Har lige brug for lidt hjælp og andres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2012

1990h

Anonym skriver:

Sagen er den at vi blev invitereret hjem til mine Svigerforældre nytårs aften, sammen med min Svigerinde, hendes mand og deres datter. Inden vi når at svare om vi kan skriver min svigermor en SMS til min mand om, at min Svigerinde ikke kommer alligevel (de har åbenbart fået en anden invitation som de heller vil )

Jeg spørg så min mand om han ikke kan høre, om de så ikke har lyst til at komme hjem til os i stedet for, så kan vores søn blive puttet til normal tid og den store kan komme i seng når hun vil. Vi har heller ikke nogen bil, så synes det ville være nemmest hvis de kommer her.
Det siger de så ja til og vi inviterer også mine forældre.

I går ringer min svigermor så og siger, at deres hund ikke kan være alene hjemme sådan en aften, så enten skal de tage den med eller også skal vi hjem til dem.
Jeg bryder mig slet ikke om deres hund og de ved godt, at jeg overhovedet ikke vil have den inden for i mit hjem. Det er en stor hund og så meget plads har vi altså heller ikke.
Hvis vi skal hjem til Svigerforældrene kommer min mor og far ikke med. Det synes jeg også bare er lidt synd, når nu de regner med de skal i byen. Min mand bliver sur da vi snakker om det, så vi bliver ikke enige om noget.
Jeg kan heller ikke lige se hvordan vi skal komme hjem fra mine Svigerforældre, for synes ikke lige det er sådan en aften man tager bus og tog hjem med to små børn. Da den lille er 3 måneder orker jeg heller ikke det vilde natroderi, da jeg jo skal op et par gange i løbet af natten.

Er det bare mig der er noget galt med fordi jeg synes det er mærkeligt de først siger ja, til at komme hjem til os og så pludselig ikke kan det alligevel? Og hvad ville i have gjort?

jeg vil vælge at sige de må tage hunden med den ene gang om året det nu er nytår og hvis det er helt udelukket var jeg taget ud til dem og måske overnattet hvis der mulighed for det..hvis det også er umuligt vil jeg nok vælge at holde nytår der hjemme selv og lade med være hos deres hund da jeg godt forstår hunden ikke skal være alene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg ville sige de godt må tage hunden med .. At lade en hund være alene nytårsaften er virkelig synd så forstår dem godt .. Det kan jo være hun først lige er kommet i tanke om det , så måske derfor hun ringer nu og siger det ..

Og jeg tror ikke hunden laver andet end at ligge på gulvet hele aftenen ... Det plejer de fleste .. 

Deres gamle hund lå altid bare og sov, men den her fiser rundt konstant og er ret vild. Det er en stor hvalp med krudt i røven og vi har ikke særlig meget plads.

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Jeg synes I skal blive hjemme. De blev spurgt, de sagde ja, og dine forældre er også blevet spurgt. Kan hunden ikke være hjemme ved jer, hvis de har den i snor?

Jeg tror bare ikke den vil affinde sig med at blive holdt i snor en hel aften, men kan da forslå dem det.

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg synes, at du skaber problemet, når du den ene gang nægter dem at medbringe hunden, som jeg godt kan forstå, de ikke vil lade være alene hjemme.

Jeg kan også godt forstå den ikke kan være alene. Jeg er bange for deres hund og har derfor overhovedet ikke lyst til at den skal ind i vores hjem. Den fiser rundt konstant og vi har ikke særlig meget plads.

Anmeld

25. december 2012

nattergalen

Jeg synes du skal gøre præcis det du føler for.. Og i mine øre lyder det som om at du helst vil blive hjemme hvilket jeg godt kan forstå, og du ikke vil have hunden inden for dit hjem, og det må de (svigerforældrene) jo tag med da de jo som du skriver godt ved du ikke vil ha den i lejligheden og de ikke vil lade den alene hjemme (hvilket jeg også godt kan forstå).. 

Manden kommer nok til at mugge lidt, men sådan er det nu engang ind imellem  

Anmeld

25. december 2012

1990h

Anonym skriver:

Jeg kan også godt forstå den ikke kan være alene. Jeg er bange for deres hund og har derfor overhovedet ikke lyst til at den skal ind i vores hjem. Den fiser rundt konstant og vi har ikke særlig meget plads.

hvor skulle deres hund så være når du kommer ud til dem og holder nytår?

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

1990h skriver:

hvor skulle deres hund så være når du kommer ud til dem og holder nytår?

Der må jeg jo bare affinde mig med at de har hund, men den skal bare ikke i nærheden af mig. Jeg siger altid den skal gå hvis den nærmer sig mig og ellers får jeg min mand til at tage den væk. Jeg bryder mig virkelig ikke om den.

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

nattergalen skriver:

Jeg synes du skal gøre præcis det du føler for.. Og i mine øre lyder det som om at du helst vil blive hjemme hvilket jeg godt kan forstå, og du ikke vil have hunden inden for dit hjem, og det må de (svigerforældrene) jo tag med da de jo som du skriver godt ved du ikke vil ha den i lejligheden og de ikke vil lade den alene hjemme (hvilket jeg også godt kan forstå).. 

Manden kommer nok til at mugge lidt, men sådan er det nu engang ind imellem  

Ja, det kan godt være vi bare skal gøre sådan også invitere dem hjem en anden dag. Og som du skriver så ved jeg manden vil mugge rigtig meget og det vil mine Svigerforældre også.

Anmeld

25. december 2012

VIPpigen

Det er ikke muligt den kunne få en beroligende pille, så den var lidt mere rolig.

jeg ved et par stykker som giver hundene dem til nytår pga hundene er total bange for de høje brag. Og det gør faktisk at hunden er meget mere rolig, og bare gerne vil ligge på sin plads (hvis de nu tager et tæppe med, så den kunne ligge i et hjørne)  så farer den ikke rundt, og i får også en rolig aften.

ved ikke om det er noget dine svigerforældre vil give den, men det var da også en mulighed 

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er ikke muligt den kunne få en beroligende pille, så den var lidt mere rolig.

jeg ved et par stykker som giver hundene dem til nytår pga hundene er total bange for de høje brag. Og det gør faktisk at hunden er meget mere rolig, og bare gerne vil ligge på sin plads (hvis de nu tager et tæppe med, så den kunne ligge i et hjørne)  så farer den ikke rundt, og i får også en rolig aften.

ved ikke om det er noget dine svigerforældre vil give den, men det var da også en mulighed 

Deres gamle hund fik også altid noget beroligende fordi den var så bange. Det kunne vi selvfølgelig høre om de vil gi den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.