Kvinder der går over tid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

Jannicks.mor

Eliza skriver:

9-10. Dagen var ret hårde her 

Og især da de ik var sikre på ville sætte mig igang på 10. Dagen som planLagt  Og jeg havde fødselsdag 4 dage efter  Og ville bare ha det overstået inden. Heldigvis kom han efter igangsættelse 5. Timer med veer 41+3. Jeg havde ellers li vænnet mig til tanken om at blive verdens første evigheds gravide 

Juhuu så er der håb for mig endnu :-) for er nu "kun" 41+1 Hehe..

Hvordan havde kroppen det med at blive sat igang - både under og efter? Kunne du selv lave veer?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

TeamRocket

Åh. Jeg tænkte også bare, hvor svært kan det være at gå over tid, men når det rammer en selv, ser man altså tingene lidt anderledes.. Jeg er muligvis lidt over følsom pt- men jeg får sgu nærmest angst, folk siger ting som ej så fød dog, eller ej du føder bare ikke juleaften! Som om jeg lige selv bestemmer det altså?! Ville da også ønske hun forlængst var ude men jeg kan sku ikke trylle. Jeg gider ikke engang tjekke mine smser eller beskeder på face mere, folk spørg kun om baby, og mon ikke jeg ville sige til hvis jeg endelig havde født? doh!

Anmeld

19. december 2012

Eliza

Jannicks.mor skriver:

Juhuu så er der håb for mig endnu :-) for er nu "kun" 41+1 Hehe..

Hvordan havde kroppen det med at blive sat igang - både under og efter? Kunne du selv lave veer?

Knus

Jep fik en pille lagt op kl 12. Med besked om at komme hvis der skete noget, det skulle jeg dog ik regne med for havde 2 cm livmoderhals og var helt lukket.  så jeg fik en tid til endnu eb pille dagen efter. det gik dog noget hurtigere. Kl 15 fik jeg veer (hjemme) eller nok nærmere vee storm  og han er født 20.45 så (første gangs fødende)

så nåede kun 1 pillE. 

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

TeamRocket skriver:

Åh. Jeg tænkte også bare, hvor svært kan det være at gå over tid, men når det rammer en selv, ser man altså tingene lidt anderledes.. Jeg er muligvis lidt over følsom pt- men jeg får sgu nærmest angst, folk siger ting som ej så fød dog, eller ej du føder bare ikke juleaften! Som om jeg lige selv bestemmer det altså?! Ville da også ønske hun forlængst var ude men jeg kan sku ikke trylle. Jeg gider ikke engang tjekke mine smser eller beskeder på face mere, folk spørg kun om baby, og mon ikke jeg ville sige til hvis jeg endelig havde født? doh!

Hehe... lyder til vi er i akkurat samme båd - hvornår har du termin?

Folk "bebrejder" også nærmest mig for at gå over tid og vi efterhånden er ret så tætte på juleaften.. Det har både de og vi da vidst hele tiden der var en risiko for - og hvis hun vælger at komme der, ja så får hun da dejlige fødselsdage alligevel, bare lidt anderledes...

Sender en masse vestøv og synes det er total i orden at kvinder som går over tid brokker sig en hel masse ;-)

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

Eliza skriver:

Jep fik en pille lagt op kl 12. Med besked om at komme hvis der skete noget, det skulle jeg dog ik regne med for havde 2 cm livmoderhals og var helt lukket.  så jeg fik en tid til endnu eb pille dagen efter. det gik dog noget hurtigere. Kl 15 fik jeg veer (hjemme) eller nok nærmere vee storm  og han er født 20.45 så (første gangs fødende)

så nåede kun 1 pillE. 

Tak for svar :-)

Jeg fik nemlig vedrop da jeg fødte min dreng og husker det virkelig som forfærdelig... Hvis jeg skal sættes i gang håber jeg det bliver a'la' din igangsættelse ;-)

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

Eliza skriver:

så nåede kun 1 pillE. 

Tak for svar :-)

Jeg fik nemlig vedrop da jeg fødte min dreng og husker det virkelig som forfærdelig... Hvis jeg skal sættes i gang håber jeg det bliver a'la' din igangsættelse ;-)

Anmeld

19. december 2012

CeViss

Jannicks.mor skriver:

Jeg er nu 40+6 og er derfor gået over tid.

Da jeg ventede min dreng fik jeg veer dagen før termin og fødte på terminsdagen, så jeg nåede ikke for alvor at blive utålmodig, men denne gang puhaa...

Jeg har tidligere ikke rigtig forstået hvad de kvinder som gik over tid "brokkede" sig over, men nu har jeg kun RESPEKT! For hold da op hvor er der sindssyg mange dumme kommentarer og spørgsmål (og ved godt, at de sikkert bunder ud i en god mening). Bare jeg ikke tager min telefon tror folk staks noget. Jeg får tusinde sms'er og beskeder på face "om jeg ikke snart synes jeg skal føde" eller om "jeg ikke lige kan sige hun skal komme før jul, for det var da rarest". Det føles som om folk slet ikke kan tale med mig om andet..

Det efterhånden hårdt for kroppen - for slet ikke at nævne det at hele tiden at gå at mærke efter: "Var det en ve?"... ihh... Jeg håber ikke at skulle sættes i gang - dels fordi det går ud over min planlagte hjemmefødsels, dels fordi jeg virkelig frygter at blive sat igang (lang fødsel,vedrop bla bla bla..)

Pyyhhh... skulle lige have luft...

Mange knus

Jeg forstår dig så godt

Gik selv elleve dage over tid. Men blev sat igang.

Og det gik lidt for stærkt, da pillen først virkede.

Men ja det er så træls når folk tror at man er i gang med at føde, bare fordi man ikke lige når at tage telefonen.  

Man kunne jo også være igang med noget, en det tror folk ikke.

Anmeld

19. december 2012

M&N

Jannicks.mor skriver:

Jeg er nu 40+6 og er derfor gået over tid.

Da jeg ventede min dreng fik jeg veer dagen før termin og fødte på terminsdagen, så jeg nåede ikke for alvor at blive utålmodig, men denne gang puhaa...

Jeg har tidligere ikke rigtig forstået hvad de kvinder som gik over tid "brokkede" sig over, men nu har jeg kun RESPEKT! For hold da op hvor er der sindssyg mange dumme kommentarer og spørgsmål (og ved godt, at de sikkert bunder ud i en god mening). Bare jeg ikke tager min telefon tror folk staks noget. Jeg får tusinde sms'er og beskeder på face "om jeg ikke snart synes jeg skal føde" eller om "jeg ikke lige kan sige hun skal komme før jul, for det var da rarest". Det føles som om folk slet ikke kan tale med mig om andet..

Det efterhånden hårdt for kroppen - for slet ikke at nævne det at hele tiden at gå at mærke efter: "Var det en ve?"... ihh... Jeg håber ikke at skulle sættes i gang - dels fordi det går ud over min planlagte hjemmefødsels, dels fordi jeg virkelig frygter at blive sat igang (lang fødsel,vedrop bla bla bla..)

Pyyhhh... skulle lige have luft...

Mange knus

Håber snart din baby melder sin ankomst. Der er vel ikke noget værre end at skulle vente! Er første gangs gravid og kender derfor ikke til at gå over tid endnu! Men jeg har en fantasi om at jeg nok går lidt mere end én uge over tid (min mor er gået laaaaaaaaaaaaaaaaaang over tid) og ved jo ikke om jeg gør det samme

Vi har dog selv nogle datoer for hvornår hun må komme ud og hvornår vi selv ville/gætte til hun kom ud 

Sender en masse ve-støv og en masse forståelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.