Hvorfor er dit barn flaskebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

klmf

Jeg bryder mig ikke om at amme og havde så store problemer med det pga. sen mælketilløb, manglende mængde og manglende evne hos bassen, at vi stoppede efter 5 uger i rent helvede. Stakkels barn, hn fik jo ikke mad nok, så det var minus søvn og en masse skrigeture. Nu er jeg højgravid og vil gerne give de gode antistoffer til en start, men tror hurtigt vi ryger på flasken igen.

Vi hyggede meget med flasken og fik meget hud-mod-hud og øjenkontakt. Plus at far og mormor også kunne komme på banen, hvilket var dejligt.

Han er snart 3, så kan ikke lige huske med mængder og sådan, men nu skal jeg jo snart til det igen:O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Mor til Ella

MorTilEnPrinsesse skriver:

Ren nysgerrighed og kedsomhed kommer dette spørgsmål... 

Hvorfor ammer du ikke? - Hvor længe har dit barn været flaskebarn? - Gylper dit barn meget efter sin flaske? Hvor gammel er dit barn & hvor meget MME spiser det ca - Hvilken slags MME har du valgt at give dit barn... ??

Jeg vil gerne starte med at besvare mine spørgsmål... 

- Jeg ammer ikke fordi jeg efter 7 dage kun kunne producere blod, hvilket jeg først opdagede efter jeg en dag malkede ud pga smerter.

- Det har hun så været i ca 2 måneder. 

- Hun gylper ikke så meget mere som i starten, men der kan da komme lidt engang imellem. 

- Min datter er 3 måneder den 30 Dec, og hun spiser ca 180 Ml 4-5 gange i døgnet. 

- Vi har valgt NAN1 nu her, men den første måned brugte vi NAN HA! 

Fortsat god aften & rigtig glædelig jul...

Ella blev ammet i ca 5 uger, og blev flaskebarn fordi jeg bare ikke kunne holde det ud, synes det var voldsom ubehagligt, Og er MEGET forfængelig så kunne ikke amme hvis der var andre end min kæreste, blev faktisk helt syg psykisk fordi jeg følte jeg skulle. Gør det ALDRIG igen, så den næste bliver flaskebarn fra dag 1

Ella gylpede voldsomt meget, som i stråle gylp så skiftede vi fra Allomin til NAN 1, det hjalp en smule.

Ella er 10 mdr og spiser ca 400 ml pr døgn af 3 flasker. Hun har svært ved at spise generelt, men det går meget bedre Ellers spiste hun ca 80 ml pr gang og spiste så bare oftere, det hjalp også på gylpen. 

Håber du kunne bruge det til lidt.

God jul

Anmeld

22. december 2012

Hvem?

Mine børn var flaskebørn, da jeg INTET naturlgt fandt i, at de skulle hænge der - jeg gav det et forsøg med barn nr. 1  i 7 uger og det var bare slet ikke mig, da flasken overtog gik det langt bedre, da både jeg og barnet slappede af - nr. 2 røg på flasken fra fødselen, kommer der en 3'er, blir det også et flaskebarn fra starten

Anmeld

22. december 2012

LR85

Jeg begyndte at give fæaske da min søn var en månedstid og gav ca 2 om ugen pga trøske. 

Men desværre kom trøsken igen de næste 5 måneder hvor jeg erstattede flere amninger med flaske fordi det gjorde så ondt. 

Jeg hygge-ammer lidt nu, da trøsken endelig er helt væk, men produktionen er meget lav, så han sutter kun i 1-2 minutter. 

Anmeld

23. december 2012

dukke

Aksel har altid fået flaske jeg pumpet ud til ham så han fik min mælk og mme og jeg havde ikke lyst eller mød på at amme en historie jeg ikke har lyst til at komme ind på

Anmeld

26. december 2012

mmh

Jeg ammede de første tre måneder men så rakte min mælk ikke længere og forsvandt meget pludseligt

min datter har været flaskebarn i cirka en måned nu

hun gylper sjældent og når hun gør er det oftest meget lidt

hun bliver 4 måneder den 2. januar og spiser ca 150 ml 6-7 gange i døgnet, men er lige startet på vælling her til aften

Vi bruger Allomin 1 fordi det var det eneste der var tilbage, da vi i panik skulle købe noget mme til hende og hun har ikke haft nogen problemer med det og kun mavepine to gange som kunne masseres til enten en god bøvs eller en ordentlig lorteble

Anmeld

8. januar 2013

Elin_Maria

Hvem? skriver:

Mine børn var flaskebørn, da jeg INTET naturlgt fandt i, at de skulle hænge der - jeg gav det et forsøg med barn nr. 1  i 7 uger og det var bare slet ikke mig, da flasken overtog gik det langt bedre, da både jeg og barnet slappede af - nr. 2 røg på flasken fra fødselen, kommer der en 3'er, blir det også et flaskebarn fra starten

Hvor er jeg glad for du skriver det. Jeg venter mit første barn og jeg har ikke tænkt mig at amme. Det er bare ikke for mig. Jordemoderen prøver at presse mig til at gå til foredrag om amning, men hvad skal jeg bruge det til når jeg nu ikke har lyst til at amme? Mit barn skal være flaskebarn. Punktum.

Anmeld

8. januar 2013

Hvem?

Elin_Maria skriver:

Hvor er jeg glad for du skriver det. Jeg venter mit første barn og jeg har ikke tænkt mig at amme. Det er bare ikke for mig. Jordemoderen prøver at presse mig til at gå til foredrag om amning, men hvad skal jeg bruge det til når jeg nu ikke har lyst til at amme? Mit barn skal være flaskebarn. Punktum.

Hold for guds skyld fast i din beslutning, HVIS du er sikker.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at amning ville være skønt, hvis det kørte og man finder det hyggeligt.

Jeg fandt det slet ikke hyggeligt, men da jeg (dengang) var 1. gangsfødende vidste jeg jo ikke hva jeg egentlig syntes og gav det en chance - og den blev al for lang og en meget hård kamp, også mest fordi jeg er meget stædig.

Men nej, nu har jeg prøvet det og jeg gør det ALDRIG igen, aldrig.

Så ja, mine børn er flaskebørn og jeg er stolt af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.