2 børn fordele/ulemper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.091 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. december 2012

MIWULA

Hey i skønne mennesker

Mest til jer med 2 børn. Jeg kunne smadder godt tænkte mig og høre om fordele og ulemper ved at få barn nr 2?

Hvis der er ca. er 3 år imellem.

På forhånd tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

mor2011_

jeg kan virkelig ikke se nogen ulemper her,men det er nok meget afhæng af alder på den stor og hvor klar er h..n til at være den stor

Anmeld

26. december 2012

morethanperfect

MIWULA skriver:

Hey i skønne mennesker

Mest til jer med 2 børn. Jeg kunne smadder godt tænkte mig og høre om fordele og ulemper ved at få barn nr 2?

På forhånd tak for svar.

Jeg kan heller ik se nogle ulemper .. Det kan jeg heller ik ved vores og der er 2 år i mellem

Anmeld

26. december 2012

dukke

MIWULA skriver:

Hey i skønne mennesker

På forhånd tak for svar.

Jeg synes heller ikke der er nogle ulemper ved det de får meget glæde af hinanden

Spring ud i det søde

Anmeld

26. december 2012

mulle85

jeg har en dreng på 3 og en på 3 måneder, og synes ikke der er ulemper ved det, min store dreng er super glad for og være blevet storebror og han er så sød mod den bette!

Anmeld

26. december 2012

LinLin

Der er fire år og en uge imellem mine drenge. Den yngste er to år nu og de har rigitgt meget glæde af hinanden!
Jeg har aldrig oplevet jalousi fra den stores side: han var bare klar til at blive storebror og kunne forstå alt omkring det. Måske syntes han alligevel alt lillebror var meget lille da han kom ud; jeg havde ellers gjort rigitgt meget ud af at fortælle at han altså intet kunne når han kom ud men han var bare så sød og omsorgsfuld

Anmeld

26. december 2012

Tulle28

Vi har to piger med 2,5 år imellem og jeg kan indtil videre kun se fordele. Der har ikke været den store reaktion fra den store (endnu ihvertfald) og de er så glade for hinanden. Jeg glæder mig til den lille bliver så stor, at de kan lege lidt sammen, for sådan en dag som idag, hvor vi har været til familie tamtam, der ville det virkelig være skønt at den store ikke skal underholdes størstedelen af tiden, men at de bare kan hygge sig sammen

Anmeld

26. december 2012

foto på lærred

mulle85 skriver:

jeg har en dreng på 3 og en på 3 måneder, og synes ikke der er ulemper ved det, min store dreng er super glad for og være blevet storebror og han er så sød mod den bette!

samme her.

Til TS: Jeg synes, at det var meget nemmere at få nr. 2. For det første ligger det hele på rygraden, for det andet har man simpelthen ikke tiden til at "fusse" over de mindste detaljer. Hverken som gravid eller det første år. Jeg synes tiden flyver afsted. Ved nr. 2 er der en storbror/storesøster til at "underholde" og når de kærligt giver et kram til hinanden, vil du være SÅ glad for, at du valgte at få to børn. Det er bare noget helt specielt at have en bror eller søster. Her var der 7 år mellem mig og min søster, så det var begrænset hvor meget vi havde tilfælles som børn. Det eneste jeg ønskede den gang, var bare at have en bror eller søster at lege med. Derfor var jeg heller ikke selv i tvivl om at min pige skulle have en søskende. Der er klart flere fordele end ulemper ved at få to børn. Jeg kan forestille mig, at hvis man får dem ekstremt tæt på hinanden kan ulempen være, at den første ikke helt får samme opmærksomhed fra mor og far som et barn måske ville får hvis det første bliver storesøster/storebror når det er f.eks. 3 år. Men omvendt så får nr 2. barn jo heller ikke helt samme fokus som nr 1. fordi man nu har to man skal kigge efter og passe på. Men da man jo har både hjerterum og to arme, så er jeg sikker på, at begge børn får rigeligt med de kys, knus og kærlighed som de skal have.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

26. december 2012

LR85

Vi har 2 år og 4 måneder mellem vores. 

Og det er Kun en fordel. De er bare SÅ GLADE for hinanden. Den store er snart 3 og dn lille er 6 måneder. Den lille synes storebror er vildt sjov og de er meget underholdt a hinanden. 

Der er selvfølgelig dobbelt på bleer og det er et stort arbejde for tiden med den store som skal til a blive renlig og den lille der er begyndt på overgangskost. 

Men nyder dem og ville anbefale det til alle

Anmeld

26. december 2012

MIWULA

mor2011_ skriver:

jeg kan virkelig ikke se nogen ulemper her,men det er nok meget afhæng af alder på den stor og hvor klar er h..n til at være den stor

Jeg tænker 3 år imellem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.