Hvad er holdningen til alkohol og arrangementer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

TeamRocket

Hvorfor kan han ikke give den gas den næste årerække? I behøver jo ikke sidde hjemme hver weekend og holde i hånd og diskutere blemærker. Det ville jeg nok fortælle ham, hold lidt igen her inden fødslen, og så kan han altid give den gas bagefter hvor baby alligevel sover og han ikke risikere at gå glip af noget

Min mand drak et par glas vin juleaften og jeg var 10 dage over termin den dag, men det kan jo ikke samlignes- vi var jo stadig sammen den dag, han var ikke ude og fulde sig, desværre fødte jeg ikke Men altså ja, jeg er nok ret large, idag er jeg 12 dage over termin og han må sgu gerne smutte en tur i byen hvis han vil, det vil han bare ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

lycly

Jeg var ret striks omkring det med min eks, for jeg ville gerne være sikker på at han var klar i hovedet hvis jeg pludselig gik i fødsel. Og det kunne han heldigvis godt se fornuften i. Så synes godt du kan sige til ham at hvis han kan styre det og sit styre sit indtag af alkohol så kan han jo godt gå ud, du skal bare kunne få fat på ham og han skal ikke tage for langt væk

Anmeld

26. december 2012

LauraL

Anonym skriver:

Hej alle baby bruger

Jeg har lige et spørgsmål angående jeres mænd..

Jeg har 17 dage tilbage til termin og har efterhånden okay ondt - ryg, lysk, mave osv. Samtidig har baby lagt sig til rette - det har han gjort i en 2-3 ugers tid - og maven er godt sunket efterhånden.

Mit spørgsmål går ud på hvordan i har det med, at jeres mænd/kærester laver aftaler så tæt på termin??

Min kæreste har lavet aftaler, bl.a. her mellem jul og nytår, og disse aftaler indeholder alkohol. Vi har sammen lavet planer nytårsaften, men må indrømme at vi nok er forskellige steder i forhold til hvad vi syntes er "fornuftigt". Han vil rigtig gerne drikke og give den "gas", da han jo ikke kan dette på samme måde indenfor den næste årrække. Jeg kan godt følge ham men er bare bange for, at det så er de baby vælger at komme??

Hvad er jeres holdning til dette?
Og måske i har lidt råd til hvordan jeg kan tackle det?

Altså nu har jeg ikk læst alle svarene så måske skriver jeg noget der allerede står...
Jeg ville nu ikk være bange for at føde så meget før termin, men en fødsel går jo heller ikk igang og er overstået på en time eller to... Fra du mærker de første tegn til du føder kan der jo gå over et døgn... Så jeg ville tá den helt roligt og så være ærlig og sige til kæresten hvis du føler noget er anderledes i din krop lige op til..
Og ja han behøver vel ikk drikke hjernen helt ud... :-)

Godt nytår og god fornøjelse.. Jeg har 33 dage tilbage, så er ikk helt så tæt på som du er... Min kæreste spiller håndbold og skal spille nogle vigtige kampe et par dage før termin og et par dage efter og her er aftalen at hans mobil bare er tændt og er altid ved en spiller på bænken, så han hurtigt kan tilkaldes hvis der skulle ske noget... Så skal det nok gå det hele.... :-)

Anmeld

26. december 2012

Mettefpigen

Nu havde jeg termin i sep men jeg sagde at fra 14 dage før termin ville jeg ikk have at han drak mere end et par genstande..... Gad ikk og have en fuld mand med til fødslen.... Og synes ikk det er at sætte livet på pause.... Fødte så også 13 dage før termin ;-)

Anmeld

26. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg fødte d. 17 sep. 2011 (3 uger før termin).

Min kæreste og jeg sad og så valg sammen med min søster og hendes kæreste. (d. 16 sep.) Det skulle være sidste gang min kæreste skulle drikke sig stiv, da vi aftalte at der ikke skulle være mere alkohol så tæt på termin. Vi er sent oppe alle sammen. Min søster og hendes kæreste tog hjem. Vi går i seng og der går ikke mange timer før vandet er gået. Min kæreste var jo stadig fuld og svær at vække. Da det lykkedes mig, tror jeg ikke helt det gik op for ham. Men han endte med at skulle være med til fødslen med slemme tømmermænd og det kan helt bestemt IKKE anbefales skal jeg hilse og sige.

Anmeld

26. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle baby bruger

Jeg har 17 dage tilbage til termin og har efterhånden okay ondt - ryg, lysk, mave osv. Samtidig har baby lagt sig til rette - det har han gjort i en 2-3 ugers tid - og maven er godt sunket efterhånden.

Mit spørgsmål går ud på hvordan i har det med, at jeres mænd/kærester laver aftaler så tæt på termin??

Min kæreste har lavet aftaler, bl.a. her mellem jul og nytår, og disse aftaler indeholder alkohol. Vi har sammen lavet planer nytårsaften, men må indrømme at vi nok er forskellige steder i forhold til hvad vi syntes er "fornuftigt". Han vil rigtig gerne drikke og give den "gas", da han jo ikke kan dette på samme måde indenfor den næste årrække. Jeg kan godt følge ham men er bare bange for, at det så er de baby vælger at komme??

Jeg ville bestemt lade min kæreste drikke sig fuld når der er "så lang tid til termin". Derudover så betyder det at få barn altså ikke, at man aldrig mere kan give den gas - det kræver måske lidt mere planlægning, men det er også det. Vi har en datter på snart 16 måneder og både jeg og manden har været til julefrokoster i år og drukket, så det behøver absolut ikke stoppe fordi man får baby

Pøj pøj med den forestående fødsel.

/Fenja

Anmeld

26. december 2012

hautecouture

Månsson skriver:

Altså vi holdte vores bryllup/mandens 30års fødselsdag 10dage inden jeg fødte og han var absolut ikke ædru. Det generede ikke mig det mindste og han havde da os aftaler optik termin med kammerater hvor de fik lidt øl. Vi har ikke sat vores liv på pause fordi jeg var gravid og heller ikke efter jeg har født

Min kæreste måtte gøre hvad han selv havde samvittighed til uden at jeg var sur eller legede politibetjent overfor ham. Nu havde jeg så heller ingen gener overhovedet, så kunne snildt være med til fest og ballade alligevel bare uden alkoholen selvfølgelig.

vi var til bryllup 4 uger før min termin og det var faktisk sidste gang inden fødslen at han var fuld. Selvom vi var til andre ting tættere på fødslen så valgte han selv ikke at ville drikke mere end et par øl... Mon ikke din kæreste og vil være "fornuftig" i sidste ende? man kan jo glæde sig til en fest/et arrangement længe og så alligevel vælge ikke at drikke når først man står der og hvis der ligger et arrangement tæt på din termin - kan det jo godt være han siger nej tak til at drikke sig helt i hegnet 

Anmeld

26. december 2012

Tulle28

Altså jeg går ud fra at han skal køre, når fødslen går i gang? Så det er jo egentlig en rimelig vigtig begrundelse for ikke at drikke.
Og livet går altså ikke i stå, bare fordi man får en baby - han kan da sagtens tage ud med vennerne alligevel! Men måske ikke lige hver weekend

Anmeld

26. december 2012

Anonym trådstarter

Sikke en masse fine svar..

Jeg er hverken sur eller efter ham omkring det, at han gerne vil drikke og være sammen med hans kammerater - ville bare høre jeres holdning til det! Og jo så ville jeg da være ked af, at skulle have en fuld kæreste med til en fødsel... Og netop fordi jeg ikke vil være en kæreste der står med en løftet pegefinger, ville jeg dele spørgsmålet med jer

Mht til at livet går i står når man får barn er vi heeelt afklaret med, at det gør det IKKE! Der er allerede bestilt koncert billetter til marts måned
Det var kun i forhold til nytårsaften, at man de næste par gange ikke der kan give den ligeså meget gas som ellers..

Tror måske også at min "bekymring" skyldes lidt, at vi har sååå forskellige holdninger til alkohol?
Men tak for alle jeres råd og erfaringer, det giver i hvertfald lidt klarhed

Anmeld

26. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej alle baby bruger

Tjaa... Jeg måtte ringe Lauras far hjem fra noget festarrangement i forbindelse med arbejdet kl. 2 om natten, hvor han måtte køre hjem til Odense fra Slagelse Så jeg har det fint med aftaler tæt på termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.