Kvinder der går over tid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Jannicks.mor

Jeg er nu 40+6 og er derfor gået over tid.

Da jeg ventede min dreng fik jeg veer dagen før termin og fødte på terminsdagen, så jeg nåede ikke for alvor at blive utålmodig, men denne gang puhaa...

Jeg har tidligere ikke rigtig forstået hvad de kvinder som gik over tid "brokkede" sig over, men nu har jeg kun RESPEKT! For hold da op hvor er der sindssyg mange dumme kommentarer og spørgsmål (og ved godt, at de sikkert bunder ud i en god mening). Bare jeg ikke tager min telefon tror folk staks noget. Jeg får tusinde sms'er og beskeder på face "om jeg ikke snart synes jeg skal føde" eller om "jeg ikke lige kan sige hun skal komme før jul, for det var da rarest". Det føles som om folk slet ikke kan tale med mig om andet..

Det efterhånden hårdt for kroppen - for slet ikke at nævne det at hele tiden at gå at mærke efter: "Var det en ve?"... ihh... Jeg håber ikke at skulle sættes i gang - dels fordi det går ud over min planlagte hjemmefødsels, dels fordi jeg virkelig frygter at blive sat igang (lang fødsel,vedrop bla bla bla..)

Pyyhhh... skulle lige have luft...

Mange knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Hulubulu86

Jannicks.mor skriver:

Da jeg ventede min dreng fik jeg veer dagen før termin og fødte på terminsdagen, så jeg nåede ikke for alvor at blive utålmodig, men denne gang puhaa...

Jeg har tidligere ikke rigtig forstået hvad de kvinder som gik over tid "brokkede" sig over, men nu har jeg kun RESPEKT! For hold da op hvor er der sindssyg mange dumme kommentarer og spørgsmål (og ved godt, at de sikkert bunder ud i en god mening). Bare jeg ikke tager min telefon tror folk staks noget. Jeg får tusinde sms'er og beskeder på face "om jeg ikke snart synes jeg skal føde" eller om "jeg ikke lige kan sige hun skal komme før jul, for det var da rarest". Det føles som om folk slet ikke kan tale med mig om andet..

Det efterhånden hårdt for kroppen - for slet ikke at nævne det at hele tiden at gå at mærke efter: "Var det en ve?"... ihh... Jeg håber ikke at skulle sættes i gang - dels fordi det går ud over min planlagte hjemmefødsels, dels fordi jeg virkelig frygter at blive sat igang (lang fødsel,vedrop bla bla bla..)

Mange knus

Hehe ja jeg er glad for jeg ikke fortalte til andre end den nærmeste familie at jeg var gravid, ellers var jeg nok blevet tosset. Kunne godt have været gravid en måneds tid ekstra :pJeg kan godt forstå at du skal have lidt luft, håber den lille snart er klar til at komme ud så du kan få lidt fred Et forstående knus herfra

Anmeld

17. december 2012

Jannicks.mor

UmmA skriver:

Hehe ja jeg er glad for jeg ikke fortalte til andre end den nærmeste familie at jeg var gravid, ellers var jeg nok blevet tosset. Kunne godt have været gravid en måneds tid ekstra :pJeg kan godt forstå at du skal have lidt luft, håber den lille snart er klar til at komme ud så du kan få lidt fred Et forstående knus herfra

hehe.. Min kæretse og jeg har også aftalt, at hvis vi skal have flere børn er der INGEN der for terminsdatoen afvide!

Tak for forståelsen

Anmeld

17. december 2012

Eliza

9-10. Dagen var ret hårde her 

Og især da de ik var sikre på ville sætte mig igang på 10. Dagen som planLagt  Og jeg havde fødselsdag 4 dage efter  Og ville bare ha det overstået inden. Heldigvis kom han efter igangsættelse 5. Timer med veer 41+3. Jeg havde ellers li vænnet mig til tanken om at blive verdens første evigheds gravide 

Anmeld

17. december 2012

LBK

Jannicks.mor skriver:

Mange knus

Gik selv over med min datter. Og det er præcis som du beskriver det..

Sender dig en masse  ve-støv

Anmeld

19. december 2012

Nickoline21

DET ER SÅ NITTEN AT GÅ OVER TID....

Kender det kun alt alt for godt ) Jeg gik 8 dage over første gang, og 11 dage med min anden ) det var ik så meget det man gik over, for det vender man sig til når der alligevel ik sker en skid de første 2 dage over tid, men det er mere ens omgivelser der kan provokerer en af HT

Denne gang ved jeg med 100% at jeg os går over tid, skide irriterende.

Man burde ligesom de kongelige, bare sige en senere termins-dato til familie og bekendte så slap man da for at de skulle skrive og ringe hvis man gik bare det mindste over tid

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

Jannicks.mor skriver:

Mange knus

Kan godt huske det! Folk ringede, skrev og kørte forbi hver dag, flere gange om dagen ... Hm, og hvem er det mon egentlig der er mest utålmodig!?

Jeg tror ikke du skal være nervøs, din krop ved jo hvad dem skal, og dem har endda prøvet det før,, så prøv at tænke, nå S blev det ikke nu - så kommer hun

Jeg selv fødte 40+6, dagen hvor jeg sku til kontrol og derfor ikke havde tanker på fødsel

Pøj pøj

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

Nickoline21 skriver:

DET ER SÅ NITTEN AT GÅ OVER TID....

Kender det kun alt alt for godt ) Jeg gik 8 dage over første gang, og 11 dage med min anden ) det var ik så meget det man gik over, for det vender man sig til når der alligevel ik sker en skid de første 2 dage over tid, men det er mere ens omgivelser der kan provokerer en af HT

Denne gang ved jeg med 100% at jeg os går over tid, skide irriterende.

Man burde ligesom de kongelige, bare sige en senere termins-dato til familie og bekendte så slap man da for at de skulle skrive og ringe hvis man gik bare det mindste over tid

Ja lige nøjagtigt - har efterhånden vænnet mig til, og prøver sågar at "nyde", at være den 1. evighedsgravide ;-)
Det er simpelthen omgivelserne der er trælse - for som du skriver : hvem er egentlig mest utålmodig?
Derudover nærmest bebrejder de mig for at det kan blive den 24. dec - det har de og vi da vidst hele tiden tsk tsk ;-)

Dejligt at få lidt medhold i sit ynk ;-)

Knus den evighedsgravide 41+1 - suk ;-)

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

Frk P. skriver:

Kan godt huske det! Folk ringede, skrev og kørte forbi hver dag, flere gange om dagen ... Hm, og hvem er det mon egentlig der er mest utålmodig!?

Jeg tror ikke du skal være nervøs, din krop ved jo hvad dem skal, og dem har endda prøvet det før,, så prøv at tænke, nå S blev det ikke nu - så kommer hun

Jeg selv fødte 40+6, dagen hvor jeg sku til kontrol og derfor ikke havde tanker på fødsel

Pøj pøj

Tak for medfølelsen Krydser fingre for det bliver snart - meget snart! :-)

Anmeld

19. december 2012

Jannicks.mor

LBK skriver:

Gik selv over med min datter. Og det er præcis som du beskriver det..

Sender dig en masse  ve-støv

Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.