Anonym skriver:
Hej alle baby bruger 
Jeg har lige et spørgsmål angående jeres mænd..
Jeg har 17 dage tilbage til termin og har efterhånden okay ondt - ryg, lysk, mave osv. Samtidig har baby lagt sig til rette - det har han gjort i en 2-3 ugers tid - og maven er godt sunket efterhånden.
Mit spørgsmål går ud på hvordan i har det med, at jeres mænd/kærester laver aftaler så tæt på termin??
Min kæreste har lavet aftaler, bl.a. her mellem jul og nytår, og disse aftaler indeholder alkohol. Vi har sammen lavet planer nytårsaften, men må indrømme at vi nok er forskellige steder i forhold til hvad vi syntes er "fornuftigt". Han vil rigtig gerne drikke og give den "gas", da han jo ikke kan dette på samme måde indenfor den næste årrække. Jeg kan godt følge ham men er bare bange for, at det så er de baby vælger at komme??
Hvad er jeres holdning til dette?
Og måske i har lidt råd til hvordan jeg kan tackle det?
Nu kan jeg kun skrive af egen erfaring 
Men min daværende kæreste tog på bytur 4 dage før min termin, drak sig så fuld at han ikke hørte telefonen i de 5 timer jeg prøvede på at få fat i ham, for at sige at jeg var i fødsel.. Men vi kan også hurtigt blive enige om, at han var en lortekæreste af dimensioner
Det viste sig også, at jeg faktisk var gået 11 dage over tid, da de havde regnet min termin forkert..
Havde jeg været gravid i dag, og havde haft en anstændig kæreste, så havde jeg sagt okay til en uge inden termin, også var det slut.. De sidste 3 uger inden termin og (måske op til) 2 uger efter, er et helvede som gravid. Men det er også sidste chance for din kæreste til at skeje lidt ud, og chancen for at du føder så lang tid før termin som 1. gangs fødende er lille..
Og som nogen af de andre foreslår, så spørg ham om, hvilken tilstand han har lyst til at være i, når hans barn kommer til verden 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld