Guldfiskens hule 25+6

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2012

Miss Church

M (: skriver:

Endnu en uge er gået, vægten siger nu +6,1 kg og der er KUN 99 dage til termin! Sikke dog tiden flyver afsted! 

Denne uge er gået med bl.a. 2. lægebesøg, og dette gik rigtig fint.

Lægen var tilfreds med mit blodtryk, som jeg have målt hjemmefra i to døgn. Dette skyldes at jeg lider af "white coat"-syndrome, med det resultat, at mit blodtryk stiger HELT VILDT, når sundhedspersonale som læger, sygeplejersker eller jordemødre skal måle det.. Jeg har derfor aftalt med min læge og jordemoder, at jeg skal måle mit blodtryk hjemmefra for at få det mest reelle billede af, hvordan det ser ud.. Dette bl.a. fordi min jordemoder jo SKAL sende mig videre, hvis det fortsat er kunstigt for højt.. Så det var rart at se, at jeg derhjemme kunne fremtrylle et gennemsnitsblodtryk på 115/56, mod det alt for høje blodtryk ved sidste jordemoder konsultation.. (:

Derudover var mine blodprøver fra NF fine, har ingen vand i benene og min urin var blank, så der er vist ingen SSF på vej til mig. 

Derudover målte lægen mit symfysefundsmål, og det var på 27 (normalt 25), så lige i den høje ende af gennemsnittet.. Så selvom min babybule endnu ikke er vildt stor, så har guldfisken altså rigeligt med plads derinde! 

Lægen besluttede desuden, at det ikke var nødvendigt at veje mig, for som han sagde "vejer han kun, hvis han kan se, at man har taget alt for meget på alt for hurtigt" - så det må jo være en kompliment.

Jeg spurgte ham, om +6 kg var ok på nuværende tidspunkt, og til det fik jeg svaret: "Ud fra din start vægt er det anbefalede +10 kg (og jeg gentager lige  +10 kg ), så det er ok"..

Hvordan i al verden skal jeg holde mig på  +10 kg når jeg har over tre måneder til termin, og allerede har taget over 6 kg på?!?!? 

Til sidst vil jeg lige smide et par billeder fra i dag, og synes der begynder at ske noget (og maven sidder da noget højt?) - min mor og svigermor var igår, i hvert fald enige om, at den var vokset en del siden de havde set den sidst, og det er altså kun et par dage siden.. 

Sidst men ikke midst, rigtig glædelig lillejuleaften, og håber, at I alle får en SKØN dag imorgen med alle jeres kære! 

Hold op hvor kan man bare se at den vokser nu 

hvor er du bare smuk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2012

M (:

Miss Church skriver:

Hold op hvor kan man bare se at den vokser nu 

hvor er du bare smuk! 

Tusind tak søde! 

Glædelig jul til dig og dine! 

Anmeld

24. december 2012

Miss Church

M (: skriver:

Tusind tak søde! 

Glædelig jul til dig og dine! 

Mange gange i lige måde! Håber du får en dejlig og hyggelig dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.