Hvad skal jeg sige til svigermor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.267 visninger
30 svar
0 synes godt om
22. december 2012

Anonym trådstarter

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

hvis det var mig ville jeg sige det ligeud at det sårer mig...

hvis det var mig der måske havde kommenteret andres kilo, og fik den besked ville jeg godt nok blive flov...

Har altid lært at man skal være ærlig uden at såre nogle....

Anmeld

22. december 2012

B&J

Jeg vil helt klart hive hende til siden og sige ved du hvad jeg bliver virkelig såret hver gang du skal sige noget om mine ekstra kilo og ja jeg ved godt jeg har dem men du behøver ikke og sike det foran alle...

det havde jeg helt sikkert gjord...

og hvis hun så gjorde det af lige vel havde jeg desværre nok sagt ja jeg har nogle ekstra kilo men hvad er endelig dit problem med dem????

hun skal jo være glad for den du er

Anmeld

22. december 2012

kristinaS

Anonym skriver:

Synes da egentlig din kæreste selv burde sige noget til hende, eftersom det er hans mor! Fx tage den med hende INDEN : at hun bedes lade være at kommentere på det, fordi det ik rager hende....måske med lidt andre ord.

Anmeld

22. december 2012

LilleLene

Anonym skriver:

NØØØØØØJ jeg var flippet FULDSTÆNDIG ud hvis min svigermor sagde det til mig

Så havde jeg nok sagt "kan godt være jeg har tabet på, men overvægt kan man gøre noget ved, det kan man ikke med lungekræft"

Anmeld

22. december 2012

Eliza

Hvis kæresten gerne vil ha det mere sofistikeret, kunne han så sardels stille op?? 

hilsen hende selv har en ond tvilling i form af 15 kg dødvægt klistret forskellige uhænsigtsmæssige steder på kroppen efter rygestop 

Anmeld

22. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I stedet for at pakke det ind i sarkasme, ka du så ik bare sige til hende at hun rent faktisk gør dig ked af det, når hun kommentere de extra kilo. Og at du jo ik taber dig mere/ hurtiger af det? Nogle gange tænker folk ik over at de siger noget dumt.

Og ellers ka du evt sige " ja jeg ved godt at jeg er blevet lidt runder, men prøv lige at se min lækre unge  Vh stine

Anmeld

22. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg havde sagt noget første gang hun kommenterede vægten. Men hvorfor ikke bare sige det som det er: Det sårer mig hver gang du taler om min vægt. Hvis det er for at motivere så har det den modsatte virkning. Derfor vil jeg godt bede dig om ikke at kommentere min vægt mere.

Anmeld

22. december 2012

Den lykkelige

Min morfar sagde engang til mig "Hold da op du er blevet en rigtig trunte hva"... Jeg blev så paf og sagde mega surt "ja tak det ved jeg sku godt.. går selv og dunker mig selv i hovedet over det.. så tak behøver du ikke gøre også! Er udemærket klar over det!!!!"... Stille blev der.......  Og hele selskabet blev stille... og jeg sad og tudede på toilettet 10 min efter.. det var den nytårs aften.. jeg var vel 20 år..
Den dag i dag ville jeg nok have taget ham til side og fortalt det såre en... men ved ikke helt hvad der er det rigtige.. måske du skulle sige det inden..

Anmeld

22. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Havde svaret: "Så kan du jo kun være glad for, at det ikke er dig der bærer på dem... Hov.. vent"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.