Hvorfor glemmer man så hurtigt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

hautecouture

2-små skriver:

nu kan jeg kun tale for mig selv, men begge mine fødseler har jeg glemt Hurtigt... de gik ellers super godt og drømmefødsler..

men der går jo ik mere end nogle dage, så er dte glemt og tales ikke om det.

Jeg kan kun huske glimt fra min fødsel, selvom den var hurtig og uden bedøvelse. Kan huske hvad jeg gjorde, hvad Kasper (kæresten) og jordemoderen gjorde (og brudstykker af hvad der blev sagt) - men kan SLET ikke huske alt og kan heller ikke huske smerten rigtigt - kan ikke huske HVORDAN det gjorde ondt, men kan huske at jeg SYNES veerne gjorde ondkeglen jeg er nu glad for jeg ikke kan huske selve fødslen helt i detaljer - momentet hvor jeg fik hende op står tilgengæld knivskarpt i min ærindring og det er også det eneste jeg ønsker at huske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Dinna88

twinny skriver:

Jeg så et program på dsc, hvor de fortalte at kroppen lige efter fødslen udskiller et hormon, der giver et kort varig hukommelsestab. Så kvinden føder flere børn. Så derfor. 

Ja, det er fuldt ud tilrettelagt fra naturen - og så er man totalt høj på endorfiner, det ikke gør det nemmere at huske!  Så det er jo helt naturligt at glemme ens fødselsdag, om ikke andet, så i hvert fald detaljerne.

Anmeld

23. december 2012

Leneur

Jeg kan nu godt huske det hele af fødslen. Fra da vandet gik første gang. Til hvor skadefro jeg var da veerne startede... Nå var det ikke værre, til hvor dårligt jeg havde det henover natten. Til vi kører afsted om morgenen. At jeg siger til min søster luk røven, da hun siger der kun er 20 km til vi er der. Hvor ondt det hele gør. Både veer, bistik, da jeg sprak en lille bitte smule. Hvordan jeg for første og eneste gang kunne kommandere rundt og skælde på min mor og søstre. At jeg sagde så tag hende dog ud, for jeg kan ikke mere. At jeg gentagne gange sagde at det skulle jeg ALDRIG mere. Da hun kom op til mig, hvor klistret hun var og alligevel den smukkeste skabning i hele verden. Og nu ved jeg godt at jeg ville gøre det hele om, hvis jeg havde haft alderen og en mand til det...

Anmeld

24. december 2012

PernilleogLouis

fødte for snart 5 år siden og husker stadig hvor forfærdeligt det var - så intet glemt her

Anmeld

24. december 2012

Laulund87

Jeg husker det hele - Det er det mest fantastiske jeg nogensinde har prøvet På trods af voldsom opkast og smerter

MEN de værste smerter glemte jeg hurtigt, og dagen efter kunne jeg gøre det igen

Anmeld

24. december 2012

twinny

Dinna88 skriver:

Ja, det er fuldt ud tilrettelagt fra naturen - og så er man totalt høj på endorfiner, det ikke gør det nemmere at huske!  Så det er jo helt naturligt at glemme ens fødselsdag, om ikke andet, så i hvert fald detaljerne.

Kroppen er genial.
Min søster sagde efter sin anden fødsel, hvis hun havde husket hvor ondt første fødsel gjorde havde hun droppet den anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.