mulle85 skriver:
jeg har en dreng på 3 og en på 3 måneder, og synes ikke der er ulemper ved det, min store dreng er super glad for og være blevet storebror og han er så sød mod den bette!
samme her.
Til TS: Jeg synes, at det var meget nemmere at få nr. 2. For det første ligger det hele på rygraden, for det andet har man simpelthen ikke tiden til at "fusse" over de mindste detaljer. Hverken som gravid eller det første år. Jeg synes tiden flyver afsted. Ved nr. 2 er der en storbror/storesøster til at "underholde" og når de kærligt giver et kram til hinanden, vil du være SÅ glad for, at du valgte at få to børn. Det er bare noget helt specielt at have en bror eller søster. Her var der 7 år mellem mig og min søster, så det var begrænset hvor meget vi havde tilfælles som børn. Det eneste jeg ønskede den gang, var bare at have en bror eller søster at lege med. Derfor var jeg heller ikke selv i tvivl om at min pige skulle have en søskende. Der er klart flere fordele end ulemper ved at få to børn. Jeg kan forestille mig, at hvis man får dem ekstremt tæt på hinanden kan ulempen være, at den første ikke helt får samme opmærksomhed fra mor og far som et barn måske ville får hvis det første bliver storesøster/storebror når det er f.eks. 3 år. Men omvendt så får nr 2. barn jo heller ikke helt samme fokus som nr 1. fordi man nu har to man skal kigge efter og passe på. Men da man jo har både hjerterum og to arme, så er jeg sikker på, at begge børn får rigeligt med de kys, knus og kærlighed som de skal have.

Camilla
www.foto-paa-laerred.dk
Anmeld