At mærke baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. december 2012

Musse21

Ja er idag 17+2 og har mærket lille pigen nogle dage efter hånden men syntes kan det er om aften når jeg ligger i sengen og slapper af.. Og så skal jeg koncentrere mig for at mærke det..

Andre der har oplevet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Miin'Baby'Mus

Musse21 skriver:

Ja er idag 17+2 og har mærket lille pigen nogle dage efter hånden men syntes kan det er om aften når jeg ligger i sengen og slapper af.. Og så skal jeg koncentrere mig for at mærke det..

Ja da, det er jo fordi hun knap nok kun lige er stor nok til at du kan mærke hende 

Og oftest mærker man nemmest til de små netop når man slapper af, fordi så koncentrerer man sig også mere og har ikke gang i tøjvask, støvsugning eller hvad der nu ellers er 

Nogle gange mærker jeg ikke vores pige i flere dage - men det er fordi jeg har for travlt til lige at holde øje med det - og jeg er 34+2  Samtidig med det ligger min moderkage foran og blokere engang imellem ret meget af hendes aktivitet.

Når hun bliver lidt større så vil du også nemmere kunne mærke hende 

Anmeld

16. december 2012

Musse21

LilleNyPåVej skriver:

Ja da, det er jo fordi hun knap nok kun lige er stor nok til at du kan mærke hende 

Og oftest mærker man nemmest til de små netop når man slapper af, fordi så koncentrerer man sig også mere og har ikke gang i tøjvask, støvsugning eller hvad der nu ellers er 

Nogle gange mærker jeg ikke vores pige i flere dage - men det er fordi jeg har for travlt til lige at holde øje med det - og jeg er 34+2  Samtidig med det ligger min moderkage foran og blokere engang imellem ret meget af hendes aktivitet.

Når hun bliver lidt større så vil du også nemmere kunne mærke hende 

Tusinde tak for dit svar.. Dejligt at vide det er meget normalt...

Der sker jo så mange ting når man er førstegangs gravid

Anmeld

16. december 2012

LilleChelle

Musse21 skriver:

Du har faktisk selv svaret på hvorfor du kun mærker hende om aftenen

Der slapper du af - og har derfor automatisk mere fokus på maven Det er såååå fantastisk en følelse

Anmeld

16. december 2012

Miin'Baby'Mus

Musse21 skriver:

Tusinde tak for dit svar.. Dejligt at vide det er meget normalt...

Der sker jo så mange ting når man er førstegangs gravid

Ja helt vildt  Er også førstegangs gravid, men jeg har læst og læst og spurgt og spurgt så man er jo næsten en hel professor nu  Er så nervøs hver gang der er en ny ting  Og der er altid forskel på et eller andet, båd ehvem man er som person, er man tyk eller tynd, hvor ligger moderkagen osv osv - det er altså ikke nemt.

Har heldigvis efterhånden lært bare, at tage det roligt, det hele er meget normalt og jeg skal hellere koncentrerer mig om at slappe af og ikke stresse for meget 

Men det er jo ikke nemt når man ikke har prøvet det før 

Anmeld

16. december 2012

Karina84

Det er fordi baby vaagner naar du slapper af

Naar du bevæger dig vugger du baby i søvn, men ligger du stille vil de typisk vaagne

Læste det sidst jeg var gravid, og det passer meget godt med at, det kan være nemmere at faa dem til at sove (naar de bliver født), ved at holde dem helt tæt og vugge dem.

Anmeld

16. december 2012

n00b 2.0

Jeg mærkede heller ikke ret meget før jeg var i 21. uge. De der bobler, som folk snakker om, kan lige så godt være tarmsystemet, der arbejder

Men nu, hvor jeg er i 23+2 har det været nogle gode spark i en uges tid. Manden har også kunne mærke det i en uge, så det går stærkt.

Anmeld

16. december 2012

Jupiter

Jeg er 18+1 i dag, og jeg har mærket baby en lille uges tid.

Du har ret i at man nogle gange lige skal koncentrere sig for at mærke efter om det nu er baby eller bare maven der rumler.

Det føles som små søde bobler, og de kommer kun et par gange om dagen her

Anmeld

16. december 2012

Musse21

LilleChelle skriver:

Du har faktisk selv svaret på hvorfor du kun mærker hende om aftenen

Der slapper du af - og har derfor automatisk mere fokus på maven Det er såååå fantastisk en følelse

Det er så fantastisk at mærke liv Så bliver det hele bare endnu mere virkeligt..

Anmeld

16. december 2012

FrkZier

Musse21 skriver:

jeg har fået afvide at grunden til man ofte mærker dem mest om aften når man slapper af, er fordi at de i løbet af dagen bliver vúgget til ro af alle vores bevægelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.