Født for tidligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

Møller

Måske skulle du vende det med jordemoderen til næste tjek, så du kan blive beroliget. Jeg fødte selv min første datter 5 uger før tid, uden varsel. Eller det troede jeg ihvertfald, jeg vidste jo ikke at alle de trækninger jeg havde var plukveer. Jeg blev fulgt tæt da jeg var gravid med nr 2 og var til ekstra tjek på sygehuset. Jeg blev sygemeldt 3 mdr før termin pga plukveer og Helena kom 3 dage efter termin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

blomst84

Møller skriver:

Måske skulle du vende det med jordemoderen til næste tjek, så du kan blive beroliget. Jeg fødte selv min første datter 5 uger før tid, uden varsel. Eller det troede jeg ihvertfald, jeg vidste jo ikke at alle de trækninger jeg havde var plukveer. Jeg blev fulgt tæt da jeg var gravid med nr 2 og var til ekstra tjek på sygehuset. Jeg blev sygemeldt 3 mdr før termin pga plukveer og Helena kom 3 dage efter termin.

Jeg nœvnte det for min JM sidste gang og var rigtig sød at berolige mig...  men er stadig nysgerrig på at høre om hvad der gør at fødsler går i gang før tid 

Anmeld

19. december 2012

norenberg

Jeg fødte til tiden to gange tredie gang 27+4 fik ud af den blå luft bare presse veer og var 9 cm åben uden at have mærket noget til det de fandt aldrig ud af hvorfor....er nu gravid med nr 4 og pt er livmoder halsen afkortet fra 4,5 cm til 3,8 cm de sidste 4 uger ikke noget de er bekymret over men får nu målt livmoderhalsen hver 4 uge...så håber at gå tiden ud....

Anmeld

19. december 2012

Faith

Første gang fødte jeg 33+3. Tror det skyldtes der var 2 om pladsen derinde. Gik i fødsel i uge 26+3, men de fik det heldigvis stoppet.

Anden gang fødte jeg 38+1.

Anmeld

19. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lusi skriver:

Fødte begge gange pga. Svangerskabsforgiftning. Men hvorfor man får det ved jeg faktisk ik.
Og min egen læge, sagde så også efterfølgende, at man faktisk ik kan få det flere gange, hvis faderen er den samme (som det er i mit tilfælde)
Så jeg var åbenbart super uheldig!

Fødte 35+4 og 30+1

Det syntes jeg lyder meget mærkeligt at din læge har sagt, for jeg fik også ssf, som udviklede sig til hellp i min første graviditet. Da jeg blev gravid anden gang, gik jeg til kontrol Scaninger hver 4 uge, netop pga chancen for at få det igen er ca 40 procent større, når man har haft det en gang. Får man så barn med en anden end første gang, er chancen endnu større igen. 

For at svare på ts spørgsmål. Jeg fødte i uge 34+ pga ssf, som udviklede sig til hellp. Vh stine

Anmeld

20. december 2012

Flowers

blomst84 skriver:

.. Ved du hvorfor du fødte for tidligt? var der nogen grund eller gik fødslen bare igang? jeg spørger af ren nysgerrighed og fordi jeg er liiidt bange for at føde for tidligt... Håber i vil svare 

Jeg fødte i uge 34+5, og de mente det kunne skyldes den svangerskabsforgoftning jeg fik i uge 33. jeg gik selv i gang med veer og vandafgang...

Anmeld

20. december 2012

Lusi

StineW79 skriver:

Det syntes jeg lyder meget mærkeligt at din læge har sagt, for jeg fik også ssf, som udviklede sig til hellp i min første graviditet. Da jeg blev gravid anden gang, gik jeg til kontrol Scaninger hver 4 uge, netop pga chancen for at få det igen er ca 40 procent større, når man har haft det en gang. Får man så barn med en anden end første gang, er chancen endnu større igen. 

For at svare på ts spørgsmål. Jeg fødte i uge 34+ pga ssf, som udviklede sig til hellp. Vh stine

Jeg havde også fået forståelsen fra sygehuset, at mine chancer var ret store for at få det igen. Jeg har diabetes 1, så gik til kontrol hver 14. Dag på riget i forvejen. Så det blev jo heldigvis hurtigt opdaget.
Jeg lå indlagt i ca. 14 dage inden jeg blev rigtig dårlig. Havde også hellp 2. Gang og måtte ha en sprøjte for ik at gå i krampe.

Ved ik lige hvorfor min læge, kom med den melding. Blev også lidt paf, for alle andre havde jo sagt jeg nok fik det igen..

Anmeld

1. januar 2013

KarinaBF

Jeg fødte uge 36, 1 gang pga af svangerskabsforgiftnig og fordi min moderkage grundet svangerskabforgiftning ikke fungere så han ikke voksede, blev sat i gang med piller, men det endte i akut kejsersnit fordi hans hjertelyd faldt og han ikke kunne få den op selv igen.

2 gang fik jeg forhøjet blodtryk og blev sat igang med ballonudvidelse (fordi jeg havde fået kejsersnit sidst) hun er født uge 38

3 gang fødte jeg i uge 30 igen grundet svangerskabsforgiftnig min moderkage fungere igen ikke og hun havde ikke taget på i 14 dag så det blev og akut kejsersnit.

Anmeld

1. januar 2013

blomst84

KarinaBF skriver:

Jeg fødte uge 36, 1 gang pga af svangerskabsforgiftnig og fordi min moderkage grundet svangerskabforgiftning ikke fungere så han ikke voksede, blev sat i gang med piller, men det endte i akut kejsersnit fordi hans hjertelyd faldt og han ikke kunne få den op selv igen.

2 gang fik jeg forhøjet blodtryk og blev sat igang med ballonudvidelse (fordi jeg havde fået kejsersnit sidst) hun er født uge 38

3 gang fødte jeg i uge 30 igen grundet svangerskabsforgiftnig min moderkage fungere igen ikke og hun havde ikke taget på i 14 dag så det blev og akut kejsersnit.

Hold da op du har været meget igennem Så altså svangerskabsforgiftning alle 3 gange... 

Anmeld

1. januar 2013

Hvem?

blomst84 skriver:

.. Ved du hvorfor du fødte for tidligt? var der nogen grund eller gik fødslen bare igang? jeg spørger af ren nysgerrighed og fordi jeg er liiidt bange for at føde for tidligt... Håber i vil svare 

Den yngeste er her født i uge 33, grundet kejsersnittet fra nr. 1 sprang, der er 10.5 måned mellem drengene og de er endda fra samme år....
Smertefuld og problemer med at få det til at gro sammen igen, men ellers er bare mor og den "bette" (som li er blevet 2) helt ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.