Hvorfor er dit barn flaskebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

mortilnoahogmelina

Mit første barn blev flaske barn fordi der simpelthen ikke var næring nok i min mælk ..

Han fik supleret de første 4 måneder og blev så rent flaskebarn efterfølgende

Han er idag 23 måneder snart 2 år . Og får ikke flaske mere ..

Han gylpede en del ja ..
Vi startede med nan men han var kolik barn og samtidig os forstoppet så Han fik syrnet allomin og alm allomin .

Her anden gang var grunden brygt betændelse .

Hun er knapt 7 uger og har fået flaske siden hun var 14 dage .
Jeg laver altid 150 ml men hun spiser kun op 1-2 gange om dagen .. hun får vel 5-6 flasker i døgnet ..

Hun gylper meget forskelligt .

Vi startet med syrnet allomin og alm allomin . Skiftet så til nan ha1 vi har os prøvet apotekets .
Hun er os kolik barn og alle gode råd er blevet prøvet .

HUn får hun syrnet allomin ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Malli

MorTilEnPrinsesse skriver:

Ren nysgerrighed og kedsomhed kommer dette spørgsmål... 

Hvorfor ammer du ikke? - Hvor længe har dit barn været flaskebarn? - Gylper dit barn meget efter sin flaske? Hvor gammel er dit barn & hvor meget MME spiser det ca - Hvilken slags MME har du valgt at give dit barn... ??

Jeg vil gerne starte med at besvare mine spørgsmål... 

- Jeg ammer ikke fordi jeg efter 7 dage kun kunne producere blod, hvilket jeg først opdagede efter jeg en dag malkede ud pga smerter.

- Det har hun så været i ca 2 måneder. 

- Hun gylper ikke så meget mere som i starten, men der kan da komme lidt engang imellem. 

- Min datter er 3 måneder den 30 Dec, og hun spiser ca 180 Ml 4-5 gange i døgnet. 

- Vi har valgt NAN1 nu her, men den første måned brugte vi NAN HA! 

Fortsat god aften & rigtig glædelig jul...

- Jeg ammer ikke fordi:

Da jeg fødte min første datter, havde jeg en meget dårlig støtte fra sygehus, og sundhedsplejersker. Jeg blev efter få dage med amning, meget meget syg, over 40 i feber, rystede helt vildt, havde sindsyge smerter i brysterne, og det gjorde rigtig rigtig ondt, når hun skulle tage fat, det resulterede i at jeg ikke kunne sove om natten, pga smerter, og det udviklede sig til sidst til en gang brystbetændelse! -
Ligemeget hvor jeg bad om "råd/hjælp" så fik jeg bare at vide "det går over, du må ikke give op, det er ikke godt for din baby" " du kan sove når du bliver gammel, hvordan tror du det var i gamle dage" JA, sådan var svarene til mig, så jeg kørte jo på, for hvad ved en førstegangs mor Til sidst endte det der, hvor jeg slet ikke havde lyst til at være sammen med min datter, frygten for hun bad om mad, og skulle tage fat i mine ømme ømme bryster! Heldigvis var min kæreste obs, og vi besluttede sammen at nu skulle jeg ikke kæmpe med at amme mere, og han støttede mig at hun begynde på flaske. Hele denne oplevelse, sad i mig da jeg skulle ha nummer 2. jeg havde sagt til mig selv, at jeg ville give det et forsøg igen med at amme, men ligeså snart hun tog fat første gang, kunne jeg bare mærke at det ikke ville gå, og jeg var ved at tude ved tanken om at amme. Så hun blev ammet 1 uge, og så stoppede jeg. MED GOD SAMVITTIGHED!

- Hun gylper i perioder, og de dage hun gør, der kan hun godt gylpe meget.

- Min datter er 4 måneder på fredag, og hun spiser mellem 135 -200 ml pr flaske 6 gange dagligt. Lige i øjeblikket er der ingen rytme i om der går 2 eller 4 timer, da hun er midt i sit 19 ugers tigerspring. arhh...

Vi bruger i øvrigt også NAN1 - men startede med Allomin syrnet da hendes mave var lidt skør i starten. Det viste sig dog at det var d-dråberne hendes mave ikke kunne tåle. Så efter vi skiftede d-dråber ud med Active d-cod liver oil, har der ingen problemer været

God jul herfra!

Anmeld

18. december 2012

MorTilEnPrinsesse

4xGreve skriver:

Min søn er 10 måneder men får stadig flaske så håber det er okay jeg svare.

Hvorfor ammer du ikke?: Jeg ammet de første 5 dage og nød det men han suttede så hårdt at mine brystvorter bogstavligtalt faldte af og der var bare blod ud over det hele de var fuldstændig hudløse og det var et rent smerte helvede så min mor og mand tog beslutningen på mine vegne om amme stop da jeg i forvejen havde mange smerter pga. AKS og snit i blæren og ualmligt ondt efterfølgende. de mente ikke det var til gavn hverken for mig eller bette mand - jeg valgte at tilslutte mig beslutningen selvom det gjorde meget ondt psykisk og stadig gør det for føler mig nok lidt snydt

Hvor længe har dit barn været flaske barn: Siden han var 5 dage gammel.

Gylper dit barn meget efter sin flaske?: Det gjorde han engang men det er blevet meget beder

Hvor gammel er dit barn & hvor meget MME spiser det ca - Hvilken slags MME har du valgt at give dit barn: Han er 10 måneder og får en flaske inden han skal sove til middag der spiser han mellem 150-200ml også får han en igen om aften når han bliver puttet og der tager han max. 150ml.
Vi har valgt at bruge syrnet allomin til ham efter han har været kolik barn og har døjet med forstoppelse.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul

Fuld forståelse for hvorfor du stoppede så.. 

Jeg måtte også stoppe, selvom jeg helst ville amme, men nogen gange går det ikke som man ønsker. 

Det kan stadig være træls at tænke på man ikke har den nærhed sammen, men så erstatter jeg det med masser af kys og kram, og helt ærligt, kærligheden sidder ikke i ens bryster men i sin væremåde overfor barnet!

Anmeld

18. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Malli skriver:

- Jeg ammer ikke fordi:

Da jeg fødte min første datter, havde jeg en meget dårlig støtte fra sygehus, og sundhedsplejersker. Jeg blev efter få dage med amning, meget meget syg, over 40 i feber, rystede helt vildt, havde sindsyge smerter i brysterne, og det gjorde rigtig rigtig ondt, når hun skulle tage fat, det resulterede i at jeg ikke kunne sove om natten, pga smerter, og det udviklede sig til sidst til en gang brystbetændelse! -
Ligemeget hvor jeg bad om "råd/hjælp" så fik jeg bare at vide "det går over, du må ikke give op, det er ikke godt for din baby" " du kan sove når du bliver gammel, hvordan tror du det var i gamle dage" JA, sådan var svarene til mig, så jeg kørte jo på, for hvad ved en førstegangs mor Til sidst endte det der, hvor jeg slet ikke havde lyst til at være sammen med min datter, frygten for hun bad om mad, og skulle tage fat i mine ømme ømme bryster! Heldigvis var min kæreste obs, og vi besluttede sammen at nu skulle jeg ikke kæmpe med at amme mere, og han støttede mig at hun begynde på flaske. Hele denne oplevelse, sad i mig da jeg skulle ha nummer 2. jeg havde sagt til mig selv, at jeg ville give det et forsøg igen med at amme, men ligeså snart hun tog fat første gang, kunne jeg bare mærke at det ikke ville gå, og jeg var ved at tude ved tanken om at amme. Så hun blev ammet 1 uge, og så stoppede jeg. MED GOD SAMVITTIGHED!

- Hun gylper i perioder, og de dage hun gør, der kan hun godt gylpe meget.

- Min datter er 4 måneder på fredag, og hun spiser mellem 135 -200 ml pr flaske 6 gange dagligt. Lige i øjeblikket er der ingen rytme i om der går 2 eller 4 timer, da hun er midt i sit 19 ugers tigerspring. arhh...

Vi bruger i øvrigt også NAN1 - men startede med Allomin syrnet da hendes mave var lidt skør i starten. Det viste sig dog at det var d-dråberne hendes mave ikke kunne tåle. Så efter vi skiftede d-dråber ud med Active d-cod liver oil, har der ingen problemer været

God jul herfra!

Årh, kan stadig huske de smerter, de smerter hvor man bare tænker åh nej skal du nu have mad igen.?!

Jeg havde også så mega ondt, alle sagde også det går over, dine bryster skal lige hærdes først, men nej, det gik jeg ikke med til! 

Nu er der så nogle få folk som nærmest ser ned på mig, for jeg ammer jo ikke, og det forstår de sku ikke. Men det rør mig ikk, for jeg har gjort hvad jeg kunne, så hvis det fungere for os så er det det jeg gør.

Anmeld

18. december 2012

Malli

Årh, kan stadig huske de smerter, de smerter hvor man bare tænker åh nej skal du nu have mad igen.?!

Jeg havde også så mega ondt, alle sagde også det går over, dine bryster skal lige hærdes først, men nej, det gik jeg ikke med til! 

Nu er der så nogle få folk som nærmest ser ned på mig, for jeg ammer jo ikke, og det forstår de sku ikke. Men det rør mig ikk, for jeg har gjort hvad jeg kunne, så hvis det fungere for os så er det det jeg gør.

JA lige præcis de smerter. Jeg husker en nat, hvor min kæreste helt forsigtig prikkede til mig, for at fortælle at hun nok skulle ha mad. Jeg kunne godt se på ham, at han godt vidste det ikke var fedt det han sagde. Og det eneste jeg svarede var, så gå ud og find på noget, jeg er ligeglad, hun kan ikke få mad hos mig... Men selvfølgelig blev hun lagt til, men tårerne piblede ned af kinderne på mig. Så jeg kan kun den dag i dag sige, at jeg er ærgerlig over jeg ikke stoppede med at amme noget før- Det skulle jo ikke været nået derud hvor det gjorde, at jeg ligefrem ikke havde lyst til at ha noget med min egen datter at gøre. Men som sagt, jeg var jo førstegangs mor og helt GRØN, og lyttede bare til alle folks gode råd og erfaringer. Den erfaring var jeg så rigere her anden gang, og da jeg valgte ikke at amme, sagde jeg meget kort og kontant til folk, at det var min beslutning, og der skulle ikke stilles spørgsmål!!!

Anmeld

19. december 2012

ooo

Jeg ammede ikke min datter, da jeg ikke kunne producere mælk. Jeg var indlagt 5 dage med hende i forbindelse med fødslen, og jeg var ulykkelig over at se mit barn være så sulten, og ikke kunne gøre noget. Hun skreg så meget, at hun blev rød over hele kroppen, og svedte af det. Hver gang jeg skulle amme hende, ringede jeg efter en af sygeplejerskerne, i håb om at de kunne hjælpe os, men det kunne de naturligvis ikke, da jeg bare ikke havde noget mælk at give af. Så da jeg forlod hospitalet, havde hun fået sin første flaske, og så skulle jeg ellers se at pumpe ud. Men efter at have brugt oceaner af tid på brystpumpen, hvor der kune kom 2 - 25 ml ud, opgav vi. Og det var altså den rigtige beslutning for os. Så hun har været flaskebarn siden hun var 5 dage gammel.

Og ja, hun gylpede sindssygt meget. Ofte måtte vi skifte hendes tøj 5-6 gange om dagen, det var ret voldsomt. Og også træls i den forstand, at jeg var usikker på at give hende til andre efter hun havde spist, da jeg ikke vidste om hun ville gylpe ud over dem og deres tøj. 

Nu er min datter 17 måneder, så hun får ikke flaske mere. Aftenflasken stoppede hun selv med at ville tage da hun var næsten et år gammel.

Vi valgte i samråd med sp og hospitalet at give min datter en specielt allergivenlig mme der hedder nutramigen. Den var vanvittig dyr, men det er det værd, hvis hun ikke kommer til at døje med allergi. Grunden til at vi gav nutramigen, er at jeg selv har allergi, så er hun ekstra disponibel for at få det. Det var også sp der mente, at vi skulle vente med at give min datter fast føde indtil hun var 6 måneder, og det kunne vi sagtens. Så fra da hun var 5-6 måneder, fik hun 6 flasker i døgnet på ca. 210 ml., det var dog ikke altid at hun spiste op.

Anmeld

19. december 2012

4xGreve

Fuld forståelse for hvorfor du stoppede så.. 

Jeg måtte også stoppe, selvom jeg helst ville amme, men nogen gange går det ikke som man ønsker. 

Det kan stadig være træls at tænke på man ikke har den nærhed sammen, men så erstatter jeg det med masser af kys og kram, og helt ærligt, kærligheden sidder ikke i ens bryster men i sin væremåde overfor barnet!

Fuldstændig enig... Men ved ikke med dig men jeg har mødt mange fordomme hvad ang. at jeg ikke ammer eller har ammet. Folk har set meget ned på mig som hvad fander er der i vejen med dig agtigt

Anmeld

19. december 2012

Annette A

Jeg har desvære ikke kunne amme nogle af mine tre børn fuldt ud, da jeg simpelthen ikke producerer mælk nok,  men ammer det jeg kan med det jeg har og det er desværre ikke særlig meget. Ved 4-6 mdrs alderen er det som regel helt slut med at producere mælk og så bliver de rene flaskebørn derefter.

Jeg har brugt Nan Ha fordi jeg selv har lidt allergi, mens min kæreste ikke er allergiker. Lige nu er min yngste kun en uge gammel, men når hun er ca. 5 mdr går vi over til alm Nan 1, da det ikke længere har betydning med Nan Ha 1 ift. alllergi.

Har ikke oplevede at de har gylpet specielt meget nogen af dem, men det har været lidt forskelligt. Min yngste dreng gylpede nærmest slet ikke.

Mængden af hvad de spiser har varieret meget alt efter deres søvnrytme og alder. Min pige på kun en uge spiser efter jeg har ammet hende ca. 50-60 ml og hvis jeg ikke har ammet hende inden spiser hun 90-100 ml pr. måltid.

Anmeld

19. december 2012

Den lykkelige

Nu er min datter godt nok snart 2 år..  men hun har fået flaske siden hun var 14 dage gammel..
Vi prøvede ALT for at den amning skulle komme op og køre.. intet virkede.. end dag jeg lå på sofaen med hende og tårene bare trillede ned over hende og jeg var på vej ud i fødsels depressions helvede sagde vi STOP! Så fik hun flaske og alle fik det bedre!!
Hun gylpede ikke rigtig meget.. og har ingen problemer været i forhold til det..

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

Ren nysgerrighed og kedsomhed kommer dette spørgsmål... 

Hvorfor ammer du ikke? - Hvor længe har dit barn været flaskebarn? - Gylper dit barn meget efter sin flaske? Hvor gammel er dit barn & hvor meget MME spiser det ca - Hvilken slags MME har du valgt at give dit barn... ??

Jeg vil gerne starte med at besvare mine spørgsmål... 

- Jeg ammer ikke fordi jeg efter 7 dage kun kunne producere blod, hvilket jeg først opdagede efter jeg en dag malkede ud pga smerter.

- Det har hun så været i ca 2 måneder. 

- Hun gylper ikke så meget mere som i starten, men der kan da komme lidt engang imellem. 

- Min datter er 3 måneder den 30 Dec, og hun spiser ca 180 Ml 4-5 gange i døgnet. 

- Vi har valgt NAN1 nu her, men den første måned brugte vi NAN HA! 

Fortsat god aften & rigtig glædelig jul...

Jeg ammer ikke, fordi det ville jeg ikke Jeg bryder mig ikke om tanken at hun skulle sutte på mit bryst, og heller ikke at skulle trække den frem her og der og alle vejne! så derfor har mit barn været flaskebarn fra første time Hun blir 5 mdr om en uge Vi har valgt at bruge Hipp - økologisk modermælkserstatning vi bruger også økologisk risgrød, vi er lige startet op på grød
Hun gylpede ikke i starten, havde så en periode hvor hun gjorde lidt, og nu gylper hun faktisk aldrig

Hun spiser mellem 100 og 200 ml hver gang tror hun spiser ca 1 liter på en dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.