Hvad skal jeg sige til svigermor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ellers som en anden skriver så må din kæreste bakke dig lidt op og få sagt til SIN mor at det ikke er okay. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

Jeg ville helt klart vente med at tage det slag til en anden dag end lige Juleaften - det er no go i mine øjne Tænk i stedet over det et par uger og vent til en ganske regulær dag i det nye år...

Anmeld

22. december 2012

spj

Jeg vil nok også sige, at det synes jeg din kæreste burde snakke med sin mor om. Det er altid letter at tilgive sin søn, end at du kommer med en eller anden Sorgende bemærkning til hende så i får et dårligt forhold.

Men du skal have en døjer selv med vægten og har altid gjort det og det er bare ikke sjovt, sket ikke når andre så begynder at kommentere på det.

Anmeld

22. december 2012

AMM00

Som andre siger så burde din kæreste sige noget til hende stedet for at vente på at du skal sige det på en god måde.. Men ellers vil jeg sige "du behøver ikk at bekymre dig, jeg brokker mig heller ikk over de ekstra kilo..

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

Jeg tror jeg stille og rolig ville sige til hende, at det ved jeg godt, og det er jeg også ked af, og så lukke den der!

Men som en anden skriver, så er juleaften verdens dårligste dag, at sige det!

Jeg tænker, at hun ikke kun har sagt det en gang før, derfor bør det i min verden vente til efter juleaften... Der er ingen grund til at sprede yderligere dårlig stemning på en dag, der gerne skulle være hyggelig.

Håber du eller din kæreste får sagt fra overfor hende snart, for kan sagtens forestille mig, at det ikke er sjovt!

Anmeld

23. december 2012

mpr

Anonym skriver:

Hej piger jeg er anonym da familien ikke skal Google mig. Sagen er den at svigermor altid kommentere mine ekstra kilo efter graviditeten. Så hvad skal jeg sige til hende på mandag når vi skal holde jul med hele familien og hun helt sikkert fortæller mig om mine kilo imens alle høre det? Vil ikke sige noget ondt, men bare makere overfor hende at hun sårer. Havde tænkt på "ja navn, jeg er stoppet med at ryge og har taget lidt mere på igen. Rygning giver også rynker, kan se du stadig ryger?" Men min kæreste spurgte om jeg ikke kunne finde en mere sofistikeret måde at sige det på, eller noget andet. Men kan ikke finde på noget. Har i nogle ideer?

Sig det lige ud at det såre dig og ikke lig skjul på det overhovedet! Min egen mor har kommenteret min vægt meget efter jeg tog en masse kilo på pga et skidt forhold efter det havde været lykkes mig inden forholdets start at nå ned på 68 kg. Der begyndte hun og prøvede flere gange på en pæn måde at sige jeg ikke brød mig om det og at jeg faktisk blev rigtig ked af det. Skulle næsten skælde ud før der blev forstået så sig det lige ud og bed hende lade være, sig at hvis hun ikke kan sige noget pænt så kan hun lade være med at sige noget overhovedet Det gjorde jeg og det skabte et bedre forhold imellem min mor og jeg fordi jeg ikke skulle høre på det længere og blive indebrændt hele tiden Og faktisk vidste min mor ikke at hun sårede mig før jeg fik lagt det op på den måde

Anmeld

23. december 2012

klmf

Min svigerfar (verdensmester i diplomati, host host) sagde engang til mig, at 'ja, du bliver jo nok aldrig tynd'. Den lader vi lige stå et øjeblik...

Hvortil jeg så svarede, at nej det gør jeg nok ikke, men det har jeg accepteret, så venter jeg bare på at resten af verden også accepterer det og blander sig udenom. Eller noget i den retning. Vi har aldrig snakket om det siden

Min poine er, at ens vægt er faktisk noget personligt som man ikke gider have kommenteret. Vi ved da godt selv, hvis vi er for tykke. Svarer lidt til at kommentere på folks flyveører eller noget.

Synes bare du skal sige lige ud til hende at det der gider du ikke have kommentarer på, uden den store ironi eller sarkasme.

At jeg så slet ikke kan forstå en svigermor, der siger sådan til sin svigerdatter der har gjort sig den ulejlighed at bære og føde et barnebarn til hende, det er så en helt anden sag Og nu må din kæreste daa også lige mande sig lidt op og komme på banen, hvad hvis det var din far der kritiserede ham for et eller andet??

Anmeld

23. december 2012

JS<3

kristinaS skriver:

Synes da egentlig din kæreste selv burde sige noget til hende, eftersom det er hans mor! Fx tage den med hende INDEN : at hun bedes lade være at kommentere på det, fordi det ik rager hende....måske med lidt andre ord.

Anmeld

24. december 2012

foto på lærred

StineW79 skriver:

I stedet for at pakke det ind i sarkasme, ka du så ik bare sige til hende at hun rent faktisk gør dig ked af det, når hun kommentere de extra kilo. Og at du jo ik taber dig mere/ hurtiger af det? Nogle gange tænker folk ik over at de siger noget dumt.

Og ellers ka du evt sige " ja jeg ved godt at jeg er blevet lidt runder, men prøv lige at se min lækre unge  Vh stine

Anmeld

24. december 2012

Tulle28

Hvad faen er det med de svigermødre??? Jeg synes du har fået nogle rigtig gode svar allerede, jeg ville også sige det som det er, at det sårer dig, når hun kommenterer din vægt.

Knus Tulle, hvis svigermor også har det med at sige noget fis ret ofte. F.eks. "ja maven er der da stadig!" - 22 timer efter jeg havde født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.