Hvad skal jeg sige til svigermor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2012

mor2011_

Anonym skriver:

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

hvad med at hun skal passe sig selv da det vil jeg sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2012

Tvillingemor80

Hvor er det bare modbydeligt af hende - kram til dig..

Hvis jeg havde sagt sådan noget til en anden person (hvilket jeg aldriv ville), ville jeg blive mest flov hvis personene sagde helt ærligt "jeg bliver rigtig ked af det når du snakket sådan om/til mig" - puha jeg ville blive flov.. Hvis du bliver spydig retur, så tror jeg bare hun vil synes du er for meget .. Rem hende med din ærlighed og lad vær at synke ned på hendes niveau - selvom hun fortjener en flad !

Anmeld

24. december 2012

Tvillingemor80

Jeg vil også lige sige jeg er MEGET uenig i dem som siger at du skal vente til en anden dag en juleaften - hvis hun siger noget til dig idag, skal du ikke bøje nakken og finde dig i det, det er simpelthen ikke rimeligt (heller ikke noget dine børn skal finde sig i hvis du spørger mig, hvis der er børn).. Sig det lige ud, men uden at blive dum at hører på selv...

God jul

Anmeld

24. december 2012

bubba

Tror jeg havde sagt: og hvad så, kan ikke se, hvorfor du skal kommentere på MIN vægt.

gerne foran alle, da det sætter hende i en situation, som højst sandsynlig ikke er behagelig for hende og hun vil højst sandsynlig tænke over det, næste gang hun overvejer at kommentere på andres vaner eller kropsbygning

tror det dummeste du kan gøre er at kaste med mudder, for du kan ende med at hun ikke bliver ked af det du har sagt, og så er det dig der havner i en situation, hvor du begynder at tænke om det er dig, der overreagerer

går hun over stregen, så sæt hende i en situation, hvor hun er nødt til at reflektere over HVORFOR hun gør det

Anmeld

24. december 2012

L&V

Åh jeg kan ik lade være med at blive spydig hvis nogle siger sådan noget og det er er sjældent hverken pænt eller sofistikeret det der kommer ud men til at forstå..
Så her er et per forslag

- Din søn er vild med de runde former, så han klager ik

- Ja har faktisk os tænkt på om du ik er blevet lidt rund i det

- Ja og ska vi blive enig om det er min krop så den behøver du ik tænke på

- Hvis du passer dit så passer jeg mit

- Ih hvor giver det bare en dejlig stemning når du lige slynger det ud her ved bordet, sikke en selvtillid jeg får at det, tak..

Ja det var lige hva jeg ku ryste ud, hvis din kæreste ik vil ha du siger hva du føler så må han jo gøre det

Anmeld

24. december 2012

Lunae

Anonym skriver:

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

Jeg ville nok forsøge mig med noget ala det her:

Jeg kan forstå at det genere dig at jeg vejer for meget, men det er min krop og du må acceptere mig som jeg er!

Anmeld

24. december 2012

VIPpigen

Månsson skriver:

Åh jeg kan ik lade være med at blive spydig hvis nogle siger sådan noget og det er er sjældent hverken pænt eller sofistikeret det der kommer ud men til at forstå..
Så her er et per forslag

- Din søn er vild med de runde former, så han klager ik

- Ja har faktisk os tænkt på om du ik er blevet lidt rund i det

- Ja og ska vi blive enig om det er min krop så den behøver du ik tænke på

- Hvis du passer dit så passer jeg mit

- Ih hvor giver det bare en dejlig stemning når du lige slynger det ud her ved bordet, sikke en selvtillid jeg får at det, tak..

Ja det var lige hva jeg ku ryste ud, hvis din kæreste ik vil ha du siger hva du føler så må han jo gøre det

Haha... Lige præcis den med - "din søn er vild med mine runde former, så han klager ikke... 

Det er lige mig.

jeg har en MEGET slank svigerfamilie. MEN De har aldrig kommenteret min vægt. Og manden min elsker netop at jeg har lidt sul på kroppen, selvom jeg gerne vil af med noget af det...

til TS.... ja, gode råd har jeg ikke. Men enig med nogen af de andre, jeg mener ikke du skal holde det inde længere, kunne forestille mig det holder en lidt tilbage sådan en dag.

glædelig jul

Anmeld

24. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Sig til hende "Drt kan godt være, at jeg har nogle kilo for meget - men heldigvis er jeg rigtig dejlig at være i selskab med !!!!!"  

Så er der ikke mere at sige til det 

Rigtig god jul!!!

/ Taco78 

Anmeld

24. december 2012

Nemesis

synes nu faktisk din måde er ganske fin men ellers kan du jo sige noget med at der skal være lidt at holde af og holde i, eller at bare fordi DU er en kvinde med former og er lækker erotisk buttet behøver hun ikke at være jealous.

:-) sisse

Anmeld

24. december 2012

Anonym trådstarter

Hej alle. Hun kommenterede ikke noget i aften, men mødte tilgengæld fuld op  Så øv, hun brændte sine chancer, og min kæreste tager op til hende om et par dage og fortæller hende at det er slut. Forstår ikke hvordan hun kan gøre der mod vores børn. Tak for alle rådene piger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.