at holde mund, og her så vi også familien ret tit så brugte min terminsgruppe og baby.dk, til at lufte ud og lette lidt på det hele .. Vi holdte det hemmeligt helt til uge 12+5 og det var virkelig længe når man opdagede det i uge 5

Men er så glad for vi ventede med at fortælle den skønne overraskelse 

Man har bare den største lust til at råbe det ud

Anmeld

27. december 2012

Troldemommi

Anna111 skriver:

jeg ville gerne holde det hemmligt til at starte med men kæresten ville så gerne fortælle det og ville jeg jo enlig osse så vi fortalte alle det en uge efter mistede jeg ved en sa .. så vil råde til at vente det var så ekstramt hårdt at skulle fortælle det og alle dem der ringede og sage hvor var det synd osv så grader man bare og vil være i frad 

men tilykke med gravidliteten 

puhaa nej det må have været rigtig hårdt for dig, jeg tror også det er en af årsagerne til at vi vil vente til efter nf scanningen, så er det lligesom mere sikkert

Monica

Anmeld

27. december 2012

MariaKyedDK

Monica P skriver:

Jeg kan sagtens følge dig i det, vi har bare en anden mening om denne ting og selvom det er pisse svært at holde mund så skal jeg holde mund

Ps sikke da en dejlig julenyhed at give og stort tillykke herfra

Monica

Mange Tak

Anmeld

27. december 2012

Malene76

Monica P skriver:

Dengang jeg fandt ud af Johanne var på vej i Januar 2011 boede vi på fyn og så derfor ikke vores familier så tit, og derfor havde jeg ret nemt ved at holde det hemmeligt men nu

AAAHHHHHH

Jeg er gravid igen men nu bor vi tæt på familie og venner, og så er det jul med alt det der familie tamtam der hører med, og så sidder man der og har sådan en lyst til at fortælle dem det, især min mor, men det er bare stadig meget tidligt, har ikke engang været til lægen endnu da de har ferielukket.

Vi skal til tre familesammenkomster den kommende uge og jeg tror ikke jeg kan holde det hemmeligt mere, MEN DET SKAL JEG, jeg har lovet Jeppe det, først efter NF scanningen siger vi det

Så jeg læsser lige af på jer

Havde i andre svært ved at holde mund??

Monica

Vi har været i IVF-behandling for at få Felix, så det har været en længere proces. I starten da jeg var naiv og intetanende, holdt vi det hemmeligt. Vi gik og grinede lidt i skjul og glædede os til at overraske familie og venner. De ville nok egentlig ikke havde fået det store chok, man stadig, vil glædede os til at komme hjem og overraske. Desværre viste det sig at vi skulle havde hjælp. Det blev for omstændig for os at skjule. Dels fordi det påvirkede os så vi ind i mellem var kede af det, men også fordi vi synes det var rart at dele med folk. Så folk omkring os har vidst det fra vi gik i behandling.  Det var en dejlig støtte at have i en svær tid.

Næste gang, hvis det bliver en næste gang, så skal vi også gennem IVF behandling. Der er vi også åbne om det. Det har vi det bedst med. Dog ville jeg ønske vi bare i stilhed kunne ordne det der hjemme og gå og gemme på det lidt inden vi delte det med omverden, men sådan er det desværre ikke her. Respekt for at du nu kan tie når I er sammen med familien så meget her i julen.

KH Malene  

Anmeld

27. december 2012

Troldemommi

Malene76 skriver:

Vi har været i IVF-behandling for at få Felix, så det har været en længere proces. I starten da jeg var naiv og intetanende, holdt vi det hemmeligt. Vi gik og grinede lidt i skjul og glædede os til at overraske familie og venner. De ville nok egentlig ikke havde fået det store chok, man stadig, vil glædede os til at komme hjem og overraske. Desværre viste det sig at vi skulle havde hjælp. Det blev for omstændig for os at skjule. Dels fordi det påvirkede os så vi ind i mellem var kede af det, men også fordi vi synes det var rart at dele med folk. Så folk omkring os har vidst det fra vi gik i behandling.  Det var en dejlig støtte at have i en svær tid.

Næste gang, hvis det bliver en næste gang, så skal vi også gennem IVF behandling. Der er vi også åbne om det. Det har vi det bedst med. Dog ville jeg ønske vi bare i stilhed kunne ordne det der hjemme og gå og gemme på det lidt inden vi delte det med omverden, men sådan er det desværre ikke her. Respekt for at du nu kan tie når I er sammen med familien så meget her i julen.

KH Malene  

jeg kan sagtens forstå i vil dele jeres tanker med jeres familie når det er sådan en omgang i har skullet igennem.

Jeg føler så meget med jer som kæmper for at blive gravide, i må være lavet af en stærkt materiale, jeg syntes der er mange herinde som kæmper denne kamp som er så uretfærdig.

Jeg ser babyklinikken på kanal 4 og det program har faktisk gjort mig opmærksom på at der er en stor mangel på æg i dk, så når jeg er færdig med denne graviditet så vil jeg gerne donere nogle æg væk, jeg skal jo ikke bruge dem, og hvis det kan give et barnløst par deres ønskebarn så syntes jeg det er smerten værd, men håber så bare ikke jeg er blevet for gammel

Monica 

Anmeld

28. december 2012

Malene76

Monica P skriver:

jeg kan sagtens forstå i vil dele jeres tanker med jeres familie når det er sådan en omgang i har skullet igennem.

Jeg føler så meget med jer som kæmper for at blive gravide, i må være lavet af en stærkt materiale, jeg syntes der er mange herinde som kæmper denne kamp som er så uretfærdig.

Jeg ser babyklinikken på kanal 4 og det program har faktisk gjort mig opmærksom på at der er en stor mangel på æg i dk, så når jeg er færdig med denne graviditet så vil jeg gerne donere nogle æg væk, jeg skal jo ikke bruge dem, og hvis det kan give et barnløst par deres ønskebarn så syntes jeg det er smerten værd, men håber så bare ikke jeg er blevet for gammel

Monica 

Ja det er en hård proces, men hvad gør man ikke for at få sit største ønske opfyldt og når man nu har Felix løbende rundt, så er ALT glemt og vi gør det jo nok igen.

Du er simpelthen for sej og meget meget betænksom hvis du donerer æg til kvinder der mangler. Det er en gave uden lige og som man aldrig kan tilbagebetale. Det er så flot af dig at du overvejer det. Respekt.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.