motion på recept?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

henh01

Giraffen skriver:

hvad med pilates? 

ellers er svømning nok det bedste at starte med men er der ikke andre ordninger så du fx kan købe månedskort/sæsonkort og så bare starte med det til bækkenet ka lidt mere?

Jo man kan købe begge dele, men det er der bestemt ikek råd til før efter januar mdr og vil jo gerne i gang Vores økonomi er meget stram og vi forsøger at betale så meget af på gælden (tab af hussalg) så vi kan blive hurtigere færdige så derfor ryger der 8000 kr om mdr til det - der er ikke meget til overs når vores regninger er betalt og slet ikke i denne tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

sus73

henh01 skriver:

Jeg tænker bare at 4000 kr (som svømningen kan løbe op i) er ekstremt mange penge for os herhjemme at smide til motion. Hvis man kunne få tildelt et forløb som kunne realiserer motionen og styrke bækkenet så ville jeg være yderst taknemlig!

Jeg har hørt at overvægtige kan få motion gratis gennem lægen (hellere motion frem for piller, er mottoen) og da min bekendte nævnte det tænkte jég lige at undersøge det herinde inden jeg spørger lægen til råds. Vil gøre meget (læs: ALT) for at slippe af med disse smerter og for at kunne gå resten af graviditeten, være en mor for mine 2 børn og for at arbejde sig hen imod en nemmere fødsel (har haft komplikationer ved begge fødsler, selvfølgelig kan motion alene ikke sikre at det ikke sker denne gang, men det er noget jeg selv kan gøre for at kroppen bedre kan klare en fødsel)
Jeg har altid været i god form, men vil bare gerne være i top form (er ret angst for denne fødsel)

MHT diætist så sagde min bekendte at hun havde fåetd et for at hindrer en for stor vægtøgning da det også ville belaste bækkenet unødigt.

Jeg ved ikke om det er noget du kan få betalt af det offentlige, men 4000 kr vil det ikke løbe op i. Et halvårs kort koster f.eks. 1470 kr i Køge Svømmehal.

Anmeld

17. december 2012

henh01

sus73 skriver:

Jeg ved ikke om det er noget du kan få betalt af det offentlige, men 4000 kr vil det ikke løbe op i. Et halvårs kort koster f.eks. 1470 kr i Køge Svømmehal.

Ja men jeg kan ikke hive så mange penge ud på en gang og hvis jeg svømmer 3 gange om ugen resten af graviditeten og betaler indgangsbillet så bliver det desværre så dyrt.

Anmeld

17. december 2012

tarkoflen

Lunae skriver:

Hvis man har bækkensmerter anbefales der er man tage til sådan et møde på Skejby, hvor de viser forskellige øvelser! Når man er derude kigger en fys på ens skavanker og hvis man er håber ramt får man tilbudt svømning på Skejby! Det gjorde jeg i hvert fald!

Ok, jeg har tænkt at jeg skulle derud, men nu er det blevet bedre efter jeg går jævnligt til kiropraktor!

Anmeld

17. december 2012

Giraffen

henh01 skriver:

Jo man kan købe begge dele, men det er der bestemt ikek råd til før efter januar mdr og vil jo gerne i gang Vores økonomi er meget stram og vi forsøger at betale så meget af på gælden (tab af hussalg) så vi kan blive hurtigere færdige så derfor ryger der 8000 kr om mdr til det - der er ikke meget til overs når vores regninger er betalt og slet ikke i denne tid

nej det ka jeg godt se - men måske du kan undersøge om du fx må lave lidt pilates eller andet med bækkenet - i slutningen af min graviditet brugte jeg et graviditets stræk bånd om lænden, det hjalp utrolig meget og strammede godt ind omkring bækkenet og lænden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.